Death Valley en omgeving

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mapman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 11:15
WoonplaatsCOLON Klundert
CONTACTCOLON

Een beetje ter compensatie voor alle sneeuwfoto's van de laatste paar dagen :wink:

In oktober ben ik 2 dagen in Death Valley geweest. Eerste dag vooral bewolkt geweest en veel wind. Wel gefotografeerd, maar die foto's lenen zich beter voor een zwart-wit serie denk ik...

Dit zijn foto's van de tweede dag, veel beter weer, zonnig en 'niet al te warm' (lees: 35 graden). Commentaar is van harte welkom.

1 - Teakettle Junction. Ik had hier graag een wat andere compositie van gemaakt, maar de chauffeur parkeerde zijn grote roze jeep pal naast het bord, dus dat beperkte de mogelijkheden wel wat...
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154165[/img]
F8.0, 1/400 sec, ISO 125

2 - Racetrack Playa (de stenen daar bewegen als het geregend heeft en hard waait, vandaar de sporen)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154166[/img]
F8.0, 1/640 sec, ISO 125

3 - The Grandstand (een "eiland" in het drooggevallen meer)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154167[/img]
F8.0, 1/320 sec, ISO 125

4 - Rhyolite (een spookstadje een paar kilometer buiten het park). Ook hier weer moeite om storende moderne elementen buiten beeld te houden.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154168[/img]
F8.0, 1/500 sec, ISO 125

5 - En nog een keer Rhyolite
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=154169[/img]
F8.0, 1/640 sec, ISO 125

Eerste drie foto's zijn met een Canon EF-S 17-55 gemaakt, laatste twee met een Tokina 11-16. Camera is 40D
Hans van der Maarel

"Cousin Graham didn't even know what he'd done, to make them take away his N...." - John Entwistle
Robbert L.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 16:32
CONTACTCOLON

Cool ;-)

Ik ben ook 2 keer in Death Valley geweest, maar me beperkt tot de hoogtepunten (artist palette, dante's peak, zabriskie point, furnance creek ranch), etc. Ik vind de foto's erg leuk; mijn toppers zijn 2 en 3, hoewel ik 1 ook goed geslaagd vind.

Robbert
Eos 50D / Canon 18-85 IS / Sigma 70-200/2.8 / Sigma 10 - 20

Ik blijf het proberen...
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Zo'n gave plek he... en Rhyolite er ook nog bij, super!
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Mooie serie.
Nummer 2 vind ik heel sterk! Ik ben benieuwd of die nog iets scherper kan. Mooie composities verder.
Weet je ook waarom al die fluitketels daar hangen?
Groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
Mapman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 11:15
WoonplaatsCOLON Klundert
CONTACTCOLON

@Robbert
Die plaatsen die jij opnoemt heb ik allemaal op de eerste dag gedaan, plus Badwater en de Ashford Mill ruines. Het was toen alleen de hele dag bewolkt, wat de foto's geen goed heeft gedaan. Ik ben nog steeds aan het proberen daar een goede zwart-wit serie uit te halen, misschien iets voor de Testcase of WIP.

@Barend
Blijkbaar heeft een goudzoeker ooit een keer een theepot aan een paal opgehangen als wegwijzer voor zichzelf (zo van: hier moet ik van de weg af om bij mijn goudmijn te komen). Sindsdien doen meer mensen dat.
Hans van der Maarel

"Cousin Graham didn't even know what he'd done, to make them take away his N...." - John Entwistle
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Mooi zeg! Mijn complimenten.

Ik wilde ook nog naar racetrack playa, maar dat werd mij afgeraden met de SUV die wij hadden (wel 4x4, maar niet de goede banden). Het was ook 45 graden. En gezien ik al op een andere minder comfortabele plek in de VS een lekke band had gehad, nam ik dat advies graag aan.

Overigens zijn de geleerden het toch niet helemaal eens over hoe die sporen daar zo komen?

Ik zal binnenkort mijn Death Valley foto's ook eens verwerken en plaatsen.

Maar voor mij is het nummer 2, de desolaatheid. Prachtig! Je moet er eigenlijk geweest zijn om die sfeer weer te proeven he?
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
Mapman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 11:15
WoonplaatsCOLON Klundert
CONTACTCOLON

mavlo77 schreefCOLON Ik wilde ook nog naar racetrack playa, maar dat werd mij afgeraden met de SUV die wij hadden (wel 4x4, maar niet de goede banden). Het was ook 45 graden. En gezien ik al op een andere minder comfortabele plek in de VS een lekke band had gehad, nam ik dat advies graag aan.
Mij werd het ook afgeraden, ook een SUV maar niet de goede banden. Uiteindelijk maar de "Pink Jeep Tour" geboekt, $165, best een flink bedrag voor een tour van 6 uur, maar de Racetrack was wel juist hetgene waarvoor ik naar Death Valley ging, dus toch maar gedaan. Naast mij nog 2 andere mensen plus de chauffeur, dus gelukkig wel een klein groepje.

De echte highlights zijn best wel drukbezocht, maar er zijn ook heel wat afgelegen plekken die toch vrij makkelijk te bereiken waren. Moeilijk te beschrijven, je moet er inderdaad geweest zijn.
Hans van der Maarel

"Cousin Graham didn't even know what he'd done, to make them take away his N...." - John Entwistle
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mooi om te zien en vooral Racetrack Palya......heel apart.

Heb vorig jaar ook een bezoekje gebracht aan Death Valley maar heb dit helaas gemist. Maar ja, alles bekijken is eigenlijk niet te doen en naast de highlights hebben we ook de Titus Canyon bezocht en daar ben je ook al even zoet mee. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Mooie platen hoor
foto 2 en 5 zijn erg mooi
Heb je een pola filter gebruikt/
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Mapman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 11:15
WoonplaatsCOLON Klundert
CONTACTCOLON

Nettie schreefCOLONHeb je een pola filter gebruikt/
:oops: Weet ik niet meer...
Hans van der Maarel

"Cousin Graham didn't even know what he'd done, to make them take away his N...." - John Entwistle
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar