Keulen

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Hallo,

Dit weekend ben ik naar Keulen geweest. Wat een prachtige stad met veel culturele en architecturale bezienswaardigheden.

Groet,
Danny

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. :wink:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ramonster73
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2009 02:04
WoonplaatsCOLON Noordoostpolder

Mooie foto's.
Mijn vrouw was er afgelopen weekend ook.
Laat me raden er was een kerstmarkt of vijf.
Er lopen amateurs met duurdere apparatuur rond dan de prof's
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ramonster73 schreefCOLONMooie foto's.
Mijn vrouw was er afgelopen weekend ook.
Laat me raden er was een kerstmarkt of vijf.
:lol: Inderdaad! En nog veel meer Gluhwein :wink:
Gebruikers-avatar
Ramonster73
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2009 02:04
WoonplaatsCOLON Noordoostpolder

:D :D
Die heeft ze gemist, was te koud voor de markt dus het werd winkelen.
Er lopen amateurs met duurdere apparatuur rond dan de prof's
thijs350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 17:43

Keulen... een mooie historische stad... ik heb er van de zomer ook een héél kort bezoekje aan gebracht, té kort om eerlijk te zijn.

Dan over je foto's:

1.
Mooie foto, fijne lijn om te volgen richten de top van de kerk. Jammer dat het bovenste deel zo donker is. Daar kan jij niets aan doen in dit geval.

2.
Niets op aan te merken, mooi symmetrisch en goed belicht.

3.
Wederom een prima foto, met een goede belichting.

4.
Beetje donker naar mijn mening, wel een uniek moment vastgelegd.

5.
Hier heb je prachtig het binnenvallende licht door het glas-in-lood(?) gevangen, zeer spijtig dat het eigenlijke onderwerp van de foto zo donker is. Mijn Photoshop-kwaliteiten reiken niet zo ver als ik zou willen maar allicht dat je met een middagje dodge/burn en wat lagen hier nog wat van kan maken.

6.
Een nette compositie, ik kan er niets anders over zeggen. Misschien had je wat uurtjes eerder/later kunnen komen zodat de zon mee aan de voorkant had gestaan, al kun je dat niet altijd kiezen.

7.
Mooi detail en een goede scherptediepte. Misschien kan je iets met de crop spelen door de rechter spijl eraf te knippen...

8. en 9.
Foto 8 heeft denk ik verreweg de mooiste compositie en foto 9 de goede belichting. Had je foto acht met de compositie van foto negen gehad dan had je een toppertje.

10.
Mooi overzicht, vanaf een mooie spot. Ik weet niet of je foto's in RAW zijn geschoten maar probeer eens te kijken hoe ver je kan gaan met het oplichten van de onderste helft zonder de bovenste te overbelichten.

11.
De absolute topper van je serie. Top belichting, top compositie en een mooie witbalans.

12. en 13.
Grappige details. Mooie belichting in lastige situaties.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

thijs350D schreefCOLONKeulen... een mooie historische stad... ik heb er van de zomer ook een héél kort bezoekje aan gebracht, té kort om eerlijk te zijn.

Dan over je foto's:

1.
Mooie foto, fijne lijn om te volgen richten de top van de kerk. Jammer dat het bovenste deel zo donker is. Daar kan jij niets aan doen in dit geval.

2.
Niets op aan te merken, mooi symmetrisch en goed belicht.

3.
Wederom een prima foto, met een goede belichting.

4.
Beetje donker naar mijn mening, wel een uniek moment vastgelegd.

5.
Hier heb je prachtig het binnenvallende licht door het glas-in-lood(?) gevangen, zeer spijtig dat het eigenlijke onderwerp van de foto zo donker is. Mijn Photoshop-kwaliteiten reiken niet zo ver als ik zou willen maar allicht dat je met een middagje dodge/burn en wat lagen hier nog wat van kan maken.

6.
Een nette compositie, ik kan er niets anders over zeggen. Misschien had je wat uurtjes eerder/later kunnen komen zodat de zon mee aan de voorkant had gestaan, al kun je dat niet altijd kiezen.

7.
Mooi detail en een goede scherptediepte. Misschien kan je iets met de crop spelen door de rechter spijl eraf te knippen...

8. en 9.
Foto 8 heeft denk ik verreweg de mooiste compositie en foto 9 de goede belichting. Had je foto acht met de compositie van foto negen gehad dan had je een toppertje.

10.
Mooi overzicht, vanaf een mooie spot. Ik weet niet of je foto's in RAW zijn geschoten maar probeer eens te kijken hoe ver je kan gaan met het oplichten van de onderste helft zonder de bovenste te overbelichten.

11.
De absolute topper van je serie. Top belichting, top compositie en een mooie witbalans.

12. en 13.
Grappige details. Mooie belichting in lastige situaties.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Dankje voor de opmerkingen! Hier kan ik zeker wat mee...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar