Nachtfoto's

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

Ik weet dat ze niet perfekt zijn. Wat is er mis ?
En waar moet je zeker op letten ?
1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2581[/img]
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2582[/img]
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

ik vind ze helemaal niet zo gek. Je zou de horizon alleen uit het midden (hoger) moeten plaatsen. Dit lucht op zich is niet interessant, daar gebeurt niets in.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind ze inderdaad ook niet al te slecht. Misschien dat de mirror funktie uit de hacked bios iets meer voordeel geeft en het gebruik van afstandbediening. Ik heb ook enkele fotos van alanya gemaakt by night, alleen niet met de 300d, geen zin om te sjouwen, vakantie is vakantie.
www.studio111.nl
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Kom kom, niet zo bescheiden. Mooi spul die plaatjes!
Takki

ik neem aan dat je een goeie/betrouwbare statief hebt gebruikt of niet soms...de foto's kunnen scherper, komt het door de trillingen?
en probeer es een langere sluitertijd.

zeg niet dat je met (Av mode) de grootste lensopening (afhankelijk v focal lengte) en met ISO 1600 de foto's hebt gemaakt met de camera in je handen.
dan is er natuurlijk niks mee.
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

Aangezien ik m'n camera juist voor m'n vacantie heb gekocht en ik 'n slechte slaper ben, heb ik daar maar wat geëxperimenteerd. Statief heb ik niet, zodoende 'n muurtje als statief gebruikt en dan zo weinig mogelijk bewegen. Zo heb ik de foto's genomen. Niet meer en niet minder.
Takki

het beste is...op afstand je camera bedienen...of de timer gebruiken, dus niet met je handen aan de camera en ontspanknop komen.
geen statief? gebruik iets stabiels...een hoge stoel, op een muurtje leggen bv...of een stapeltje boeken...

extra TIP: speel ook met de AF punten. meestal is de center/middelste AF-punt niet handig. je focust dan op de donkere lucht...scherpte/belichting van je foto wordt moeilijk bepaald. meestal is het onderste AF-punt het handigst voor nacht-landschapsfotografie. zo krijg je nog een scherpere foto.

SPELEN met dat ding! :D
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag als Vincit.

Deze onderstaande foto nam ik in juni vanaf het Empire State Building. Van de bewakers mocht ik me statief niet meenemen naar boven, want per slot van rekening zou ik daar wel eens een Al-Queda strijder in verstopt kunnen hebben.Dus ik moest de foto "uit de hand" nemen.

Ik zal de gegevens erbij zetten, dan kunnen jullie misschien vertellen hoe ik het in het vervolg beter kan doen

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2617[/img]

File Name:IMG_3407.JPG
Camera Model Name:Canon EOS 300D DIGITAL
Shooting Date/Time:9-6-2004 23:08:12
Shooting Mode:Program AE
Tv( Shutter Speed ):1/5
Av( Aperture Value ):3.5
Metering Mode:Evaluative
Exposure Compensation:-1/3
ISO Speed:800
Lens:28.0 - 300.0 mm
Focal Length:28.0 mm
Image Size:3072x2048
Image Quality:Fine
Flash:Off
White Balance:Auto
AF Mode:AI Focus AF
Parameters
Contrast +1
Sharpness +1
Color saturation +1
Color tone Normal
Color Space:sRGB
File Size:3802KB
Drive Mode:Continuous shooting
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

maartenw schreefCOLONIk vind ze inderdaad ook niet al te slecht. Misschien dat de mirror funktie uit de hacked bios iets meer voordeel geeft en het gebruik van afstandbediening. Ik heb ook enkele fotos van alanya gemaakt by night, alleen niet met de 300d, geen zin om te sjouwen, vakantie is vakantie.
Toestel niet bij in Alanya, verdorie da's spijtig !
Je kan er de prachtigste foto's maken vanuit het kasteel en vanuit en in het Taurusgebergte !

Dat klopt inderdaad, gelukkig kan ik mijn levensstijl in stukken hakken, als ik op vakantie ga voor de rust ga ik pilsen en eten, danmaak ik geen foto's en sjouw niet met de cam en zo. Ik stop een hand euro's in mijn zak en ga eten en drinken en zo, maar alles behalve energie verbruiken. Heb wel tijdens de tocht van alanya naar mersin 13 fotos vanuit de huurauto gemaakt met de rebel. En als het donker is zit ik in de disco of een bar. In Mei ga ik ff terug voor 3 of 4 weken en zal dan wel met de cam op stap gaan, daar is die tocht ook voor gepland.
Takki

hai Connector,

heb je die foto in Av/P mode geschoten?
volgens de EXIF gegevens is de foto met een zo groot mogelijke lensopening (f3,5) geschoten bij 28mm.
en ISO 800 werd er gebruikt.
als je ISO 1600 had gebruikt, was de sluitertijd wat korter (dan 1/5 s). bij een kortere sluitertijd is de kans op een wazige foto wat kleiner...dus de kans op een scherpere foto is dan ook groter. of ben je geen voorstander van ISO 1600...terwijl er genoeg software op internet is waarmee je ruis uit je foto's kan weghalen?

maar was er geen muurtje daar? kon je je 300D daarop leggen en zelfs met ISO 100 schieten en met een kleinere lensopening (> f9, in AV stand, dit zorgt ook voor betere beeldkwaliteit) een lange sluitertijd opname maken. wel de timer gebruiken natuurlijk.

p.s. en zijn de foto's gelukt afgelopen zondag?...Polderbaan... :D
*Marco*

Connector schreefCOLONVan de bewakers mocht ik me statief niet meenemen naar boven, want per slot van rekening zou ik daar wel eens een Al-Queda strijder in verstopt kunnen hebben.
LOL :!:
Ging het er niet om dat je zo'n ding ook naar beneden kan mikkken :?:
Lijkt me niet prettig als je dat stuk op je tetter krijgt :D
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Vincit, wat waren je instellingen? Je kan rustig de iso hoger zetten, bv 800 en dan met een kortere sluitertijd. Wat ik lijk te zien is gewone bewegingsonscherpte. je kan kijken in je edit programma of je nog kan sharpen ed.
In elk geval proberen rond de F7.1 of hoger the schieten. In av doe ik het meestal.
Als je vaker in amerika wil fotograferen moet je misschien een beanback proberen als plaatsvervangend tripod. :) Met een zak bonen kan je echt niets aanvangen. Een tripod kan goed als knuppel worden gebruikt :)
Amerikanen :) nou nou, poeh hee
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Connector schreefCOLONIk heb eigenlijk precies dezelfde vraag als Vincit.

Deze onderstaande foto nam ik in juni vanaf het Empire State Building. Van de bewakers mocht ik me statief niet meenemen naar boven, want per slot van rekening zou ik daar wel eens een Al-Queda strijder in verstopt kunnen hebben.Dus ik moest de foto "uit de hand" nemen.

Ik zal de gegevens erbij zetten, dan kunnen jullie misschien vertellen hoe ik het in het vervolg beter kan doen

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2617[/img]

EXIF
Ik vind dit wel een geweldige foto. ISO had nog op 1600 gezet kunnen worden om sluitertijd nog iets te verlagen, al heeft dat weinig zin denk ik. Ruis valt alleszins mee op de 300D, dus dat is het probleem niet.

Verder is het soms mogelijk om je toestel ergens op te laten leunen. Andere tip is om je zelfontspanner te gebruiken. Die gaat namelijk sneller piepen als de foto genomen gaat worden. Op het moment dat je dat hoort, kun je je adem inhouden (als je dat lukt die 10 seconden) en zo kun je vrijwel bewegingsloos je foto nemen. Is mij wel eens gelukt. 1/10 op 100mm :). Foto kan ik helaas even niet vinden :(
dmjvane

Ik vind dit wel een geweldige foto. Jammer dat je geen omschrijving hebt gegeven van hoe je deze foto's hebt gemaakt met welke objectief enz.enz
zie eens topic spoor. Groeten
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

@ Ytos : als je scherpshutter wil worden: ademhaling ala scherpshutter. Je ademt diep in, laat 3/4 ontsnappen en houd de 1/4 binnen. Het moment waarop je de adem inhoud ben je in staat om gedurende 3 a 4 seconden zeer erg veel stil te liggen, hurken etc. Je lichaam beweegt dan in elk geval niet door ademhaling. Ik gebruik dat zeker in kritieke situaties.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Troubles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 10:13
WoonplaatsCOLON Bois-le-Duc

:idea: ik heb zo'n heeeeel klein statiefje met 3 flexibele pootjes: 5,95 bij de hema/kijkshop ofzo. Met de zelfontspanner werkt dat prima, alleen niet al te stabiel dus oppassen dat je toestel niet naar beneden klettert. :shock: Zo klein/licht dat hij zelfs tijdens bergtochten meegaat.

enjoy!

Troub

:?: :?: PS Kro: beanback? heb jij een boonrug??? :D
:roll:
___________________________
If it moves, shoot it with a Canon!
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Beanbag, eh. lol. Maar dat werkt ook. Ik heb trouwens een stalen mini tripod van manfrotto, en die is rock stabiel.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Takki

gebruik geen loodzware lens als je je camera op zo'n mini tripod/statief zet. :shock:
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ik vind de foto vanaf het Empire State Building een topper en de andere foto's ook wel aardig gelukt. Misschien dat een touwtjes statief nog wat helpt als extra als je geen statief mee mag nemen.
http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/touw.html
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

Takki schreefCOLON p.s. en zijn de foto's gelukt afgelopen zondag?...Polderbaan... :D
Yep zijn lekker gelukt Takki, 18 goedgekeurd op JP.

P.s. wel slim van je die handschoenen zonder vingers, die moet ik ook effe aanschaffen voor aankomende winter!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar