3 modellen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Samen met Frank64 een shoot georganiseerd en met drie modellen, Joyce, Inge en Jacqueline.
Het was een geweldige happening, overal kleren en attributen op de vloer. Een lekkere janboel.
Met dank aan Kim voor de visagie en Ralf van Eppel Fotografie voor het beschikbaar stellen van zijn studio.
Hierbij een paar foto's.

#1

25240

#2

25242

#3

25241

Bedankt voor het kijken.

groet,
Jackk
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto's Jack en super leuke modellen. Het zijn altijd hele jonge en slanke modellen, ik vind dit erg verfrissend!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

1 vind ik de mooiste al had ik iets meer licht op de ogen willen zien.2 vind ik de blik niet zo mooi.3 leuke foto alleen die outfit ben ik niet zo kapot van op die leeftijd(is persoonlijk)


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

@Dianawomen,
Het is inderdaad weer iets anders als wat men gewend is.
Het was ook erg leuk om te doen.
volgende is alweer gepland. Maar daarover later meer.
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Lekkere scherpe pics Jack!
Zou 1 idd misschien nog iets proberen op te lichten?

Aangezien ik toevallig dezelfde 3 modellen heb geplaat zet ik ze hier maar onder... :D :wink:
Hoop wel dat er meer reacties komen dan op mijn vorige serie in de verzameltopic. Want dat was (weer) bedroevend helaas :cry:
Afijn, bij deze een kleine selectie van mijn resultaten. 3 x 2...


1

25261

2

25262

3

25263

4

25264

5

25265

6

25266


Thx for watching... Comments welcome...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@jackk nummer 1 vind ik de mooiste, leuk te zien dat er zoals Diana al zei rubens vrouwen gebruikt zijn :D
@Frank, ook mooie serie, nummer 6 vind ik erg mooi, heel fris en kleurrijk!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Frank ik vind jouw foto's ook erg mooi!
Helaas heb ik geen studio voor dit soort dingen, ik wil het ook zo graag....
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dianawoman schreefCOLONFrank ik vind jouw foto's ook erg mooi!
Helaas heb ik geen studio voor dit soort dingen, ik wil het ook zo graag....
Ach..
Regel een model, (mannelijk mag ook ;<), neem voor de verandering eens een keertje de trein en kom naar Weert.
Jij bent altijd welkom om eens op zolder te komen spelen hoor... :mrgreen:
Iets meer behelpen dan bij Martinus vrees ik, maar daarom niet per definitie minder gezellig... :wink:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dat aanbod zal ik onthouden! :mrgreen:
Moet ik alleen nog een model vinden, maar dat komt tzt wel :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@jackk mooie platen, maar wat er al gezegd is, bij sommige plaaten zijn de ogen te donker.
@Frank, ook mooie serie, nummer 4 en 6 vind ik top !
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Frank,
Ik moet zeggen,die van jouw zien er erg goed uit.
Ik zie dat jij iets meer gedaan heb aan " huidverzachting", ik heb dit bewust minder gedaan om het wat natuurlijker te laten.
Till next time
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zooowww...

Maar liefst 4 reacties dit keer.
Inclusief 2 "bekenden" en de medefotograaf...
Pff... Loont echt nog de moeite om op anderen te reageren en zelf wat te plaatsen hierzo....

NOT dus.... :<(

(No offence Judith, jij toch bedankt hoor!)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Zana
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-Limburg

Frank,

Je frustratie is begrijpelijk maar ik denk dat, net zo als ondergetekende, veel mensen jullie platen bekijken maar ze niet durven becommentariëren omdat het bij henzelf aan technische kennis schort.
Wat er dan overblijft is de discussie over mooi of niet mooi en die wordt eindeloos. Daarbij vind ik dat je je van de smaak van anderen niet te veel moet aantrekken want jouw smaak is juist jouw eigenheid en maakt je uniek in je werk.
Je kunt ook gewoon je foto's blijven posten om anderen te laten genieten van wat jij gemaakt hebt.
For what it's worth: ik vind ze mooi! Maar dat wisten jullie al. :-)
You can't please everyone..... so I don't even try.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

De allereerste foto is in mijn ogen de fijnste. Wel vind ik de jurk (corset?) erg slecht vallen en dat rode streepje op d'r kin zou ik even hebben weggehaald. De twee andere modellen vind ik niet echt fijn model staan.

Van Frank vind ik de laatste foto het fijnste. Ze durft echt lekker in een rol te duiken. Alleen had je iets meer mogen sturen bij de ogen. Achterste iris valt wat te veel achter d'r neus weg vind ik. Als ze een beetje meer omhoog had gekeken. Of iets meer d'r hoofd mee had gedraaid dan kijkt het fijner (denk ik).
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Frank, ik ga helemaal mee in het verhaal van Zana. Ik weet ook niet altijd te reageren, omdat mij de kennis ontbreekt. Dus vooral blijven posten!!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONZooowww...

Maar liefst 4 reacties dit keer.
Inclusief 2 "bekenden" en de medefotograaf...
Pff... Loont echt nog de moeite om op anderen te reageren en zelf wat te plaatsen hierzo....

NOT dus.... :<(

(No offence Judith, jij toch bedankt hoor!)
Ik snap wat je bedoelt, ik heb in mijn laatste twee topics ook maar eens gevraagt of iemand iets te melden, tips, tricks had..maar ook daar hèèl schaars voor wat betrefd de commentaren, 1 topic met ook "maar" 4 reacties. De meeste post in die twee topics zijn denk ik van mezelf :?

Wat Zana zegt zou kunnen zijn, neemt niet weg dat als mensen niet weten of zien wat er technisch beter zou kunnen het ook leuk is om te horen dat je een mooie foto hebt gemaakt..ook die reacties zijn leuk!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
rikkerdeklik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14

Ik kan me voorstellen (en herken het ook) dat sommige topics niet zo goed becommentarieerd worden. Best een moeilijk woord voor mijn doen...
Maar, en daar betrap ik mezelf nu ook op, er staan 9 foto's in dit topic. Dat is best veel om uitgebreid op te reageren.
Zal vanuit mijn beperkte vaardigheden toch maar proberen om commentaar te geven. Je weet: de beste stuurlui...

Foto 1 (Jack) Leuke foto, lekkere kleuren. Vindt alle drie je foto's wel een beetje krap gekaderd. De metalen armband aan de rechterhand zit verkeerd om. Viel mij tenminste op. En haar linker oog (voor de kijker rechts) is een beetje aan de donkere kant.
Foto 2 (Jack) Lekker speels. Haar waait lekker op. Hartstikke leuk. Qua kleuren valt er meer uit te halen. Komt nu een beetje vlak en "grauw over". En ze staat een beetje voorovergebogen / met haar schouders naar voren lijkt het. Je hebt trouwens wel de juiste hoeveelheid
Foto 3 (Jack) Qua kleuren dezelfde opmerking als bij foto 2. Wel een soort sexy foto. Leuk.

Foto 1 (Frank) Leuke foto, beetje donker hier en daar en een wat 'gemaakte' gezichtsuitdrukking.
Foto 2 (Frank) Zelfde als foto 1. Rechterhand valt helemaal weg in de schaduw.
Foto 3 en 4 (Frank) Spreken mij minder aan. Komt denk ik door de ogen. Ik hou hier gewoon niet zo van. 4 is beter belicht mijns inziens (meer detail zichtbaar)
Foto 5 (Frank) Vanaf hier wordt het leuker om naar te kijken. Rode lippen knallen er lekker uit. Voorhoofd is wel erg fel belicht.
Foto 6 (Frank) Ook hier mooie rode lippen. Snap de pose alleen niet zo. Blauwe ogen komen mooi uit en dat geldt ook voor de algehele visagie.

Een overall opmerking over alle 9 foto's: Vooropgesteld dat ik er jaloers op ben, want ik zou best een keer een studio shoot willen doen. Maar ze missen net dat beetje extra voor mij. Iets meer contrast, iets meer kleur, misschien wat meer scherpte hier en daar. Ze zijn nog niet perfect naar mijn idee, maar zeker leuk om in portfolio te hebben.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Gr. Henrik
De vrijheid van de fotograaf zit gevangen in de kaders van zijn foto.
rikkerdeklik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14

Nou nou, Frank, het moet me toch even van het hart... Zit ik me daar een partij tijd te besteden aan een uitgebreide reactie. Omdat jij je irritatie uitte over de hoeveelheid views vs. de reacties. En wat schets mijn verbazing? Daar wordt vervolgens niet meer op gereageerd.

Kan natuurlijk puur toeval zijn, dat hoop ik dan maar...
De vrijheid van de fotograaf zit gevangen in de kaders van zijn foto.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Aan mijn geleuter heb je niet zo veel en zeker op techniek niet.....nog niet ben hard bezig.
Het enige advies wat ik kan geven is de styling. Maar denk niet dat dat zo belangrijk is maar ik had geen rood potlood genomen ogen worden dan huilerig. Voor dit thema vind ik zwart en paars erg mooi.
Op de foto waar het model lenzen in heeft maakt het weer wel af. Maar dat gaat dan niet over de foto's die zien er goed uit en het thema is ook leuk.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou, laatste reactie op de reacties dan nog maar even.
Want Hendrik, dat doe ik meestal wel hoor, anders loopt mijn teller niet zo lekker op.. ;<)
Nu net even druk gehad.

Dank voor je uitgebreide commentaar, zal daar niet weer inhoudelijk op in gaan.
Echter, als je hier scherpte, contrast en kleur in mist, zeker in de laatste 2, wordt het toch tijd om iets met je beeldscherm te doen denk ik.
Niet verkeerd bedoeld, maar je bent echt de enige die hier iets over roept :oops:

Claudia ook bedankt. De beginnend visagiste heeft die dag ook weer wat bijgeleerd.

Voor de liefhebbers die misschien toch nog een kijkje nemen nog een kleine aanvulling uit deze serie als afsluiter.


10

25450

11

25451

12

25452

13

25453

14

25456

15

25457



Tot een volgende keer maar weer....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar