Mensen uit Marokko

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Tijdens onze rondreis door Marokko eind april/begin mei hebben we heel wat streken en steden van Marokko gezien, en natuurlijk zijn we ook de nodige mensen tegen gekomen. Het fotograferen van mensen in Marokko is niet overal heel vanzelfsprekend, velen willen namelijk niet gefotografeerd worden. Toch heb ik wel een paar foto's gemaakt waarover ik zelf tevreden ben, ze geven een goed beeld van het land in mijn ogen. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

#9.
Afbeelding

#10.
Afbeelding

#11.
Afbeelding

#12.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 4 op Jasmino, in totaal 4 keer gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Dat niet iedereen op de foto wil is niet echt Marrokaans denk ik. :)
Ik vind het een hele mooie serie die je hier laat zien
Foto twee is mijn favoriet. Mooie blauwe omgeving. Die zwarte poes op de achtergrond.
Ja ik kan ze zeer waarderen.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Toen ik in Marokko was viel mij vooral op dat je zelfs in the middle of nowhere nog ineens mensen bij je auto vind (foto 8,9,10?).
En op de markten veel kleurrijke zaken tegen komt, zowel spullen als kleding.
Mooie serie heb je neer gezet Jasmino!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank jullie wel!

Peter, ik merk toch wel heel veel verschil met andere landen. Ook al hadden we de camera niet in de aanslag werd ons al heel vaak te kennen gegeven dat mensen beslist niet op de foto wilden. Voor sommige van bovenstaande foto's hebben we uiteindelijk betaald (nummer 10 en 12), en anderen zijn met de telelens gemaakt.

Dat er opeens mensen bij de auto staan heb ik niet echt gemerkt, wel dat iedereen wat aan je wil verdienen, maar dat is niet alleen in Marokko zo. Foto's 8 en 9 zijn midden in de woestijn gemaakt, geen voertuig in de omgeving te bekennen, afgezien van de jeep waarmee wij werden rondgetourd door onze gids, en een scooter hier en daar. Midden in de woestijn leven alleen NOmaden. Nummer 8 is met de telelens gemaakt, nummer 9 is de gastheer van de NOmadenfamilie waar we thee gedronken hebben. Nummer 10 is gemaakt in de TOdra vallei, een stel dat langs de weg liep op ons af, ik moest voor het maken van de foto betalen, maar dat heb ik graag gedaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ja... geld van toeristen laten ze niet lopen :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

171 views, en slechts 2 mensen reageren. Dat vind ik zo jammer.........
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie kleurrijke serie laat je hier zien! Krijg gelijk zin in een vakantie :)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Zal ik dan de derde zijn ......mooie serie hoor, kleurrijk en gevarieerd, geeft een mooie kijk op het leven daar.

Wat betreft de views, vergeet niet dat er ook kjkers/gasten zijn die dus geen lid zijn en dus niet kunnen reageren.
Verder zijn er nog de nodige bots die dus viewcounts genereren en mensen die wel kijken maar het bijvoorbeeld moeilijk vinden om gefundeerd comentaar te geven.
Soms is dat frustrerend, geniet en leer van comments die je wel krijgt en laat je niet weerhouden om nog meer te posten.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik ben net pas weer binnen komen vallen en zie je foto's nu pas. Wat me opvalt is dat er hier en daar iets met de achtergrond gedaan is wat me een beetje eigenaardig voorkomt. Heb je met Photoshop of zo vervaagd? Vooral bij foto 10 vind ik het opvallen dat er naar mijn idee in de achtergrond iets niet klopt. Verder vind ik het jammer dat er bij foto 2 geen voeten op staan en dat bij foto 7 de voeten van de mannen vaag zijn. De kleuren zijn geweldig en foto 9 is mijn favoriet.....
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties, ik kan het echt waarderen!

Foto's 1, 6, 10 en 12 zijn inderdaad bewerkt. Foto 1 in snapseed (plugin vanuit Lightroom) en dan met name voor de vervaging van de achtergrond en de lichte vignettering. De andere foto's zijn bewerkt in LR5 met de radiaalfilter. Ik selecteer het onderwerp en maak de achtergrond dan iets minder scherp. Dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Van foto 2 vind ik het zelf ook jammer dat de voeten er niet opstaan, maar het moment dat de heer mijn camera zag begon hij meteen weg te lopen. Ik had dus weinig kans om te "knippen".....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Nicole30

hele mooie kleuren :)
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank, Nicole! Het was ook een ontzettend kleurrijke reis. Ik kan Marokko zeker aanraden als bestemming.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Eerder kennelijk ook gemist. Zeer mooie en kleurrijke serie idd.
Gave straatfotografie.

Wat kleine nootjes;
Ik begrijp dat soms haast geboden was, maar 4 had ik weggelaten, uitdrukking en doorgesneden benen niet toppie.
En bij 5 had ik persoonlijk wat minder plafond en onderin wat meer an de voorste de zak gezien
De blur op 1 en 10 kijkt wat vreemd voor mij ook niet zo lekker..
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank je Frank!

Wat betreft je nootjes: je opmerking over foto 4 kan ik niet plaatsen. Die doorgesneden benen zie ik er niet namelijk. Welke foto bedoel je hier eigenlijk?
Nummer 5 begrijp ik wel, inderdaad goede feedback. Dank!
En wat die blur betreft: dat is natuurlijk een kwestie van smaak, ik vind het wel leuk om wat af te wisselen in de bewerking. Dank voor je opmerkingen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Jan en Ida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 16:09
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik vind je foto's erg mooi heb je ook nog filters gebruikt.

Gr.Jan
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank je! De enige filter die ik heb is een polarisatiefilter, maar ik denk dat ik die in de meeste gevallen hier niet op de lens had zitten. In een stad gebruik ik hem meestal niet, tenzij er veel luchtpartijen zijn.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Mooie serie!! Ik kan eigenlijk het commentaar van madelief zo overnemen want dat was ook de mijne;)
Maar ik kan kan foto 7 niet zien...
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Oja nummer 2 is ondanks het missen van de voeten mijn favoriet :D
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties! Ik kan foto 7 ook niet meer zien, heel vreemd....... Nu ben ik mijn nieuwe database in LR aan het syncen met smugmug, de plek waar ik mijn foto's host. Daar zal het wellicht mee te maken hebben. Ik moet die sync eerst even afronden voordat ik ernaar kan kijken en de link kan repareren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Gerepareerd. Ik denk dat hij vanaf het begin niet te zien was, maar ik heb de code aangepast nu. Dank voor de feedback Julia.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar