Nepal, een openbare crematie

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Tijdens mij reis die ik gemaakt heb in Tibet (oktober2007)zijn, ben ik de eerste 2 dagen in Nepal geweest . Voordat ik doorvloog naar Tibet.
Ik heb wel getwijfeld of ik deze foto`s zou plaatsten.
De onderstaande foto`s heb ik gemaakt in Katmandu. Dit is de hoofstad van Nepal.
Dit tempelcomplex is hindoeïstische. Hier worden allerlei offers gedaan, maar ook crematie`s.

Dit is het overzicht waar de crematie`s plaats vinden. De foto`s die ik gemaakt heb zijn aan de overkant van de rivier gemaakt. Heel bewust om toch integere foto`s te kunnen maken.
1.
Afbeelding

Hier wordt de overledene binnen gebracht, let op de man rechts, hij heeft zijn mobiele telefoon nog in zijn hand
2.
Afbeelding

Verdriet van de echtgenote
3.
Afbeelding

wat rituelen wordt uitgevoerd
4.
Afbeelding

De mannen in de witte pakken zijn "de begrafenisondernemers"

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik ben wel heel benieuwd wat jullie ervan vinden!!


groetjes Annette
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Niet twijfelen. Het zijn hele mooie, scherpe foto's geworden over een beladen onderwerp.
Maar je hebt (dat zie je echt in de foto's) met respect gefotografeerd. Mijn complimenten.

Enkel foto 2 (waarbij de 'drager' even zijn SMS-chekt) had ik er persoonlijk uit gelaten.
(hoewel je ook best wat humor mag toevoegen :wink: in zo'n serie)
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
boebes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2007 20:53
CONTACTCOLON

ik ben onder de indruk, hoe de man op de eerste foto op het dak staat te kijken....vind het een indrukwekkende serie
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Heel indrukwekkend.
Zeer respectvol gefotografeerd.
Technisch perfecte foto's.
Mijn complimenten!
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Foto 2: Juist een mooi en dramatisch contrast in die foto, de mobiele telefoon geeft aan dat leven & dood veel meer verweven zijn met elkaar dan in onze samenleving. De mensen maakt het echt niks uit dat er foto's gemaakt worden. Niet gek als je bedenkt dat tegelijkertijd met de verbrandingen, als de lijkresten de rivier ingeschoven worden, er mannetjes zijn die de rivier uitdreggen met harken. Op zoek naar gouden tanden of andere dingen van waarde! :roll:

Pashiputinath; Aan de heilige rivier die uiteindelijk in de meest heilige Ganges rivier uitkomt. Een indrukwekkende plek waar je indrukwekkende foto's kunt maken. En indrukwekkende foto's zijn het zeker. Ik ben daar in november ook geweest (voor de 2e maal). Ook voordat wij naar Tibet gingen (maar dan per jeep). Respectvol fotograferen is het devies en dat heb je gedaan.

In Tibet nog mooie plaatjse geschoten? Kan haast niet anders.
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Nummer 3 vind ik heel sterk! Toen ik de titel zag v.h. topic ik zag, dacht ik wel van: oh jee... Maar nee, 't zijn zeer nette platen en respectvol neergezet. Deed me wel meteen bij mezelf afvragen: als dit van die world press foto's zouden zijn, zou iemand er überhaupt dan moeite mee hebben? Raar is dat.. alsof amateurfotografen dit niet mogen/kunnen :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik vind het ook een mooie, indrukwekkende serie, Annette.

Zelf ben ik ook hier geweest, en ik moet zeggen, dat deze crematies ook wat commercieel, worden benut.
Naast de overledenen, die continu uit de stad Kathmandu worden aangevoerd, worden er ook regelmatig "toeristenbusjes' gedropt.
In India heb ik het ook gezien (Varanasi), ook volop toeristen, alleen daar wordt gevraagd niet te fotograferen.
Zo ver ik dat kon zien werd dat daar gerespecteerd.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
EsJee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2005 07:35
WoonplaatsCOLON Sneek
CONTACTCOLON

zeer indrukwekkende reeks foto's en uitstekend - respectvol - in beeld gebracht. Mijn complimenten.
EOS 350D | EOS 40D | Sigma 18-50mm/F3,5-5,6 DC | sigma APO 70-300mm/F4-5.6 DG MACRO | Canon EF 50mm/F1.8 II | BG3 battrygrip | Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + zonnekap
|Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI Canon 67mm
Nieuwe site: www.sjackjansmafotografie.nl
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Iedereen bedankt voor de reakties.
Ben zelf er blij met deze foto`s

Ik heb ook een foto waar een toerist/fotograaf er boven op staat, nou dat wilde ik zelf niet

groetjes Annette
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
elusive-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2008 09:52
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad een indrukwekkende serie, vind inderdaad het contrast in foto 2 erg goed, het leven gaat natuurlijk gewoon door.
Wel vreselijk als je zo je familie of geliefden moet cremeren, we hebben t toch maar goed hier.

Prachtige foto's
[size=75]Canon EOS 400D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM | Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di LD | Canon BG-E3 Battery Grip

www.elusivephoto.com
[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar