Madeira

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
IrmaM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2010 10:42
WoonplaatsCOLON Omgeving Utrecht
CONTACTCOLON

De kleurenfoto is het ultieme 'Madeira' vakantie gevoel: wandelen op dit mooie bloemeneiland. De twee z/w foto's zijn genomen in Monte.

3927

3918

3920

Anoniem 3

Waarom twee posts over hetzelfde onderwerp?

Wat zeg ik TWEE?
wel VIJF!
Gebruikers-avatar
IrmaM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2010 10:42
WoonplaatsCOLON Omgeving Utrecht
CONTACTCOLON

Beste Gabriel,
als nieuwe gebruiker van het forum heb ik weloverwogen bedacht bij welke categorie een foto thuis hoort, dus ik zou zeggen bekijk ze eens voordat je je commentaar geeft om dat zelf te zien. Verder ben ik van mening dat het de discussie ten goede komt als foto's bij elkaar staan die bij elkaar horen, en niet dat het een wir/war van verschillende soorten, stijlen en onderwerpen wordt. Als de moderators daar anders over denken dan hoor ik dat graag, en zal ik het in de toekomst anders doen. Natuurlijk had ik ze allemaal een andere naam kunnen geven en de komende weken 1 voor 1 kunnen posten (met in principe hetzelfde eindresultaat), maar daar heb ik nu eenmaal niet voor gekozen. Ik hoop dat je de tijd neemt om er eens rustig naar te kijken en commentaar te geven op de foto's zelf.
Groeten Irma
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Over de eerste foto, op zich mooi beeld, maar ik heb een beetje het idee dat het beter had geweest als die meer geisoleerd in beeld zou zijn gebracht, dus bijvoorbeeld met meer blauwe lucht als achtergrond ipv de groene zoals nu het geval is. Daarnaast, de onscherpte, misschien vergis ik me, maar is dat bewerkingsmatig aangebrachte onscherpte? Het komt een beetje "bibberig over.

Met de zwart wit beelden heb ik niet zoveel.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
IrmaM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2010 10:42
WoonplaatsCOLON Omgeving Utrecht
CONTACTCOLON

Erik, bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, mogelijk had ik met een stapje naar links wat van het onrustige groen weg kunnen halen. De onschepte is echt alleen het diafragma, niet aangebracht met bewerken. Mogelijk wat bewegingsondscherpte door de toch wel wat lange sluitertijd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Erg mooie en leuke foto's. Foto 1 heeft mijn voorkeur.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

#1. Een hele mooie scherpte diepte. De wandelaar in de foto heeft echt toegevoegde waarde. Ook vind ik het heel knap gezien om de bloem in de compositie te laten lijnen met het kader (de rest scheef te zetten dus :D )
#2. Compositie is erg mooi (ook weer 'lekker' scheef gezet). Alleen jammer dat het (boven de hoed) erg overbelicht is.
#3. Goed gezien. Ontdanks de 'drukte' is het toch een rustige foto geworden. Mooie Z/W omzetting.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar