Via Etnea, Catania (Sicilië)

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De Via Etnea is de hoofdstraat/winkelstraat in Catania. Ik heb een paar avondfoto's gemaakt.

#1 Gefotografeerd tijdens het blauwe uur.

Afbeelding

#2 Universiteitsgebouw in Catania. Ik zou hier eventueel wat perspectiefcorrectie toe kunnen passen :)

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Hidden Dreams
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:49
WoonplaatsCOLON Beerzel, België
CONTACTCOLON

De eerste foto vind ik moeilijk kijken, volgens mij had je meer kunnen halen uit deze, op het eerste zicht, mooie straat.

Foto 2 is een hele mooie, en goed belicht.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor je commentaar! Geef maar een tip mbt foto 1. Ik had geen statief, wel een gorillapod. En die op een vuilnisbak gezet. Wat had jij gedaan in een dergelijke situatie?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Foto 2 is stukken interessanter dan de eerste (vind ik dan) en tegelijkertijd een hele mooie!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Hidden Dreams
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:49
WoonplaatsCOLON Beerzel, België
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONBedankt voor je commentaar! Geef maar een tip mbt foto 1. Ik had geen statief, wel een gorillapod. En die op een vuilnisbak gezet. Wat had jij gedaan in een dergelijke situatie?
Sorry voor de late reactie, effe uit het oog verloren :(

Ik zou misschien van de plaats waar je stond een opname gemaakt hebben van de overkant van de baan , in de richting van het oranjebelichte gebouw, of van de overkant schuin naar de plaats waar je nu stond, afhankelijk waar het intressantste is.

Nu zie je vooral het voetpad en de baan, met een meer schuine compo zou je meer van de gebouwen zien, en ook nog wat van de baan.

Groetjes
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Daar zit denk ik wel wat in, idd. Eerlijk gezegd was ik voornamelijk op zoek naar dingen waar ik de gorillapod op kon zetten (in dit geval vuilnisbakken). :lol: Een volgende keer gaat het eergisteren aangeschafte reisstatief mee, zodat ik wat flexibeler ben. ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Michaeldw

Nette foto's.
Persoonlijk vind ik de eerste helemaal niet gek. De kleuren komen goed uit de verf. Misschien had een extra lichtstreepje van een auto net dat beetje extra gegeven.

De tweede vind ik een nette foto van een mooi gebouw. Goede belichting, geen flare, details goed zichtbaar..niet veel op aan te merken.
De perspectiefvertekening vind ik niet storen.

Groeten,
Michael
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Ik vind de eerste foto de mooiste van deze twee, hij zit goed in z'n kleuren en heeft diepte. De tweede foto is wat vlakker, vergeleken bij nr. 1 .

Qua compositie had een ietwat schuinere lijn het ook goed gedaan. Hier had de mooie lucht dan wel onder geleden omdat 'ie minder plek zou krijgen. Nu is de verlichte gevel mooi in beeld en niet opdringerig.

Je komt hier nèt wat sluitertijd te kort, de mensen zijn net wat té vaag. De plek op de stoep komt nu wel goed uit omdat je in de looprichting schoot. Had je haakser op de mensen gekaderd dan was het nóg vager geworden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar