meiden fotoshoot

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Vorige week was ik gevraagd om bij mijn schoonzus een fotoshoot te doen van een aantal meisjes op de verjaardag van haar dochter. Ze waren een klein beetje opgemaakt om ze het idee van een echt model te geven.
Nu heb ik hier nog niet veel ervaring mee en helaas ben ik niet in het bezit van allerlei flitsers en softboxen.
Vandaar de schaduwen en zon op hun gezicht, maar ik denk dat de moeders blij zullen zijn met het resultaat?!!
Hier een paar foto's:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

De laatste foto is niet gecropt, maar zo geschoten.
Laatst gewijzigd door 1 op Dianawoman, in totaal 6 keer gewijzigd.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ja die laatste met die voetjes vind ik echt geweldig :)

De volgende keer zou ik ze gewoon in de schaduw fotograferen want dan heb je ook geen geen last van harde schaduwen.

De moeders zullen blij zijn met dit :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Pracht plaatjes zullen ze zéker trots op zijn...
Het zonnetje spat er vanaf prachtig vind ik dat.
sugarman schreefCOLON De volgende keer zou ik ze gewoon in de schaduw fotograferen want dan heb je ook geen geen last van harde schaduwen.
inderdaad ik vind harde schaduwen ook niet mooi en ontkom je niet aan als je toch dat zonnetje wil hebben...
Zal er op letten in het vervolg want kan naderhand inderdaad het altijd nog nábewerken.

Tópplaten Diana.... :D
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dank jullie wel voor de complimenten! :mrgreen:
Helaas lag het grasveld bijna helemaal in de zon, het stukje in de schaduw had een hele storende achtergrond :cry:
Ik moet maar een cursus gaan doen hoe ik flitsers moet gebruiken in dit soort gevallen :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mooi gedaan, maar cursus hoef je niet echt te doen, is vrij simpel, je zet je camera op AV, ervoor zorgen dat in je custum menu de flitser op automatisch staat en niet op bv 1/250st vast, flitser op High Sync, ISO op max 100, meestal de flitser beetje min of op je camera een beetje onderbelichten en je hebt al een basisinstelling van waaruit je kunt gaan werken.
Is het geheel te sterk belicht dan kop van de flitser ietsje omhoog of nog meer min correctie geven.
Is vrij simpel.
Alleen moet je oppassen als je met telelenzen gaat werken, je bereik overdag van de flister is vrij beperkt, licht gaat vrij snel met een bepaalde afstand verloren.
Fotograferen is kijken niet klikken.
wernerfotografie

Ondanks im weet dat ouders zeker blij zullen zijn vind ik het jammer dat sommige wegkijken ipv in de lens kijken, maar dit heeft natuurlijk ook met persoonlijke voorkeur te maken.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

@Clooseshooter, bedankt voor je uitleg!! Ik had er inderdaad een telelens op zitten, zodat ik ook foto's kon maken als ze wat verder weg aan het spelen waren.

@Werner, ik heb zoveeeeeeeeeeeel foto's gemaakt (LOL) dat ik alle kinderen er op heb staan met wel en niet in de lens kijkend.
Ik vond het wel leuk om hier twee variaties te laten zien.
Maar ik ben wel blij met je opmerking, zo leer ik of wat ik doe interessant voor andere mensen is om naar te kijken.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Leuke foto's die worden alleen maar meer waard in de toekomst !!

En wat betreft die kleine foutjes, Nou en !! :D zijn gewoon leuke foto's.
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Mieke1980
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2011 18:34
WoonplaatsCOLON Eeklo, oost vlaanderen

Wat een spontane en vrolijke foto's! Daar hou ik enorm van!
Echt leuke reeks :)
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Leuke serie.

In plaats van invulflitsen kan je ook met een reflectiescherm werken. Dat hoeft niet luxe te zijn, een stuk wit karton kan al wonderen doen.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Wat een spontane en vrolijke foto's! Daar hou ik enorm van!
+1
Soms hoeven foto's niet 100% technisch perfect te zijn, dit is wat mij betreft zo'n moment
Lekkere ontspannen en spontane foto's zoals deze zijn altijd mooi om te zien.

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Leuke lage standpunten gekozen, die bloemetjes voor de meisjes doen het leuk en die voetjes op de achtergrond staan lekker eigenwijs.

Foto 4 is helemaal leuk omdat het meisje tandjes aan het wisselen is, heel grappig!
Laatst gewijzigd door 1 op MarliesdeWit, in totaal 7 keer gewijzigd.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dank jullie wel!!

Mieke en Erwin, de meiden waren inderdaad allemaal heel spontaan, dat maakt het een stuk makkelijker.

Annoh, het gebruik van een stuk karton als reflectiescherm, had ik totaal niet aan gedacht... Deze tip neem ik zeker mee!

Marlies, ik lag net zo plat op de grond als de meisjes om de foto's te maken, alleen had ik mijn voeten niet omhoog :mrgreen:
De bloemetjes waren een extraatje die ik erbij kreeg.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Bij deze foto's zitten ik gewoon lekker te kijken naar grappige meiden die er allemaal heel leuk op staan. Ik hou ook van dit kikvorsperspectief.
Mooi gefotografeerd, juiste moment. Harde of geen harde schaduwen doen me verder weinig bij zulke spontane shots.
Complimenten!
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey!

Ik vind het heerlijke foto's :)
Je kunt deze foto's nog mooier maken met een beetje TLC (Tender, love & Care) :)
Even in LR3 knallen en wat met de schuifjes spelen dan wordt het helemaal leuk!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dank jullie wel, had zoveel complimentjes niet verwacht :oops: Maar ben er natuurlijk wel blij mee!!

Drwizz, bedoel je met TLC om de kleuren te veranderen en er wat vignetten aan toe te voegen?
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Vignetteren hoeft niet.
Je zou het iets meer crisp kunnen maken waardoor de kleuren wat beter uitkomen.
Moeilijk uit te leggen :)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Zoiets bedoel je? (heb de foto's even iets kleiner gepost)

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik had er zoiets van gemaakt.
Je kunt door middel van brushes in LR3 het gezicht wat ophalen en de schaduw wat verminderen.
Iets meer saturatie en dan krijg je dit... Je moet er wel van houden maar ik vind het wel passen :)

Let wel dat ik een hele kleine foto ter beschikking had en dus niet alles lekker wegkijkt...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Leuke serie Dianan.
Ik heb de serie met een glimlach zitten bekijken

Wat zullen de moeders van deze meiden de foto`s mooi vinden
Ik zelf vind het meisje wat aan het wisselen is een leuke foto
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar