Brugge, schone stad, schoon volk....

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag naar Brugge geweest, zalige dag, verschrikkelijke zon, maar kon het fotograferen niet laten.
Hier een greep uit wat foto's van aldaar.

Schoon volk.....

Foto : 1

Afbeelding

Foto : 2

Afbeelding

Foto : 3

Afbeelding

Foto : 4

Afbeelding

Foto : 5

Afbeelding

Foto : 6

Afbeelding

Foto : 7

Afbeelding

Foto : 8

Afbeelding

Foto : 9

Afbeelding

Foto : 10

Afbeelding

Foto : 11

Afbeelding

Foto : 12

Afbeelding

Foto : 13

Afbeelding

Foto : 14

Afbeelding

Foto : 15

Afbeelding

Foto : 16

Afbeelding

Foto : 17

Afbeelding
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Anoniem 3

Maar wel n bieke veel fotookes getrokke, zunne?

Ik vind 10 de mooiste en 2 de beste vanwege de zonnekap.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Foto 13 is dat Muscles from Bussels Jean Claude van Damme?? Onbegrijpelijk dat hij nooit een Oscar heeft gekregen voor zijn rol in Bloodsport I, II of III
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mooie registratie van wat er zo allemaal te fotograferen valt.
Jammer van het hardere licht!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Leuk gedaan!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Ziet er een beetje als de jongere versie van Van Damme uit. Tenzij dat er wat chirurgen aan gewerkt hebben, zou het hem misschien zijn.
Maar die 2 vielen in eens op door hun kledij. Tussen al die zomerse luchtige kleding, ineens 2 mensen zeer strak gekleed en er zo strak uitzien, tja, dan richt de lens zich automatisch hé. :D

Inderdaad verschrikkelijk licht. Maar dat heb je natuurlijk met zo'n zomers weer. :D

Thx voor de reacties.
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

JantjeB,

Bij wat harder licht, wil het weleens schelen dat je een foto naar zwart/wit omzet... :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Ik weet het, maar ik zag deze reeks niet goed zitten in Z/W. Verliest dan zijn zomers karakter een beetje. Dat moet het een beetje hebben van de kleurige kledij en de typische zonne-kleurtoon. Ik wil dat niet verliezen in die foto's. (Let wel, ik ben nogal een z/w liefhebber hoor) :D
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

JantjeB,

Begrijpelijk je standpunt.

Bij hard licht, doe ik het zelf wel behoorlijk vaak een omzetting naar zwart/wit. Puur, om het harde licht wat meer acceptabelere te maken. Maar er zijn uiteraard ook situaties waarbij het niet gewenst is om om te zetten naar zwart/wit, of een persoonlijke voorkeur voor kleur.

Opzich vind ik het best een goede reeks, alleen ben ik niet zo dol op wat meer verzadigde kleuren, maar dat is smaak. Ik houd meer van een neutrale kleurverzadiging of een lagere kleurverzadiging.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

mooie sfeerreportage ! moeilijke tak van sport
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een leuke serie hoor en kijkt heerlijk weg maar wat ik dan weer zonde vind van dit soort fotografie is het stiekem fotograferen met een telelens van mensen maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik zelf zou gewoon af en toe naar een van die mensen toe gestapt zijn en hebben gevraagd of ik een foto van ze mocht maken en dat die foto naar ze gemaild zou worden.

3 vind ik een hele goeie voor de stock!!

5 kan nooit scherp zijn met een UV filter op die lens :)

6 een geweldig mooi moment.

8 mis ik wat van die gitaar onder

9 leuk die kat

11 een mooi moment wel een beetje zonde van de overbelichting.
Je hebt van die fotografen (vaak bruiloftfotografie vanwege de vele contrasten in zonlicht en schaduw) die dit softwarematig oplossen door van de overbelichting (heel veel licht) uit te gaan om die goed te zetten en de rest (donkere partijen zoals schaduw) dan softwarematig op te gaan lichten.
Niet echt elegant vind ik vanwege het saaie kleurcontrast maar het kan een oplossing zijn.

14 wat van de bovenkant (knieen) en rechts er af?

16 een mooi moment
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

sugarman schreefCOLONEen leuke serie hoor en kijkt heerlijk weg maar wat ik dan weer zonde vind van dit soort fotografie is het stiekem fotograferen met een telelens van mensen maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik zelf zou gewoon af en toe naar een van die mensen toe gestapt zijn en hebben gevraagd of ik een foto van ze mocht maken en dat die foto naar ze gemaild zou worden.

Wat je stelling betreft ben ik het helemaal met je eens! :D :D :D
Maar als je dit niet "stiekem" doet, krijg je nooit die leuke momenten zoals diverse keren in deze serie weergegeven!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Naar de mensen toestappen is een andere soort van fotografie hé. Deze reeks is letterlijk de voyeur uithangen.
Maar er komt nog een reeks breedhoek, maar ook niet vragen. Vooral, wat ik zelf mis en mij via een ander forum ook duidelijk gemaakt, is achtergrond en die wil ik op breed bereiken. Maar met de drukte van vorige zondag kan je mooie foto's op die manier vergeten. Schone hobby hebben we toch. :D

Het hard licht, tja, het was er, valt nadien weinig aan te doen.
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar