Havana

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Een klassieker uit Havana.

Afbeelding
Havana by RemcoDF, on Flickr
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Cool, en zw/w doet het hier heel goed.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Prachtfoto! De hoeveelheid ruis past mooi bij deze foto.
Ik neem aan dat je de ontspan knop flink hebt gebruik daar...
Ik móet daar ook nog eens naartoe. Geweldig sfeertje lijkt mij en veel te bekijken/fotograferen.

Groet!
Dward
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Mooi, smaakt naar meer!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooi!!
Toch ben ik ook wel benieuwd naar de kleurenversie met een tikkie tonemapping :)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mooie foto!

Ben heel erg benieuwd want we gaan er binnen kort naar toe!
Wat is verstandig gewoon een kleine compact camera of kan je rustig je grotere EOS meenemen?
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Mooi! Ik hou erg van de sfeer van deze foto, zwart-wit draagt daar zeker aan bij.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

fraaie plaat !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Mooi, zo mooi dat ik meteen weer terug wil :)

@ Roel Je krijgt spijt als je Big Brother thuislaat.
Cuba heb ik als behoorlijk veilig ervaren.
gr
Frank
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties! :D De ruis heb ik achteraf toegevoegd om de foto wat meer 'karakter' te geven.
Ik heb besloten nog een aantal foto's van Cuba te plaatsen, heb er ook nog een paar in dezelfde sfeer.

@Dward: Cuba is zeker de moeite waard om eens te bezoeken, ik heb zelf een rondreis met huurauto gedaan. Laat je niet afschrikken door commentaren over de slechte wegen, er is prima te rijden maar je moet goed opletten. Wegen zijn erg rustig waardoor je gaten zonder problemen kan ontwijken.
Wil je overigens een fotografisch top-land bezoeken kan ik Sri Lanka echt aanraden!

@Roel Jansen: camera overigens gewoon meenemen, denk ook aan cash geld; pinnen en internet is er niet of nauwelijks
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, ondanks de camera en behoorlijk wat cash geld. Gewoon de normale voorzorgsmaatregelen nemen en gezond verstand gebruiken. Mocht je nog specifieke vragen hebben mag je ze gerust (evt. via pb) stellen! :wink:

@Judith: Kleurenversie is wat saaier omdat de auto wit is, mocht er echter vraag heen zijn wil ik hem wel posten.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

[quote="madelief"]Mooi! Ik hou erg van de sfeer van deze foto, zwart-wit draagt daar zeker aan bij.
Elsbeth.[l/quote]
+1
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Sfeervolle plaat. Ik ben ook benieuwd naar "de rest"....
Groeten, Jaap
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

frank schreefCOLONMooi, zo mooi dat ik meteen weer terug wil :)

@ Roel Je krijgt spijt als je Big Brother thuislaat.
Cuba heb ik als behoorlijk veilig ervaren.
gr
Frank
Bedankt!hij gaat dus gewoon mee!

RDF Bedankt! We hebben een Resort in Varadero, en al een auto gereserveerd. We hebben vrienden die daar ook geweest zijn en iedereen is erg enthousiast over Cuba. We hebben ook de wat te doen en wat niet te doen gehoord en hebben zelf ook wel meer eilanden in de Caribbean bezocht!
Trinidad, Barbados, Martinique en Nevis en St. Kitts zijn ook erg mooi! We hebben wel getwijfeld tussen Martinique en Cuba of Zuid Afrika. Denk, dat ik een kleine fototas mee neem.
Past de 40D met 17-85mm en de 70-300 mm in. De 480 EX II flitser en de 100 mm Macro f2.8 kunnen er ook wel in maar dan wordt e.e.a. misschien te zwaar.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Mooie plaat zeg, lekker sfeervol. Ook ik moet daar zeker eens een kijkje gaan nemen :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLON Bedankt!hij gaat dus gewoon mee!

RDF Bedankt! We hebben een Resort in Varadero, en al een auto gereserveerd. We hebben vrienden die daar ook geweest zijn en iedereen is erg enthousiast over Cuba. We hebben ook de wat te doen en wat niet te doen gehoord en hebben zelf ook wel meer eilanden in de Caribbean bezocht!
Trinidad, Barbados, Martinique en Nevis en St. Kitts zijn ook erg mooi! We hebben wel getwijfeld tussen Martinique en Cuba of Zuid Afrika. Denk, dat ik een kleine fototas mee neem.
Past de 40D met 17-85mm en de 70-300 mm in. De 480 EX II flitser en de 100 mm Macro f2.8 kunnen er ook wel in maar dan wordt e.e.a. misschien te zwaar.

Vr. gr.

Roel J.

Ik zou de macro zeker meenemen, zelf ben ik geen macro man en heb ook geen macro lens maar er is genoeg macro te fotograferen daar!
Flitser heb ik zelf ook niet meegenomen, de reden hiervoor is echter dat ik foto's alleen plat kan flitsen. Als ik een flitser op een mooie manier zou weten te gebruiken zou ik hem zeker meenemen. Contrastverschillen zijn vaak behoorlijk groot, dus als invulflits ideaal.
Gr,
Remco.

Flickr
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Remco bedankt!

De Macro past makkelijk in de tas dus in principe waarom niet meenemen. Ik had eigenlijk mijn grote tas mee willen nemen van wege mijn statief maar die past er net niet in. Is makkelijk achterop goed vast te zetten maar dan gaat de tas denk ik als handbagage meenemen, zeker niet lukken.
Normaliter gaan we in maart al zo’n 18 jaar skien in VAIL Colorado echt super! Maar vanwege het steeds moeilijker beleid van de luchtvaart maatschappijen voor wat we wel en niet aan ski uitrusting mogen meebrengen, en de lange discussies aan de balie die dan volgen, gaan we nu naar iets anders en warmers toe.
Heb destijds mijn dienstplicht vervuld bij het Korps Mariniers en werd voor een jaar uitgezonden naar Curaçao. Ben daar begonnen met filmen en fotograferen. Ben nog een paar keer terug geweest en daar Video opnames gemaakt. Begin nu weer te twijfelen of ik mijn DV Camcorder moet meenemen of toch nog een nieuwe body ga kopen. Zit dan te denken aan een 70D. Speel al langer met die gedachte.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Statief gaat bij mij altijd in het koffer de rest gaat in de handbagage. Geen discussies en het scheelt mij weer slepen in het vliegtuig.

De autofocus van de 70d in liveview vind ik echt super, gister ook nog even snel met een 7d in liveview scherp gesteld en dan merk je pas hoe goed de 70d hierin is. Ik doe zelf niets met video, maar op internet is daar genoeg over te vinden vwb de 70d. De autofocus is in ieder geval super!
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Cuba ben ik jaren geleden geweest en er is zoveel te fotograferen, geweldig kleurrijk land en ik was dol op Havana !
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ben nu 8 dagen terug uit Cuba en het is zeer zeker een aanrader! We hadden een resort in Varadero all inclusive geboekt en met een auto. We zijn uiteraard ook naar Havanna gereden en wanneer je niet verkeerd rijdt binnen de twee uur te rijden. Maar doordat we verkeerd gereden waren toen we uit Havana terug gingen, heel veel van het binnenland gezien. In Havana de nodige foto’s van gebouwen en vooral de oude Amerikanen gefotografeerd. Waar je in Havana echt gek van werd, was dat men je om de 2 meter of in een koets of in een oude Amerikaan die als taxi gebruikt werd wilde gooien. Voor de rest erg vriendelijke mensen perfect eten en drinken en alles is ons ook heel erg meegevallen. Kon gewoon goed fotograferen waar we ook geweest zijn!
We zijn als golfers ook nog naar de Golfbaan geweest maar het was ons te heet om 18 of 9 holes te gaan lopen. Wat verder opviel dat het overal relatief best groen was! Eigenlijk had ik mijn nieuwe objectief voor de vakantie moeten kopen. Wat gebeurde was dat ik toch moeite had met het zonlicht was toch wel heel hard!

Vr.gr.
Roel J.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar