Pere Lachaise!

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Veniality
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2012 12:17
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ik weet dat ik me heb voorgesteld als livefotograaf, maar ik heb nog niet gekozen wat ik wil gaan posten uit al die foto's, dus eventjes deze, want ik wil toch een keer iets posten! :D Ik ben er best heel blij mee maar er zullen vast verbeterpuntjes in zitten!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ik hou wel van deze omzetting van foto's.
wel krijg ik bij alle foto's een idee dat ze omvallen/horizon niet helemaal recht is.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Ik vind de bewerkingen erg mooi.
Ook een mooie dag ervoor gehad, met de wolken en lichtinval van de zon hier en daar. Heb je gewerkt met hdr of tonemapping?

Wat betreft het omvallen/scheefstaan... Ik ben er verschillende keren geweest en als er een ding vast staat op deze fantastische begraafplaats is dat er niets recht staat. Zelfs de bomen groeien hier niet verticaal...
Er zijn geen referentiepunten volgens mij. Alleen op de laatste foto zou je de kerktoren op de achtergrond kunnen gebruiken, mits die recht staat.
Vanwege het grote aantal, kris kras door elkaar geplaatst vaak, graven is het ook erg moeilijk om bv. een graf of catacombe te isoleren.
Ik vind dat de foto's wel een goed overzicht geven van Pere Lachaise. Zou natuurlijk leuk zijn om het graf van een van de vele bekende wereldsterren die er (wel of niet, dat is soms nog de vraag) liggen erbij te zetten.

Als ik kijk krijg ik weer de behoefte er gauw weer een dagje naartoe te gaan... 8)
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
Veniality
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2012 12:17
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Wow, fijne reacties zeg! :D

Het is inderdaad zo dat op Pere Lachaise HEEL VEEL scheef is, maar ik maak de scheve-horizon fout ook wel eens waar hij wel gewoon goed te zien is, dus het is denk ik een combinatie van beiden, ik probeer er beter op te letten maar vergeet 't nu en dan wel eens!
De bewerking is HDR :) Ik weet eingelijk niet wat tonemapping is, ik dacht dat dat hetzelfde was :P Zometeen maar eens opzoeken!

*heeft opgezocht*
Nou weet ik het niet meer xD Ik denk dat 't dan toch tonemapping was. Ik had 1 foto, en heb in Lightroom 3 verschillende exposures gegenereerd, en die door Photomatix gehaald!

En gewoon weer een keertje gaan, ik ben toen met de bus naar Parijs geweest -moet je wel ff de tijd hebben.....- en 28 euro betaald, voor een retourtje!! :P
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik ga voor nr. 5
De rust spreekt mij het meeste aan, de overige zijn erg druk.

De bewerking smaakt wel, hoewel 1 en 2 misschien wat lichter mogen zijn.
Het is vol en dat maakt het idd lastig om te "isoleren".
Toch denk ik dat er bijv met een (stuk) lager standpunt bij bijv. 3 en 4 veel meer uit te halen is.
Nu is het meer registreren dan regiseren...
Misschien iets voor de volgende stedentrip..
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Veniality
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2012 12:17
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Daar zal ik zeker iets mee doen inderdaad! Ik ben wel vooral van het registreren, maar het is zeker leuk om eens wat anders te proberen, ga ik zeker doen! Ik heb 't op Pere Lachaise wel gedaan, maar dan was ik daar toch niet helemaal blij mee, heb 't geloof ik nog niet helemaal onder de knie om het perfecte plekje te vinden waar een lager standpunt dan ook wat moois oplevert!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar