Huwelijk Chantal en Martijn # Martinus

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Verleden week woensdag 1 juni gingen Chantal en Martijn trouwen in Enkhuizen. Ik heb de foto's gemaakt en plaats er een kleine selectie van. Leuk detail was dat ze geen trouwauto hadden, maar alles op de fiets deden. Zelfs hun zoontje Stef had een loopfietsje :P Het was een heldere dag met een keiharde zon en dat maakte het niet eenvoudig. Ik hoop dat ze gewaardeerd worden.

groeten Martijn

1

18313

2

18314

3

18315

4

18316

5

18317

6

18318

7

18319

8

18320

9

18321

10

18322

11

18333

12

18338

13

18335

14

18336

15

18339

Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Martijn!

Geweldige serie!
Dit is een van je beste tot nu toe die ik heb gezien.
Lekker ontspannen en heerlijke foto's...

Mooi details vastgelegd en daar je serie op aangepast.
Netjes!
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik vind het een mooie serie!
Veel detail, veel dynamiek en met het harde licht nog mooie foto's verkregen!
Een paar kleine puntjes:
Foto 4 en 11 lijkt me de scherpte te missen op de juiste plek en op foto 3 is de huid een beetje rood op de foto rechtsbovenin.

Maar verder een serie die fijn wegkijkt!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ralf dank je wel. Het was ook een waanzinnig ontspannen dag en dat zie je altijd terug !

JSnakes, ook dank je wel. Leuk om te horen. Dat van die scherpte heb je goed gezien. Als een foto " mislukt " omdat hij niet scherp is of bewogen maar wel van mooi van samenstelling of compo is, vind ik het altijd erg leuk om hem als het ware te redden met zwart wit, ruis en under of over exposure. Dan hoeft hij opeens niet meer perfect scherp te zijn, maar mag hij van mij zijn zoals hij nu is. Dat van die rode huid klopt ook want buiten aan de overkant was een enorm groot oranje/rood zonnescherm wat allemaal rood licht naar binnen reflecteerde. Niets aan te doen dus....(heb het al een eind gecorrigeerd hoor :wink: )
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

mooi bruidspaar (helpt natuurlijk ook altijd), maar sowieso hele mooie serie. Fijn om naar te kijken, ook de binnenfoto's heel lekker belicht!

4 vind ik een heerlijke sfeervolle foto.

Enige minpuntje vind ik de ruis in 11 (iso vergeten terug te zetten?), is echt te veel imo en bij 15 - vind het een beetje banaal om te zeggen - trek de linkertepel wat teveel aandacht....maar goed, ook weer een raar idee om daaraan te gaan zitten shoppen....

overigens was mijn eerste reactie bij 10 rechtsboven: zo likkt het net of ze zwanger is....maar dat is ze ook geloof ik :lol:

Hoe dan ook: hele mooie serie, lekker ontspannen en kijkt heel fijn weg.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Knoet, dank je wel, ook weer erg leuk om te horen. Die ruis in 11 is bewust gedaan in de sfeer van de foto. Iso let ik altijd erg op, zodra ik weer naar buiten gaat die gelijk op weer op 100. (kijk maar in de exif) Die tepel is geen tepel, maar de stof van de jurk die daar samenkomt, maar ik snap wel wat je bedoelt. En inderdaad ja, ze is zwanger.... :P
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

martinus schreefCOLONRalf dank je wel. Het was ook een waanzinnig ontspannen dag en dat zie je altijd terug !

JSnakes, ook dank je wel. Leuk om te horen. Dat van die scherpte heb je goed gezien. Als een foto " mislukt " omdat hij niet scherp is of bewogen maar wel van mooi van samenstelling of compo is, vind ik het altijd erg leuk om hem als het ware te redden met zwart wit, ruis en under of over exposure. Dan hoeft hij opeens niet meer perfect scherp te zijn, maar mag hij van mij zijn zoals hij nu is. Dat van die rode huid klopt ook want buiten aan de overkant was een enorm groot oranje/rood zonnescherm wat allemaal rood licht naar binnen reflecteerde. Niets aan te doen dus....(heb het al een eind gecorrigeerd hoor :wink: )
Dat vind ík dan ook weer grappig om te horen, soms heb je zoals je zelf al aangeeft gewoon een prachtfoto(moment, compo etc.) maar mis je idd scherpte.
Ik los het vaak hetzelfde op als jij doet(dat vind ik het grappige ;) ), zwart-wit, ruis en nét dat beetje meer verscherpen, wat de ruis ook doet laten toenemen.
Soms doet het moment méér dan de scherpte in een foto(neemt niet weg dat als ie scherp was nóg beter was ;) ) en vind ik deze oplossing wel passend.

Zo'n rood scherm zorgt er inderdaad voor dat je je witbalans bijna niet correct gecorrigeerd krijgt en soms wel 3 soorten licht in een ruimte hebt, erg lastig recht te trekken met het koelblauwig(buitenlicht), warmgelig(lamp) en roodachtig(scherm) licht. In sommige gevallen wordt bij het bewerken de huid dan te grauw en dat is ook niet de bedoeling.

@ knoet, waar het hart vol van is... ;)
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

hahaha....laten we het er maar op houden dat ik oog voor detail heb?
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Een heel erg fraaie serie !!, mijn complimenten.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Helemaal niks meer aan doen Martijn! Prima serie!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Andre en Sushi, bedankt.. :D
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Mooi serie!, doe ik je niet na
Enige wat ik jammer vind is het harde licht in nr's 8 & 9.
De schaduwen in de gezichten zijn mij net te prominent aanwezig

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hee Martijn ,

Geweldig sfeervolle serie. Je had soms last van keihard licht en dat krijg je wel eens contrasten die je niet zou willen. Door de goede sfeer van de foto's valt dat echter amper op. Da's een verdienste.
De bewusste ruis die je hebt toegepast in die ene foto vind ik toch niet zo mooi. Waarschijnlijk is hij niet helemaal scherp en dat hoeft ook niet want het gaat zeker bij die foto om de sfeer. Heb je ook de zwwit versie getest zonder korrel?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Wellicht een domme vraag en/of off-topic, maar had je die contrasten niet kunnen opvullen
met een (off camera) flitser, reflector, of door het bruidspaar met hun rug naar de zon te positioneren ?

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Anoniem 3

Technisch gezien best een mooie serie.
Maar ik vraag me wel af waarom (bijna) de hele serie hier getoond moet worden. Die hoort in het album van bruid en bruidegom.
Je kunt toch volstaan met de voor jou geziene artistieke hoogtepunten?
Eerlijk gezegd vind ik het nogal overdone.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Erwin dank je wel. Dat harde licht was in deze setting onvermijdelijk. Ze zaten ver van mij af met water achter hen dus andersom zou niet gekund hebben. Ik heb de foto's gemaakt met de 70-200 op afstand, dus flitsen of reflector had ook niet gekund. Dus soms is het gewoon zoals het is. Maar ik snap je wel.
Peter ook dank. Ik heb hem inderdaad bekeken zonder die ruis in zw w maar vind de ruis juist wel mooi. Kwestie van smaak.
Gabriel, wat een rare man ben je toch met af en toe nog raardere opmerkingen.... :wink: Ik weet niet of je op de hoogte bent uit hoeveel foto's een bruidsreportage bestaat, maar ik kan je verzekeren dat dit echt een hele kleine selectie is hoor. Maar bedankt dat je het technisch best mooi vind, want daar heb je wel kijk op... :roll:
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Geweldig mooi, het kunnen er voor mij niet genoeg zijn om naar te kijken.
En ach het harde licht word door de fotograaf op gelet, maar de mensen zelf zullen jaren later als ze naar de foto's kijken alleen maar denken wat een mooi weer was het toch op ons huwelijksdag!! :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Waar kan ik je inhuren ;).. Super!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Diana, dank je wel en inderdaad, wij letten op de meest gekke dingen die door de mensen zelf nooit gezien worden.
Opperclowntje, wat een compliment ! Dank je wel. Enne, een pb'tje of e-mailtje is genoeg om de eerste stap te zetten.... :wink:
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Prachtige serie Martijn top je had er van mij nog wel een paar bij mogen plaatsen :wink:


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar