Vier Molens toertochtje bij een scherp winterzonnetje

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jvecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 11:02

Gisteren een heerlijk toertochtje gemaakt. Eerste rit dit nieuwe jaar. Eerste foto op dit forum [Iedereen hier de beste wensen] Er stond een vlijmscherp zonnetje. Lastig onder het rijden.

Hierbij een foto van de derde molen. Camera is een EOS 450D en de lens is de standaard kitlens. Lekker compact op een motorfiets. Dat past met een zoomlens en flitser nog prima in de tanktas.

1/200 s, f/14 bij ISO 400. Ik greep mis bij de flitser. Batterijen leeg en geen reserve meegenomen. :shock: Anders had ik wel ingeflitsd om de motorfiets wat bij te lichten. Ik had mijn 430EX mooi met een snelbinder aan die boom kunnen knopen. Dat diafragma in combinatie met ISO 400 is ook niet helemaal de optimale keuze. Maar ik stond daar in het gras meer op het schoonhouden van mijn motorlaarzen te letten. Ik wilde ook de wilgentakken nog een beetje aardig scherp hebben. Als ze nou toch in beeld hangen, dan maar goed. :shock:

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar het commentaar.
EOS 450D, EOS 6D en L lenzen. Maar het gaat tenslotte om de foto.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Het is wel een érg drukke foto...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Kort door de bocht, hopelijk vind je dat niet erg:

Ik zie een boom, een motor, een molen, een kerk, een brievenbus, een woonhuis en dat allemaal ook nog rechtsom gekanteld scheef.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
jvecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 11:02

Ik vind het commentaar niet erg, Dave en Dward. Je leert er van. Het is ook niet bepaald mijn beste foto.

Ik had hem beter een stuk kunnen croppen en recht kunnen zetten. Dat die molen zo ingebouwd zit was een feit. Daar viel weinig aan te doen, behalve dan geen foto maken. Daar heb ik wel aan gedacht. Ik heb er nog behoorlijk om heengelopen voor een beter standpunt.

Txs!
EOS 450D, EOS 6D en L lenzen. Maar het gaat tenslotte om de foto.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

ik denk dat een paar stappen naar voren en een lager camerastandpunt het mogelijk hadden kunnen oplossen.
jvecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 11:02

Het was een dijkje. Behoorlijk steil en het was niet zo schoon daar. Maar inderdaad, naar voren en omlaag was te proberen.

Ik ben nog eens aan de gang gegaan met deze foto vanaf RAW. Twee lagen met een laagmasker om de voorgrond beter te krijgen, de foto recht gedraaid en vervolgens vierkant gecropt met de regel van derden in het achterhoofd.

Nu heeft de oorspronkelijke foto plots een heel andere lading. Ik wilde een foto van die molen. Nou is het een foto van de motorfiets met die mooie molen op de achtergrond.

Afbeelding
EOS 450D, EOS 6D en L lenzen. Maar het gaat tenslotte om de foto.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Wel wat minder druk zo.
En als je de motor weg had gezet dan had je een foto van de molen gehad.
Maarja dat is iets voor een volgende keer.

Ik heb hier een poos terug geleerd dat ik goed moest kijken wat het onderwerp is.
Alle zaken die afleiden van het onderwerp proberen te vermijden / ofwel het onderwerp isoleren.
Zorgen dat je onderwerp geen concurrentie heeft.
Dat is bij deze foto ook het geval, door je motor ervoor te zetten heeft de molen extra concurrentie gekregen
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Precies ! less is more.
maak een keuze tussen, of de molen, of de motor :lol:
bij de molen laat je de motor er niet voor staan. En de motor, die zet je ergens op de dijk neer waar je geen storende achtergronden hebt.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
jvecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 11:02

Bedankt mensen!

Het was niet mijn beste foto vanaf het begin. Hij heeft het nog niet. Maar van een foto van een molen, met een beetje motor, is het nou een foto van een motor met een beetje molen.

Dat klopt ook met mijn onderwerp zoals ik dat in gedachten had: de molen met de motorfiets erbij omdat dat het stramien van het toertochtje was. En dan na de bewerking zie ik het omgekeerde.Dat bevalt me veel beter, ondanks de tekortkomingen. Ik zal er eens een paar nachtjes over slapen, maar jullie opmerkingen hebben me op het goede spoor gezet.
EOS 450D, EOS 6D en L lenzen. Maar het gaat tenslotte om de foto.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar