Parijs

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
elusive-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2008 09:52
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ben eind april 2,5 dag in Parijs geweest, foto's zijn redelijk toeristisch omdat we met een rotgang door de stad geracet zijn

Afbeelding
Sacre Coeur - Sigma 10-20mm

Afbeelding
Sacre Coeur - Sigma 10-20mm

Afbeelding
Eiffel toren - Sigma 10-20mm

Afbeelding
Moulin Rouge by night - Tamron 28-300mm

Afbeelding
Sacre Coeur - Tamron 28-300mm

Afbeelding
Absint stelletje in het hotel - Canon 50mm f/1.8

Afbeelding
Eiffel toren - Tamron 28-300mm

Afbeelding
Brug naar Île de la Cité - Tamron 28-300mm
(heb erover gedacht om de mensen eruit te halen, maar t heeft zo ook wel weer iets.. wat vinden jullie?)
[size=75]Canon EOS 400D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM | Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD | Canon BG-E3 Battery Grip

www.elusivephoto.com
[/size]
Gebruikers-avatar
Dirk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 20:35
WoonplaatsCOLON Waalre

De foto van de Moulin Rouge spreekt me het meest aan. Kleuren en compositie zijn mooi.
De zwart/wit foto's doen me denken aan oude foto's uit de jaren 1970. Heeft wel iets. Maar je zou het contrast iets kunnen optrekken, worden ze sterker van. De 2 mensen staan nu erg centraal tussen de twee lantaarns. Misschien een klein stukje croppen om meer spanning toe te voegen?
De foto's van de SC zijn allemaal wat geel...lijkt het. Kan volgens mij ook iets aan bijgesteld worden. Ze doen me trouwens zo met die vergeling aan foto's uit oude bladen denken.

maar het blijft een mooie stad...
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
elusive-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2008 09:52
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Heb het contrast van de zwart-wit foto's al redelijk aangepast, zou misschien aan mijn beeldscherm liggen (laptop). Foto's van de sacre coeur heb ik express wat geler gemaakt, waren erg spierwit/blauw.

Bij de laatste foto ging het mij om de grote, donkere lantaarns met het gebouw erachter, helaas stonden de mensen ervoor, maar ik ga de crop eens uitproberen!
[size=75]Canon EOS 400D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM | Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD | Canon BG-E3 Battery Grip

www.elusivephoto.com
[/size]
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

De Sacre Coeur is inderdaad witter, foto 5 klopt wel met mijn herinneringen. Ieder zijn eigen smaak, maar nu lijkt het meer op een vergeelde ansichtkaart mede omdat de rest van de kleuren ook is veranderd (zo'n jaren zeventig verkleuring kan natuurlijk ook mooi zijn als dat je bedoeling was :wink: ).
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
dubbelaa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2008 14:49
CONTACTCOLON

Mijn dochter heeft 5 maanden in Parijs gewoond en ik ben daar regelmatig op visite geweest. Je hebt een mooie impressie gemaakt van Parijs. De foto's van de Eiffeltoren vind ik erg mooi. Ook die van de Moulin Rouge. De zwart-wit foto's ook erg mooi.
Maar de foto's van de Sacre Coeur zijn qua compositie mooi, maar moeten echt witter. Vooral omdat je de foto's op een vrij zonnige dag hebt gemaakt. Dat is juist waar het omgaat bij de SC. En die kerk heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik ben er vaak geweest.
Verder een mooie serie.
Gr. Anne
EOS 550D , 24-105mm IS L lens, 100mm IS L macrolens, kitlens 18-55mm IS, 70-300mm IS USM, flitser 430EX
www.annemarievanalem.nl
elusive-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2008 09:52
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dit is het origineel van de Sacre Coeur:

Afbeelding

Het was inderdaad de bedoeling om er een soort 'vintage' effect aan te geven, smaken verschillen ;)
[size=75]Canon EOS 400D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM | Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD | Canon BG-E3 Battery Grip

www.elusivephoto.com
[/size]
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

In dat geval zijn de foto's wat mij betreft geslaagd :wink:
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
dubbelaa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2008 14:49
CONTACTCOLON

Het is jouw manier van invullen en dan zijn ze zeker geslaagd. Natuurlijk moet je met een foto kunnen doen wat jij mooi vind en nu ik weet wat de achtergrond daarvan is. Prima.
Gr. Anne
EOS 550D , 24-105mm IS L lens, 100mm IS L macrolens, kitlens 18-55mm IS, 70-300mm IS USM, flitser 430EX
www.annemarievanalem.nl
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Hoi elusive-, leuke serie van het geweldige Parijs (ben er dit jaar ook weer geweest).

Foto 1 : Mooie compo, maar jammer van de lensvervorming (volgens mij had je beter iets meer afstand genomen van de Sacre Coeur voor de foto, de omgeving leent zich ertoe). Ook heb ik de indruk dat de foto wat korrelig uitziet. En de linkerzijde is een ietwat overbelicht.
De foto die achteraf geplaatst hebt heeft geen korrel en is beter van kleur (niet zo overbelicht).
Foto 2 : de compo spreekt mij ook aan. ER had mss. iets meer contrast in de foto mogen zitten??
Foto 3 : Toffe foto, leuk zo de eifeltoren met op de achtergrond centraal Palais Chaillot (Je kunt er mss nog meet uithalen door wat met de kleuren te werken. Contrast, hooglicht, schaduw,...,).
Foto 4 : Mooi van kleur totffe compo (zeker met die lantaarn links in beeld), goed scherp. Mooi!
foto 5 : is eens iets anders, zeker niet slecht.
Foto 6 : Hoort niet in de reeks volgens mij!
De twee Z/W foto's zij zeker geslaagd. Mooie detaillfoto van de eifeltoren. Haarscherp en fijn om naar te kijken. De tweede is ook heel mooi (ondanks het feit dat ik meer van kleuren hou), Het koppel stoort niet op de foto, enkel was het mss. beter geweest als ze niet zo centraal in beeld hadden gestaan. Ze trekken de aandacht weg van de geweldige achtergrond die je mooi in beeld hebt gebracht.

Hopelijk heb je iets aan mijn opmerkingen.

mvg Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
elusive-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2008 09:52
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dankje voor je reactie Zebra,
heb de foto's al redelijk aangepast qua contrast e.d.
foto 6 hoort er voor mij wel tussen, het is alleen niet buiten genomen en geen bekend gebouw oid, maar absint hoort voor mij toch bij parijs en de buurt (montmartre) waarin ik verbleef.
Ik ben het met je eens dat de mensen de aandacht trekken, maarja tis een enorm toeristische stad, er staan altijd wel ergens mensen;)
[size=75]Canon EOS 400D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM | Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD | Canon BG-E3 Battery Grip

www.elusivephoto.com
[/size]
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

elusive- schreefCOLONfoto 6 hoort er voor mij wel tussen, het is alleen niet buiten genomen en geen bekend gebouw oid, maar absint hoort voor mij toch bij parijs en de buurt (montmartre) waarin ik verbleef.
Ik ben het met je eens dat de mensen de aandacht trekken, maarja tis een enorm toeristische stad, er staan altijd wel ergens mensen;)
Ik heb er ook geen probleem mee dat er mensen op staan hoor (is normaal in zo'n drukke stad, het zou zelfs wat vreemd zijn om er geen op te hebben), alleen staan ze nu net in t midden van de foto en juist in t midden van die lampen en dat is jammer.
En dat absint en Parijs voor jouw bijeen horen daar kan ik ook inkomen, maar voor de neutrale bezoeker van jouw foto's is die koppeling er nu eenmaal niet!

mvg Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar