Waar moet ik heen in Parijs?

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bossiema
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2013 22:04
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Parijs. Fototoestel gaat natuurlijk mee. Maar wat is nou echt mooi om te fotograferen en op welk moment van de dag is dan het beste? De eiffeltoren zal ik zeker wel een foto van maken maar Parijs heeft vast veel meer mooie plaatsen om te fotograferen.

Iemand nog leuke of aparte foto tips voor Parijs? :D
Heb een Canon met wat gLaswerk.
Bekijk meer foto's in mijn persoonlijke album of op mijn website.
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Het Louvre en omgeving, Montmartre en uiteraard mijn favoriet: Sacre Coeur.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs#Bel ... ardigheden" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Op vrijdagavonden vertrekken vanaf Montpernasse een grote groep skaters voor een night skate. 10 uur vertrekken ze, maar een uurtje van te voren zie je ze al bijeen komen.
Zaterdagen bij mooi weer op Palais de Chaillot (ook Trocadéro genoemd) diverse skaters, skateboarders en bmx-ers te zien die hun kunsten proberen. Ook zijn de fonteinen daar fotogeniek.
Parc des Buttes-Chaumont is een mooi stadspark. Beetje Engelse sfeer. Vanaf daar ook een mooi uitzicht op Sacre Coeur.
Meestal kan je op zondagmorgen een kanon afschieten, zo rustig is het dan. Als je bij een bakker op uitkijk gaat staan, kan je de lokale bevolking met slaperige kop, in hun pyama croussants en stokbroden zien halen.
Ik kan een metro kaartje zeker aanbevelen. Met lijn 2 en 6 maak je een leuk rondje om de stad, merendeel bovengronds. De metro en trein stations zijn ook mooi om te fotograferen.
Cimetière du Père-Lachaise is een grote begraafplaats waar onder andere Jim Morrison en Frédéric Chopin begraven liggen. Beetje luguber maar wel apart.
Bijna iedereen heeft foto's van de eiffeltoren van dichtbij, schuin vanaf een poot of vanaf de overkant, het balkon van Palais de Chaillot. Maar als je een paar straatjes links of rechts gaat, kan je tussen de Haussmann huizen de toren zien.
Ik heb een app genaamd "Sun Position" waarmee je de baan van de zon kan zien op die dag. Handig voor wanneer je op het juiste moment en op de juiste plaats wilt staan. Gouden uurtje wordt er ook vermeld.

Let op je spullen (net als in iedere andere grote stad). 's Ochtends in de locale supermarché stokbrood, kaasjes en drinken kopen zodat je 's middags kan picknicken.
Veel plezier in Parijs!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo zeg, dat zijn nog eens tips Steven. Ik ga dan zelf niet naar Parijs maar kan me voorstellen dat TS hier wat aan heeft.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank je Karin115. :)
Ik ben nu een keer of 5 naar Parijs geweest. 1e keer "normale" stedentrip, dus de standaard dingen gezien.
Daarna 2 keer met het Tilburgse skategroepje met de nightskate meegedaan. Zo zie je de stad op een andere manier. (o ja, veel historische gebouwen zijn 's avonds verlicht.)
Een keer met mijn ouders die weer andere dingen willen zien en doen.
Tenslotte met mijn vrouw, honeymoon reis.
Al die keren nog nooit in de eiffeltoren geweest. Wel Montpernasse wolkenkrabber.

Ik weet niet wat Bossiema's voorkeur naar uit gaat. Architectuur, mensen, standbeelden, natuur of iets anders? Je kan, zoals in de meeste grote steden, zoveel kanten op.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Kenji schreefCOLONHet Louvre en omgeving, Montmartre en uiteraard mijn favoriet: Sacre Coeur.
Zit die ene kerker met al die botten ook niet in Parijs?
Waar jij een keer foto's van hebt gemaakt :D
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
bossiema
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2013 22:04
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

steven l schreefCOLONDank je Karin115. :)
Ik weet niet wat Bossiema's voorkeur naar uit gaat. Architectuur, mensen, standbeelden, natuur of iets anders? Je kan, zoals in de meeste grote steden, zoveel kanten op.
Als ik dit zo lees heb ik al aardig wat leuke tips waar ik wat mee kan gaan doen. Vooral de parken, Sacre Coeur en Palais de Chaillot lijken mij wel interessant om eens met een fototoestel rond te hangen. Gelukkig 5 hele dagen daar dus we kunnen aardig wat gaan bekijken. Denk dus dat het wel een mix zal gaan worden van allerlei zaken. Gelukkig een breede interesse! Dat is ook het leuke van zo'n stad , je komt er vanalles tegen.

Vooral de tips met een naam erbij zijn handig, dan is op te zoeken waar in Parijs ze zijn te vinden. Die Cimetière is voor een onbekende naam dus handig om te weten.

Op mijn spullen letten... is ook altijd een goede tip... :o
Heb een Canon met wat gLaswerk.
Bekijk meer foto's in mijn persoonlijke album of op mijn website.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

bossiema schreefCOLONDie Cimetière is voor een onbekende naam dus handig om te weten.
Zeker een 'must see'. Er liggen daar de nodige bekendheden begraven.
Wikipedia: Père_Lachaise_Cemetery
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Mocht je een smartfoon hebben met GPS?, installeer dan zeker City Maps 2Go en download de map Paris.
Dit werkt OFFline via GPS, hier kan je thuis rustig plekken "pinnen" waar je dan heen wilt, maar ook erg makkelijk om te zien waar je je in Parijs bevind.

https://itunes.apple.com/nl/app/city-ma ... 83342?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://play.google.com/store/apps/deta ... s2go&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben laatst ook in Parijs geweest, heb nagenoeg alles lopend bezocht, zeker dan kom je onverwachts leuke plekken tegen en met de app is verdwalen onmogenlijk. (ben je het zat dan ga je met de metro weer naar je hotel)

Basilique du Sacré-Cœur en de wijk Montmartre (ligt daar vlak bij) zijn idd aanraders, maar heel parijs barst van de architectuur en mooie plekken.

Kijk anders ook nog even naar onderstaande link.

http://www.stadsverkenner.com/parijs/attracties

Een zeer mooie stad met, in bijna iedere straat, vele leuke cafe's en restaurants.

Amusez-vous bien à Paris :wink:

PS, ik woon in Hillegom :D
Laatst gewijzigd door 2 op Spartacus, in totaal 8 keer gewijzigd.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ben wel beetje jaloers dat je naar Parijs gaat!
ik volg dit topic even want wil/ga binnenkort ook aantal daagjes naar Parijs.. altijd handig om wat mee te snoepen! :mrgreen:

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Spartacus schreefCOLONMocht je een smartfoon hebben met GPS?, installeer dan zeker het gratis City Maps 2Go en download de map Paris. Dit werkt OFFline via GPS, hier kan je thuis rustig plekken "pinnen" waar je dan heen wilt, maar ook erg makkelijk om te zien waar je je in Parijs bevind.
Ook een hele goede tip!

Mocht je een iPhone (of een iPad) hebben, dan kan ik je de app Forevermap van harte aanbevelen. Met deze app kun je kaarten naar keuze, van landen en steden, downloaden naar je iPhone, en dus gebruiken zonder dat er een data-connectie nodig is. (Online kaarten gebruiken werkt ook.)

https://itunes.apple.com/nl/app/forever ... 63737?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;

De map van Parijs neemt circa 53.4 MB op je iPhone in beslag.
Gebruikers-avatar
bossiema
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2013 22:04
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!! Gisterenavond laat thuis gekomen.
@Pieterr Zeker de App was een goede en handige tip, veel gebruikt daar om te kijken waar ik was en waar ik heen moest!

@steven l - Cimetière du Père-Lachaise was de eerste dag al gelijk een bezoek waard, prima tip. Zeker Maria Callas en ook Edith Piaf waren even zoeken. Indrukwekkend om te zien.

Hier een serie van Paris by Night:

uitzicht vanaf de eiffeltoren op de seine
1.

41297



uitzicht vanaf de eiffeltoren op de Montparnasse toren
2.

41296

uitzicht vanaf de eiffeltoren op de Arc de Triumph
3.

41295

De skyline van Parijs
4.

41294

Op de achtergrond is nog net de sacre coeur te zien
5.

41293

Er voer net een seine boot langs met de lampen op de kade gericht vandaar de verlichte boom
6.

41292

Een enkele auto die nog langs de Arc de Triumph rijd
7.

41291

Het werd net donker en de verlichting was net aan bij de Sacre Coeur.
8.

41290

Alleen foto 6, 7 en 8 zijn op een klein statief gemaakt, bij de rest heb ik gebruik moeten maken van de opties die de omgeving boden om de camera stil te houden. Volgende keer toch maar een "echt" statief meenemen... op de eiffeltoren.

Gelukkig nog niet alles kunnen fotograferen wat ik wilde ..... dus nog een keer een goed excuus om er naar terug te kunnen gaan!!

Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de tips.
Heb een Canon met wat gLaswerk.
Bekijk meer foto's in mijn persoonlijke album of op mijn website.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar