Panorama-foto's

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

woudreus schreefCOLON
mikekiwi schreefCOLONik had 2 pano's (nummertje 1 en 2 uit dit topic) in PS aan elkaar geplakt
Boven op elkaar, neem ik aan.
en wat extra zwart toegevoegd om precies op het 2:3 formaat uit te komen. Dit laten afdrukken op 50x75cm, met een hobbymes en een rechte lat de boel weer van elkaar gescheiden en in een mooie passende lijst geplakt en klaar is mikekiwi...
Ik dacht al, kan nu ook al ergens panoformaat worden afgeleverd....
Yep, uiteraard boven elkaar.... Je moet een beetje creatief zijn, maar dan kom je er wel. Als je er maar 1 wil lukt dat ook wel, maar heb je meer loos papier dat je krijgt....
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik vind het prachtwerk, allemaal. En vooral de eerste 2. Is stemmingsafhankelijk welke ik mooier zou moeten vinden. Vind ik eigenlijk niet nodig, allebei top. De rest is zeker het zien waard, dus Chapoo toch?
Mbt die lensflare en de angst. Je kan beginnen met vast te stellen waar de zon zit. Dan knobbel je uit hoe je die zoveel mogelijk buiten beeld houde. Evt maak je 2 versies waarbij je de 2e wat gedrufder neemt. Ik neem aan dat je op manual geschoten hebt. Je kan dan evt op de plek van flare nog een ander stuk gebruiken uit je 2e overlap shot.
Ik zou normaal proberen de eerste shot langs de zon aan een kant en de tweede percies langs de anders zijde. en dan de rest. Simpel gezegd, begin in een 360 pano altijd met de zon schoten, belichting goed, manual vasthouden en rondgaan.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
fre
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2004 13:15
WoonplaatsCOLON DigiLand

wieuw, mooi! Dat panorama blijft toch op de een of andere manier altijd erg mooi. ik ben voor nr. 3, gave wolk-vormen
//Canon EOS 300d//Canon EF-S 18-55//
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar