Ardèche

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fritser
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2010 00:47
WoonplaatsCOLON Made
CONTACTCOLON

Nog nieuw hier, maar hier een foto van de Pont d'Arc over de rivier de Ardèche in Frankrijk.

Pont d'Arc:
Afbeelding

Ardèche:
Afbeelding

Grotte du Marcel:
Afbeelding

Ik heb wat kleinere foto's gebruikt, de grotere staan hieronder:
http://www.flickr.com/photos/fritser
[url=http://www.flickr.com/photos/fritser/][b][size=184][color=blue]•[/color][color=#FF0080]•[/color][/size][/b][/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Foto 1: mooie spiegeling en dito doorkijkje.

Foto 2: de nevel/laaghangende wolk maakt de sfeer. De foto zelf vind ik vrij standaard uitgevoerd. Niets in de voorgrond of in het water dat de aandacht trekt. Ik zo proberen daar wat meer naar op zoek te gaan ;)

Foto 3: deze trekt echt mijn aandacht! Wat een heerlijke abstractie bereik je door al die grillige vormen aan de onderkant. Dit maakt de plaat ook spannend, vind ik. Echt helemaal top!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Alle 3 op hun manier mooi. Volgens mij zag ik die eerste afgelopen week bij Campinglife op TV voorbij komen.

Je mag ze hier wel iets groter plaatsen, kijkt makkelijker.

groet,

John
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Kan me helemaal vinden in het commentaar van Digilike.

Op wat voor tijdstip heb je de eerste gemaakt??
Ziet er namelijk nogal vroeg uit dus misschien had een nd filter het water nog vlakker kunnen maken en was de spiegeling nog mooier geweest.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Fritser
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2010 00:47
WoonplaatsCOLON Made
CONTACTCOLON

Haroldvdb schreefCOLONKan me helemaal vinden in het commentaar van Digilike.

Op wat voor tijdstip heb je de eerste gemaakt??
Ziet er namelijk nogal vroeg uit dus misschien had een nd filter het water nog vlakker kunnen maken en was de spiegeling nog mooier geweest.

Gr. Harold
Bedankt voor het commentaar allemaal, de 2e had inderdaad een onderwerp kunnen gebruiken, goed voor de volgende keer daar.

Dat ND filter heb ik net besteld, ik had het graag bij me gehad...

Ik stond om 07:15 / 07:30 echt foto's te maken, had nog net iets vroeger mogen zijn.. Maar het mooie was dat ik op de toeristische plaats helemaal alleen was, was heerlijk.
Voor de 1e foto moest ik aardig klimmen, dit om de hele weerspiegeling te krijgen. Dat maakt het voor mijzelf nog leuker.
[url=http://www.flickr.com/photos/fritser/][b][size=184][color=blue]•[/color][color=#FF0080]•[/color][/size][/b][/url]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ja jammer dat je zo klein hebt geplaatst, ik denk dat met name foto twee daardoor heel veel van zijn charme verliest.
Die plaat trekt mij namelijk het meest van de drie. De sfeer spreekt me aan laag hangende wolken en dan het licht op de rotsen eronder. Digi heeft helemaal gelijk als hij zegt dat de plaat wat standaard is opgebouwd en dat typische landschapselementen ontbreken, maar hij heeft absoluut potentie.

Waarom zoveel tekst over een plaat en niet de rest: wel foto 1 is prima, maar mist voor mij spanning. En foto 3 is me veel te druk.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar