Baby Jahya 15 dagen oud

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Het jongste model ooit voor mij, Jahya 15 dagen oud. Op loaktie een studiotje gebouwd (zwart doek over de deur en gewerkt met een studio lamp)
de shoot duurde 3 uur, omdat baby's/kinderen niet sturen zijn :) oordeel zelf maar ;


#1

18742

#2

18743

#3

18744

#4

18745

#5

18746

#6

18747

#7

18748

#8

18749

#9

18750

#10

18752

#11

18753

Laatst gewijzigd door 1 op Ganz, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vind ze eerlijk gezegt een beetje rauw overkomen, past niet echt bij een pasgeborene vind ik, zie liever iets lichter en zachter, maar dat kan persoonlijk zijn. Nummer 8 daarentegen kan me dan weer wel bekoren.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik ben bang dat ik deze ook niet echt lekker vind wegkijken.
Ik mis voor mezelf het oeh en aah moment dat ik in geen enkele foto terug vind.

Veel te veel contrast en heel hard licht. Ook is je PP niet echt lekker.
De omzetting naar Zwart Wit is grauw en mag best wat softer.

Verder veel oefenen en kijk eens naar de foto's van Janay... Dat zou genoeg inspiratie op moeten leveren om de volgende keer niet met je flitser aan de slag te gaan.

Succes!
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@ closeshooter ... je vind tenminsten nog een foto mooi :)
@ Drwizz, bedankt voor je tips, maar de laatste tip over de flitser(s) raakt kant noch wal of met met flitslicht geen sfeer kunt creëren ik ben erg benieuwd naar je gedachten daar achter ?

zie ook

http://zoom.nl/foto/1670638/erotiek/in/ ... one-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://zoom.nl/foto/1670645/erotiek/in/ ... imone.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Eerst het belangrijkste: een wolk van een baby! Die ziet er goed uit!

Qua fotos:

Het is weer eens wat anders -= baby met zwarte achtergrond dan de eeuwige witte met schapenvelletjes. Maar net als bij de witte schapenvachtjes-foto's vind ik deze ook een beetje saai, overall.

Foto 6 en 7 vind ik een hele prettige uitzondering: de papa staat daar wat androgyn op - waardoor je twee keer gaat kijken en e.e.a. goed kwetsbaar overkomt.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Ganz: Klopt wat je zegt... ook mooie voorbeelden.. Maar waarom maak je deze foto's dan niet zo?
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Wat een bos haar!!

Ik ben het dit keer helemaal niet met de anderen eens. Ik vind dit een echte super serie.
Babyfoto's hoeven (voor mij) zeker niet altijd super gladjes te zijn. ook de wat low-key achtige belichting/bewerking vind ik helemaal mooi (expres neem ik aan)
Voor mij een van de betere pasgeboren series die ik de laatste tijd gezien heb.!!

(Wel zien de meeste mensen graag idd tedere zachte babyfoto's. Ikzelf heb vaak babys mogen fotograferen en daarbij diverse stijlen gebruikt, maar de series die zeer gewaardeerd werden waren nogal soft, terwijl ik zelf vaak andere beter vond, dus mijn mening is waarschijnlijk niet de juiste maatlat, haha :P )

De sfeer van jou foto's is ondanks (of misschien wel dankzij de sobere bewerking toch heel teder) pas ook goed bij de ruige man
Mijn toppers: 5, 6, 7 en 8.

Ik zou het erg jammer vinden als je bij deze serie de belichting ging verhogen of verzachten of zo.
Is de man gitarist trouwens??
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik ga deels mee met het reeds gegeven commentaar.


Maar 2, 3, 5 en 10 bevallen mij best wel.

Wat kleine tips die het misschien net ff beter maken;
Op 2 verstoort de tepel van pa het geheel een beetje, die zou ik rechts net ff wegcroppen
Bij 5 onderkant nog iets kroppen, net boven de navel, kijkt die ook lekkerder weg.
En bij 10 even de doek geheel zwart maken onderin en de baby misschien ietsje softer maken.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

@Ganz allereerst herkenbaar dat zulke sessies 3 uur kunnen duren :)

Ik moet zeggen dat het me niet zo heel veel doet en ik zal proberen uit te leggen waarom:

1 Waarom gebruik je een ringflitser of iets dergelijks. Je kunt heel mooi low key maken met baby's met zachter licht. Nu is het vrij hard en frontaal.
2 Had ik het gezichtje liever iets meer naar de camera gezien en is aan de donkere kant. Dit is niet echt low key maar meer te donker.
3 Net iets ruimer gecropt was mooier geweest, nu mist hij een voetje
4 Mooie klassieke pose maar voor mij te donker. Had lichter gemogen en de omzetting is te grauwig vind ik persoonlijk.
5 Vind de houding niet prettig kijken zo en ook weer vrij donker
6 Mist net iets aan de onderkant, ook kijkt de vader een beetje boos en ook weer aan de donkere kant.
7 Babytje net iets hoger was mooier geweest
8 Net een klein stapje meer naar links was mooier, had je net iets meer in het gezicht en in het licht gewerkt.
9 Misschien dat een vierkante crop hier ook mooi was, alleen het gezichtje met het handje. De hand van de moeder voegt niet echt iets toe nu
10 Lekker slapen maar de vouwen uit de doek zou ik nog wel even wegpoetsen en een tikkeltje lichter qua omzetting
11 Het licht zit hier niet lekker, teveel op de handen en te weinig in het gezicht.

Ik hoop dat je er iets mee kunt voor de volgende shoot mocht je die maken.
Als je echt low key wilt gaan werken met baby's dan zou ik er voor kiezen om meer schaduw werking toe te passen.
Nu komt het niet helemaal over en je kunt het wel gezien je 2 voorbeelden.
Het lijkt nu meer een serie met te donker belichte en omgezette foto's.

Groetjes Patricia

ps. @Eppel, bedankt voor je complimenten...jullie nog een paar weken of niet?
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Patricia is natuurlijk een topper op dit gebied en ik zou haar opmerkingen zeker ter harte nemen.
en toch.... na nog eens herkijken kan ik deze serie waarderen. Het is gewoon een heel andere stijl dat anders bij babyfotografie en ik vind de foto's zeker liefde uitstralen, ondanks de donkere setting.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@janay: nog vier weken... Ik bel je als het zover is :)
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Ten eerste allemaal bedankt voor de reakties !!! leuk en (deels) leerzaam sommige tip ga ik in de toekomst zeker proberen/toepassen maar ik ga aan deze serie niks opnieuw shoppen omdat ik er (voor een heel groot deel) achter sta, voor sommige hier (en dat zeg ik niet om "wijs" en zeer ervaren over te komen) :
denk is wat vaker out of the box , tuurlijk zijn er regels en richtlijnen om aan te houden (belichting/stanpunt/compo/pp) maar moeten die altijd maar braaf opgevolgd worden ?


@Hari Seldon leuk dat je toch nog 2 foto's mooi vind
@ pp Bedankt !!!! je bent een van de weinige die het een "super serie vind en dat doet me uiteraard goed !!!
ik wilde idd een keer iets anders dan anders wat men van baby fotografie gewend is en dat is denk ik gelukt
@ Frank64 gaaf dat een aantal foto's je bevallen , de tip over foto 2 heb ik tijdens het pp overwogen om de foto nog meer te croppen zodat de tepel wegvalt.
bij foto 5 heb je ook een punt, de tip bij foto 10 kan ik niks mee waarom zou ik de handdoek zwart maken ?
@ Janay bedankt voor je uitgebreide reaktie

1 ik heb geen ringflitser gebruikt maar een beautydish met grid
2 sja
3 +1
4 t/m 7 sja
8 t/m 9 +1
10 waarom de handoek gladshoppen ?
11 sja

ik ga dit zeker nog een keer doen, ik vond het wel gaaf !, de opzet was niet perse low-key de foto's zoals je ze hier ziet zaten voor 90 % ook zo in me hoofd.
wat betreft de pp daar blijf ik ook achter staan ik vind het "wel iets hebben" dus kwestie van smaak ?
dit was mijn eerste babyshoot en als de kans zich nog een keer voor doet doe ik het zo weer, hoogstwaarschijnlijk ga ik dan iets anders proberen wat dat zie ik tegen die tijd wel..... verder neem ik al je tips mee maar voor de volgende baby shoot, ...dus bedankt


nog een keer @pp
ik vind persoonlijk de serie ook liefde uitstralen
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

@Ganz voor een beautydish met grid heb je niet zo'n mooi licht hier moet ik zeggen. Meestal is dat licht juist meer flatterend.
De handdoek gladshoppen omdat ik persoonlijk vind dat dat wat netter overkomt. Dat is mijn reden.
Voor de rest kun je er mee doen wat je wilt. Het blijft toch smaak blijkt ook hier weer.

@Eppel, ik hoor je wel maar het kan zijn dat ik met vakantie ben tegen die tijd!
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

het is wel een vrij kleine dish 45 cm hooguit, zou het daar mee te maken kunnen hebben ?
ik heb even je site bekeken zitten hele mooi plaaten bij , petje af !!!
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

@Ganz bingo! ie het als een zaklamp, hoe meer je het licht bundelt hoe harder het licht wordt. Hoe groter je verspreidings oppervlak is hoe zachter je licht word.
Je kunt dit soort werk ook prima met daglicht doen hoor. Wil je aan 1 zijde meer schaduw dan kun je hier evt. een zwart doek of iets dergelijks houden voor meer schaduw te krijgen.
Het is natuurlijk ook maar net welke stijl je neer wilt zetten.
Dank je voor je complimenten...het is hard en lang werken met veel babywas hahaha.
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

moeilijk, moeilijk, Ik heb ze vaak zitten bekijken en vind het eigenlijk wel wat hebben. Hoewel ik ook met een aantal commentaren van voorgangers mee kan gaan hoor. Maar misschien moet je het nog wel wat extremer maken, dus nog wat rauwer. Ik weet het niet precies....
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Martinus, bedankt voor je reaktie. leuk !
Ik begrijp ondertussen wel dat ik een "anders dan anders" shoot en bewerking heb neer gezet, en gezien dat feit ben ik er eigenlijk alleen nog maar wijzer mee.
Ik begrijp ook dan niet iedereen het aanspreekt en dat vind ik niet zo erg.....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar