Bruiloft Danny & Kimberly @ Eppel Fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

We hebben echt geweldige bruiloften dit jaar en daar is de bruiloft van Danny & Kimberly geen uitzondering op.
Superleuke stel met te gekke ideeën :)

Hieronder een kleine selectie:

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Weer erg mooie foto's! alleen jammer van 5a dat de schouder van de bruidegom er net af ligt.. voor de rest heb ik echt gene punten ik doe het je iig niet na ;).
Ik moet nog trouwen (hopelijk ooit een keer) maar de fotografen die ik hier allemaal voor bij zie komen word de keus voor een fotograaf nog lastig :P.

groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Love 8b! heerlijk zo'n foto moet erin!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ook goed. Wel sommige wat erg geposeerd. Foto 3 is leuk, net als foto 8 !
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Het klinkt langzamerhand afgezaagd, maar ook deze zijn weer erg mooi gedaan!
Wel jammer dat ze bij nr # 3 net een rare gezichtsuitdrukking hebben want verder is hij wel erg gaaf met die vogel erbij
en dan nr #8... Met zulke lampjes moet je inderdaad wel een foto met zo'n pose maken. Helemaal top!
Bij 1-6 vindt ik de huidskleur van de bruid wel erg flets. Maar wellicht dat ze zo roomwit is


Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooi hoor, en de klapper is voor mij ook 8b , tja het z/w doet het ook hier weer erg goed !!

Jammer dat er bij foto 3 niet meer op staat van de vogel.

Nog moeite gehad met het zwarte pak? :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Supermooi en foto 3... Geweldig!!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Overall een leuke serie!

Wat mij op valt (en waar ik mij bij het maken van foto's aan stoor) zijn de harde schaduwen op de gezichten op foto 2, die foto's zouden mijn eerste selectie niet doorkomen. Het omhooggekropen pak op foto 4 vind ik niet zo charmant staan.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@BartvA: Hartelijk dank voor je leuke reactie... Schouder is idd een punt. Ik vind het belangrijker dat de jurk er helemaal op staat :)

@marian: Openingsdans is altijd leuk.. bedankt voor je reactie.

@martinus: Bedankt. Poseren klopt want de bruidegom was een beetje stijfjes...

@ebeckers: Thanks, de vogel begon in een keer op te stijgen en daar schrokken ze van vandaar die gezichtsuitdrukking :)
De dans is niet geposeerd maar gewoon in actie geschoten met een invulflits.

@BossHogg: Thaks man... Bij wisselend weer waar je regen/zon/regen hebt is het altijd lastig.
Zwart/Wit is een van mijn passies bij bruiloften..

@Dianawoman: Thanks!

@DigiLife: Ook bedankt voor je reactie. Vreemd dat je die foto's zelf niet zou selecteren. Ik zie meerdere foto's in je eigen portfolio met veel schaduw in het gezicht, onscherpte of andere flaws van het bruidspaar. Amyway dat mag de pret niet drukken. Ik ben ook niet perfect. Ik probeer het bruidspaar weer te geven zoals ze zijn en niet alleen mooie plaatjes te schieten. De bruidegom wilde stoer doen, nou dan mag dat :)
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Hele mooie foto's :D Ik wou dat ik dat kon :oops: Ik vind het wel een beetje jammer dat bij 5a zijn schouder er net niet helemaal opstaat, hetzelfde geldt voor 8a met zijn hand.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Niet slecht maar ik heb zeker betere series van je gezien. Waar ik me bij deze vooral aan stoor is dat er nogal veel afgehakte delen zijn.

3 had meer groothoek gemogen, de bruidegom en de vogel zijn beide teveel gecropt.
5 linkse foto zijn schouder
6 beide haar vingers
8 zijn hand links

Wel jammer en zeker dingen waar je op moet letten, zeker als je workshops gaat geven :)
Het is zeker geen slechte serie maar heb wel beter werk van je gezien!
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Monoringtoon: Thanks... Ik houd van krap kaderen en dan vind ik het niet erg dat sommige dingen er niet helemaal opstaan.

@Janay: Hoi Patricia, bedankt voor je reactie. Zoals hierboven al enkele keren gezegd ben ik van het krappe en maakt het mij niet uit of sommige delen er niet op staan. Wat betreft haar hand ben ik het met je eens en gelukkig heb ik nog een andere waar alles op staat. :)

Anyway wat betreft de workshop denk ik niet dat dit iets is wat je iemand moet opleggen.
We gaan in de workshops heel diep in op alle aspecten van een bruiloft en hoe je er voor zorgt dat je de reportage niet verprutst :)
Veel te veel om nu even op te schrijven :)
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

DigiLife schreefCOLONOverall een leuke serie!

Wat mij op valt (en waar ik mij bij het maken van foto's aan stoor) zijn de harde schaduwen op de gezichten op foto 2, die foto's zouden mijn eerste selectie niet doorkomen. Het omhooggekropen pak op foto 4 vind ik niet zo charmant staan.
Wat zou jij doen om de schaduw weg te krijgen?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

@Eppel. Ik houd ook wel van krap kaderen maar probeer toch wel om de vingers ed. erop te houden. Of heel krap croppen of ruimer maar niet half, vind ik.
Succes in ieder geval met de workshop! We horen tegen die tijd je ervaringen wel!
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jouw werk en ik geef een eerlijke persoonlijke mening.

Foto 1.
Een cliche-plaat, die het altijd goed doet in het album. Maar zeker niets mis mee.

Foto 2a.
Een slechte foto. Wat is het moment? Zij staren naar elkaar. Er is niets te beleven of te zien.
De gezichten zijn notabene uitdrukkingsloos. Dit kan absoluut niet.
Als niet-voorbeeld voor de workshop gebruiken.

Foto 2b. Beter is het de foto te nemen vlak voor de lippen elkaar raken.
Anders krijg je het happende goudvis effect, maar hier valt dit wel mee.

Foto 3.
Nee, deze had ik niet geplaatst. Geen goed moment. Of gaat het juist om haar
verschrikte blik. Compositie is ook niet goed.
Hij staat er maar deels op. Als het bruidspaar zijwaarts en mooi opgesteld naar de Valk (?) had gekeken en
je had de Valk er helemaal opgekregen had je een te gekke foto gehad.

Foto 4a.
Leuke foto. Vooral hoe relaxed de man staat.
Foto 4b.
Gewone foto, niet bijzonder.

Foto 5a.
Erg slecht. Ik zie geen enkele emotie of uitdrukking in het gezicht van de man.
De compostie is ook niet best. Zijn arm verdwijint deels uit het kader.
Foto 5b. Ook niet echt een topper, maar bruikbaar.

Foto 6.
Heel slecht gecropt, De vingers van beide handen worden afgerukt in de foto.
Haar blik is wel mooi.

Foto 7a.
Tja?
Foto 7b.
Is een mooie foto.

Foto 8a.
Heel mooi, maar een storende fout is weer de agekapte hand.
Foto 8b
Spectaculair mooi.

Al met al vind ik het maar gemiddeld. Ook de krappe kaders storen mij ontzettend. Maar het
is blijkbaar je (afwijkende) stijl.
Het verbaast mij persoonlijk wel, dat ik een van de weinige (maar niet de enige) ben die niet zo heel positief oordeelt.
Maar ik meen toch een punt te hebben met mijn opmerkingen. Het gevaar in dit forum sluipt erin,
dat op basis van naamsbekendheid alles maar automatisch mooi wordt gevonden.
Wij moeten wel kritisch blijven.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@dickmar58: Blijkbaar ben je een beetje boos over mijn kritiek op je foto's en dan kan dit natuurlijk niet uitblijven. Ik vind het niet erg dat je mijn foto's zo bekritiseerd. Dat je vind dat ik naamsbekendheid geniet vind ik alleen maar een compliment :) Hartelijk dank voor je feedback :)
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Drwizz schreefCOLON@dickmar58: Blijkbaar ben je een beetje boos over mijn kritiek op je foto's en dan kan dit natuurlijk niet uitblijven. Ik vind het niet erg dat je mijn foto's zo bekritiseerd. Dat je vind dat ik naamsbekendheid geniet vind ik alleen maar een compliment :) Hartelijk dank voor je feedback :)
Ik ben niet boos, maar was nieuwsgierig naar jouw fotos die ik objectief heb beoordeeld. De laatste is een topper geef ik ook aan. Maar de rest is redelijk of heel slecht.
Je wilt toch niet beweren dat bijvoorbeeld foto 2 een foto is die in het boek moet of op dit forum? Ik heb niet alle foto's bekritiseerd, want er zitten ook redelijke en goede bij. Ik heb in elk geval per foto onderbouwd, waarom deze slecht of heel slecht is en daar gaat het toch om. Specifieke gerichte feedback en niet de holle kreten van intimiteit en liefde. Naamsbekendheid is fijn, maar die moet je niet gebruiken voor slechte series.
Goed is goed en slecht is slecht, zo beoordeel ik zelf de foto's, ongezien de persoon.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Dexter202

dickmar58 schreefCOLON Maar de rest is redelijk of heel slecht.
[censored], heb net bijna m'n monitor met appelsap onder geproest :lol:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLON
DigiLife schreefCOLONOverall een leuke serie!

Wat mij op valt (en waar ik mij bij het maken van foto's aan stoor) zijn de harde schaduwen op de gezichten op foto 2, die foto's zouden mijn eerste selectie niet doorkomen. Het omhooggekropen pak op foto 4 vind ik niet zo charmant staan.
Wat zou jij doen om de schaduw weg te krijgen?
Ik ben het gedeeltelijk wel eens met Digilife, vooral op foto 2a waar de schaduw de neus afsnijdt. Te voorkomen door een het paar een klein beetje te draaien waardoor de schaduw net niet haar neus afsnijdt.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Dexter202 schreefCOLON
dickmar58 schreefCOLON Maar de rest is redelijk of heel slecht.
[censored], heb net bijna m'n monitor met appelsap onder geproest :lol:
Verbeter je kijkvermogen. Je hoeft hiervoor geen pro te zijn. Pak mijn commentaar die per foto is geleverd erbij en geef mij dan eens argumenten dat het niet klopt.
Subjectiviteit heeft wel zijn grenzen. Mijn klanten zouden zeker niet blij zijn geweest met uitdrukkingsloze statische foto's.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar