Floriade 2012 (Flowers/White Wings)

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vorige weekend op de Floriade 2012 geweest en daar natuurlijk wat foto's geschoten; een aantal mooie (wat ik vond) bloemen en op het centrale plein waren er optredens van de White Wings, dus dat moest er natuurlijk ook op.

Bloemen:
1.

31428

2.

31427

3.

31426

4.

31425

5.

31424

6.

31420

White Wings:
1.

31423

2.

31422

3.

31421

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Foto 1 en 2 vind ik de onscherpe bloem op de voorgrond wat storen. Verder erg mooie plaatjes.
Foto 4 , daar springen de kleuren van m'n scherm , erg mooi !
Verdere toppers zijn 6 en foto 2 en 3 van de dame.

Zou wel als je al foto's in een onderwerp zet , ze gewoon doornummeren. In dit geval dus van 1 t/m 10.

------
Henk.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

afdeling 1:
#1
vrij drukke achtergrond (waarschijnlijk niets aan te doen), maar wel leuke compositie met die herhaling van de bloem! ;)

#2
jammer dat het hommeltje niet scherp is en de knop van de voorste bloem stoort bij deze..

#3
ook hier de hommel niet scherp, ook jammer dat het hier weer met z'n kopje is weggedraaid..

#4
ik weet niet of ik de achtergrond vind storen of niet... maar meewerken doet deze zeker niet.. (sorry)

#5
tsjah, niet mijn smaak.. erg druk.. en het onderwerp interesseert mij niet zo heel veel (weet ook niet wat hier verder voor bedoeling bij is? van de "beelden"

#6
sorry, maar ook deze weer erg druk.. halve bloemen en harde schaduwen

algemeen: had je misschien geen overzichtsfoto's kunnen maken? en van de vrij los staande bloemen close-up?


afdeling #2
#1
zwart-wit doet het goed bij deze :)
wel weer vrij harde schaduwen..

#2
jammer van de takken en de harde schaduwen..

#3
zonder meer de beste van de drie, de schaduwen werken niet tegen, maar juist mee..
door de schaduwen krijg je een soort van herhaling van de vleugels in het gezicht door de wimpers.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Categoroe bloemen: foto 01 de mooiste (beste?), vanwege de compositie. Voor de rest vind ik het mooie bloemen, maar fototechnisch niet erg spannend. Maar wie ben ik.

Categorie dames: Foto drie vind ik een hele mooie. Door Michel goed opgemerkt, die herhaling van de wimpers. Mooie uitsnede.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@hbarkhof : Erg bedankt voor je reactie over foto1 en 2 en speciaal daarvoor heb van de eerste foto in het groot formaat nog een stukje van de eerste bloem afgeknipt dan komt deze minder storend in beeld. Het doornummeren zal ik de volgende keer doen; helaas kan ik dat nu niet meer aanpassen.

@Billie-90 : Thanks en helaas werkt de natuur niet zo heel erg mee (zoals nu met het hommeltje die weggedraaid is met zijn kop). Ook bedankt voor je reactie op de andere drie foto's en inderdaad foto drie kwam het beste uit de verf. De andere stonden helaas onder keihard licht en geen fliter bij me.

@zweuds : Het geeft toch niet wie je bent of niet bent,; voor mij en andere mensen hier altijd leuk een reactie om weer iets van te leren. Ik hoop dat meer mensen eens gaan reageren op series, want dat wordt de laatste tijd zo heel weinig gedaan.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar