Elisa @ studio Ganz

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Paar weken terug gewerkt met Elisa, Elisa is een jonge spontane meid vol energie !!
We hebben met een 3 settings gewerkt, waarvan ik er jullie 1 laat zien, die anders settings ben ik wel tevreden over maar deze staken er wat mij betreft boven uit.

Kijk een oordeel zelf maar :




1

25298

2

25297

3

25296

4

25295

5

25294

6

25293

7

25292

8

25291

Gebruikers-avatar
mcremco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2011 18:48
WoonplaatsCOLON Schiedam

Mooie foto's, maar van mij had het model meer mogen lachen, het komt een beetje over alsof ze haar mond geforceerd dicht houd.
300D | EF-S 18-55 | 60D | EF-S 18-55 IS II | EF-S 55-250 IS | EF 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

kleurtjes zijn lekker fris maar je bent heel wisselend van huidtoon (5,6,7). Is niet functioneel hier lijkt me.
verder zijn de mutsfoto's wel erg statisch (heel cru gezegd: ik zie een muts en wat blad, maar geen samenhang in compositie).
Dat zie ik wel bij foto 4: de topper van de reeks
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

De achtergrond vind ik niet mooi.zelf had ik hier een grijzige achtergrond om de grijze dagen van de herfst weer te geven.7 vind ik mooi alleen jammer dat de bijde ogen niet scherp zijn ik ga nu voor foto 6
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties ....

@mcremco, zit je wel naar de juiste serie te kijken :) als ik echt heel kritisch kijk dan had mogelijk nummer 6 haar mond iets beter gekund.....
Heb je wel goed gekeken naar nummer 4 en 7 volgens mij zie ik daar een lach van oor tot oor :)

@pp Dat de huidtoon bij 5,6 en 7 afwijkt heb je 100 % gelijk in, over de mutsfoto's begrijp ik je niet, het is toch ook een kwestie van smaak lijkt mij ? wat is er precies mis met de compo ?? dat ontgaat mij volledig

@bacovukie, de achtergrond is ook een kwestie van smaak toch ? als ik grijs had gebruikt dan had iemand gezegd: wat een grauwe bedoeling ik had de boel graag een fleurig kleurtje gegeven ...
foto 7 kan ik me in vinden, dat je het niet mooi vind dat beide ogen niet scherp zijn.

@All .....

Ik kan heus wel tegen een beetje kritiek, maar ik vind hier in de 3 !!! reacties (te) weinig waardering terug van mijn werk (waar ik zelf apetrots op ben, gezien waar ik nu sta uiteraard !!!)
ik hoef heus niet allemaal reacties van oooohhh en aaaahhh (daar hebben we zoom toch voor :) )
Zelf is mijn voorkeur foto 4 dit is een van mij scherpste plaaten ooit en staat bij mij zeker in me persoonlijke top 5, maar of ik kom hier te weinig om meer reacties te krijgen of
jullie vind het een gemiddelde serie......dit moedigt mij niet echt aan om snel weer iets te laten zien.
Gebruikers-avatar
mcremco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2011 18:48
WoonplaatsCOLON Schiedam

4 en 7 (vooral 4) vind ik de leukste foto's op omdat ze daar natuurlijk lacht, vooral op foto's 1, 2 en 3 vind ik de mond onnatuurlijk overkomen alsof ze een glimlach probeert te onderdrukken, en dat vind ik zonde omdat ze zo'n mooie lach heeft op 4 en 7.
5, 6 en 8 vind ik op zich wel leuke foto's.

Zoals ik al zei vind ik het wel mooie foto's, ik doe het je nog niet na, maar ze lijkt veel meer te willen lachen dan ze op de foto's doet.
300D | EF-S 18-55 | 60D | EF-S 18-55 IS II | EF-S 55-250 IS | EF 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Als je dit meteen had geschreven had ik 10 keer meer aan gehad !!! en leest veel leuker dan je eerste bericht !!!
kritiek is niet erg maar het is natuurlijk ook hoe je het brengt toch ?
Ze heeft ook een mooie lach, maar geloof me alleen maar foto's met een lach (hoe mooi die ook is, wordt ook saai hoor)
En over "ik doe het je niet na" tuurlijk doe je mij dat na, is maar net hoeveel tijd,passie en geld je er in wilt steken ...... ik nu zo'n 3 jaar bezig met een dlsr

Ik heb hier recentelijk gelezen : "het lijkt wel of het model een klap in haar gezicht heeft gehad" niet meer en niet minder, ik vind dat geen normale reactie en misschien ben ik een ouwe l*l aan
het worden maar zo ga je niet met elkaar om vind ik !!! respect mensen voor de fotograven en de modellen !!!!

Gr Hans
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Hans, het is veelal inderdaad een kwestie van smaak. Ikzelf vind het gebruik van de bladeren te veel en onnatuurlijk. Daarom vind ik nr 1 meteen de beste, gevolgd door nr 4, waar ik het blad nog een functie vind hebben. Daarom blijft natuurlijk overeind dat de foto's wel een wisselende huidskleur hebben en dat ik het een spontane, lachende dame vind.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hans, ik vind het prima foto's en de achtergrond heel treffend en passend. Wel is het wat veel en ik denk dat je je sterker neer zet als je niet meer dat 2 of 3 echt verschillende platen (afwisselender daardoor) had laten zien. In sommige opmerkingen kan ik mij ook niet vinden

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties !! leuk :)



@ Martinus ....... bedankt voor je reactie, hier kan ik dus ECHT wat mee, en ik snap ook je punt van de "vele" foto's, ik ben wat dat aan gaat soms nog echt een jonge hond.........
en je hebt gelijk ik moet daar kritischer in worden !!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONHans, ik vind het prima foto's en de achtergrond heel treffend en passend. Wel is het wat veel en ik denk dat je je sterker neer zet als je niet meer dat 2 of 3 echt verschillende platen (afwisselender daardoor) had laten zien. In sommige opmerkingen kan ik mij ook niet vinden

groet Martijn
Hier sluit ik mezelf bij aan!
Nette serie, zelf zou ik foto 2 en 5 eruit gelaten hebben, deze vind ik het minst van de reeks.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Judith,

Jij ook bedankt voor je reactie !!!
Van 5 snap ik het wel een beetje van 2 minder, maar dat maakt niet uit, blijft toch ook een kwestie van smaak.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ganz schreefCOLONBedankt voor de reacties ....

@mcremco, zit je wel naar de juiste serie te kijken :) als ik echt heel kritisch kijk dan had mogelijk nummer 6 haar mond iets beter gekund.....
Heb je wel goed gekeken naar nummer 4 en 7 volgens mij zie ik daar een lach van oor tot oor :)

@pp Dat de huidtoon bij 5,6 en 7 afwijkt heb je 100 % gelijk in, over de mutsfoto's begrijp ik je niet, het is toch ook een kwestie van smaak lijkt mij ? wat is er precies mis met de compo ?? dat ontgaat mij volledig

@bacovukie, de achtergrond is ook een kwestie van smaak toch ? als ik grijs had gebruikt dan had iemand gezegd: wat een grauwe bedoeling ik had de boel graag een fleurig kleurtje gegeven ...
foto 7 kan ik me in vinden, dat je het niet mooi vind dat beide ogen niet scherp zijn.

@All .....

Ik kan heus wel tegen een beetje kritiek, maar ik vind hier in de 3 !!! reacties (te) weinig waardering terug van mijn werk (waar ik zelf apetrots op ben, gezien waar ik nu sta uiteraard !!!)
ik hoef heus niet allemaal reacties van oooohhh en aaaahhh (daar hebben we zoom toch voor :) )
Zelf is mijn voorkeur foto 4 dit is een van mij scherpste plaaten ooit en staat bij mij zeker in me persoonlijke top 5, maar of ik kom hier te weinig om meer reacties te krijgen of
jullie vind het een gemiddelde serie......dit moedigt mij niet echt aan om snel weer iets te laten zien.
Hai,

"Waardering" moet je nooit zoeken op fora, jij plaatst foto's waar je helemaal gelukkig mee bent (doe ik ook altijd) de neutrale toeschouwer bekijkt ze vanuit zijn/haar positie. Daartussen zitten mensen die alles afkraken, mensen die alleen "mooi" zeggen en mensen die gefundeerd hun mening geven. Daar moet je tegen kunnen. Soms krijg je ook nul reacties, dus ben alvast blij met de repons zou ik zeggen.
Foto 4 zoals ik zei vind ik de topper, dus daar zijn we het mee eens. De "mutsfoto" is idd een kwestie van smaak, maar de setting doet mij niks. Ik zie een mooie meid met een muts in een kale studio met af en toe een blad. Ik zie dan liever of met muts buiten in de kou of in de studio zonder muts.
(allemaal maar meningen hoor)


(O en allez zeg, probeer eea niet zo zwaar te zien, Ik lees nu ook je opm over "het lijkt alsof hij eerst een klap op zijn hoofd heeft gekregen"" in een ander topic. Die opm was van mij (ik had er beter een smiley bij kunnen zetten denk ik) :? . Daarnaast stond ook: de opm "nette foto", dus ik vond de foto okee en het jongetje heeft op die foto nu eenmaal een heel rood oor en hij moest boos kijken, nou laat ik daar maar een grapje over maken. De topic starter kon het gelukkig wel waarderen
Maar dat allemaal terzijde)

groetjes,

peter
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Peter,

Dat zoek ik ook niet, ik ben echt wijs met de foto's, dat had ik al gezegd.
Maar ik post ze niet om af te laten kraken ......

En idd als het grappig bedoelt was had je er idd beter een toepasselijke smiley achter kunnen zetten :) dat breek de "lading"
Zonder een smiley vind IK de opmerking niet normaal, maar dat is mijn mening.

En over de respons ben ik nu wel blij !!! alleen niet met de eerste paar opmerking daar kon ik echt niet veel mee, en dat
is later ook bevestigd door anderen.

Gr Hans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar