Frauenkirche Dresden

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Afgelopen zomer waren we in Dresden; de stad die na de oorlog vooral bekend werd van de vuurstorm die ontstond na het bombardement in februari 1945. De stad werd toen volledig verwoest. Later zijn delen van de stad weer opgebouwd, maar de restanten van de Frauenkirche bleven in de DDR tijd als "monument" liggen. Na de Wende is de stad verder opgebouwd en is ook deze kerk weer in volle glorie hersteld. Pas in 2005 was deze herbouw voltooid. Iets wat niet snel gebeurt gebeurde daar wel: ik was zeer onder de indruk van deze restauratie. Met de foto's in deze serie wil ik een beeld geven van wat was, en wat nu weer is.

1- Kirchenoberinspektor Weinert noteerde de verschrikking die hij na het bombardement aantrof. Zijn aantekeningen zijn weergegeven op de plaquette op het monument dat voor de kerk staat.

Afbeelding

2- Het monument bestaat uit een stuk muur van de oorspronkelijke kerk.

Afbeelding

3- De kerk vanaf de andere kant. De donkere stenen zijn uit de puinhopen gehaald en weer op hun oorspronkelijke plaats teruggezet. De lichte stenen zijn nieuw.

Afbeelding

4-

Afbeelding

5- Het interieur van de kerk is ook in oude luister hersteld. Heel licht.

Afbeelding


Meer foto's van Dresden zijn te zien op: http://www.flickr.com/photos/68343337@N ... 955302016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Imposant zeg!
En mooi dat engeltje op je Flickr. Knap gedaan op 85mm
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooi serie. Begrijpelijk dat dit gebouw en het verhaal erachter wel wat indruk op je heeft gemaakt.

Groet!
Dward
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Mooie serie Gerard,
Wij waren in de eerste week van Augustus ook daar en me lekker uit kunnen leven met de 17mm op FF.
Ben je ook boven in de koepel geweest? Imposant overzicht van de stad Dresden wat je dan aantreft.
Vooral de interieur foto,s met 17 mm is een pracht, wij gaan zeker nog een keer terug naar Dresden lang nog alles niet gezien.

Groeten Jan
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ben je ook boven in de koepel geweest? Imposant overzicht van de stad Dresden wat je dan aantreft.
Ik ben helaas niet boven geweest, ik zag het niet zo zitten om met een na-ijlende hersenschudding allemaal kleine trappetjes te lopen. Angeline en Marinus zijn wel naar boven geweest (bleek er een lift te zijn..... :roll: ) en zij hebben wel foto's gemaakt van het uitzicht. En dat gaf mij de kans om even rustig alleen los te gaan met de 10-20 mm op de camera en deze foto's te maken. :wink:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar