streat life Luik

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Rauwe beelden op straat daar houd ik van, met bewerking van deze foto's wil ik jullie terug brengen in de tijd.
Op sommige plaatsen in Luik lijkt de tijd ook stil te hebben gestaan, kapotte huizen vuilnis in en rondom de huizen, autowrakken hier en daar.
Ga zo maar door.


1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Rick T, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Foto's komen een beetje blauwgroen over?
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

eens, lijkt een blauwe waas over heen te zitten waardoor ze lijken alsof je ze 25 jaar geleden hebt genomen. Jammer...
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

sbadoux schreefCOLON..... waardoor ze lijken alsof je ze 25 jaar geleden hebt genomen. Jammer...
Dan is het doel in ieder geval goed gelukt. :lol:
Rick T schreefCOLONRauwe beelden op straat daar houd ik van, met bewerking van deze foto's wil ik jullie terug brengen in de tijd.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

De bewerkingen(bij sommige foto's) passen bij het hoge contrast dat zich in de foto bevind, maar ik vind bij de meeste foto´s het donkere téveel dicht lopen, zonde...
Ook staat de horizon bij enkele foto's behoorlijk scheef ;)
Ik heb het gevoel dat het een onsamenhangende serie is, omdat de bewerkingen niet met elkaar overeen komen.

Wellicht was het verstandiger geweest als je wat minder foto's had geplaatst, ik vind er eigenlijk 3 á 4 potentie hebben, nr 2, 8 en 10.
Nr 4 was mooi als ie wat lichter zou zijn geweest en dezelfde nabewerking zou krijgen als 1 en 2.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik vind ze te druk en veel zijn overbelicht en op veel foto's ontbreekt iets van een onderwerp.
nr 4, 7, 11 en 12 had je meer mee kunnen doen.
Bij 12 had je bijv. de vrouw in het geheel erop kunnen zetten met de poster ook in z'n geheel daardoor komt de grote van
de poster/reclame nog beter tot z'n recht. 11 is echt overbelicht, jammer.
7 had ik vanaf een lager standpunt genomen en ook lijkt hij niet echt scherp op z'n gezicht.
4 is te donker en ik zou misschien dat jongetje aan de linkerkant wegshoppen.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ik vind dat er op de meeste foto's te weinig gebeurd of misschien juist wel teveel. Wat mij altijd aanspreekt in straatfotografie is als je blik ergens naartoe gezogen wordt en het (bewust) een verhaal lijkt te vertellen. In deze serie zijn dat voor mij foto 5, 6 en 13 (even los van de foto-technische kant). De rest zijn voor mij te veel random kiekjes. Misschien komt het ook wel doordat je er zoveel hebt gepost waardoor het ook in mijn ogen een onsamenhangende serie is.
Maar foto 13 springt er voor mij echt uit door de samenhang tussen de achtergrond en het onderwerp op de voorgrond. Just my two cents. :)

edit: nummer van foto's veranderd. Verkeerd gekeken. :)
Laatst gewijzigd door 1 op Photokid, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ben dol op straatfotografie, dus dit spreekt mij zeker aan. Persoonlijk had ik de serie kleiner gemaakt. Daarnaast zijn er best veel mensen op hun rug gefotografeerd, waardoor je het contact mist. Ik vind veel foto's ook erg krap gekadert. Veel zijn er geschoten rond de 100 mm, waardoor je een erg kleine beeldhoek hebt. Als je veel meer groothoek kiest wordt je als kijker meer onderdeel van het straatleven i.p.v. toeschouwer op afstand.
Zeker meer doorgaan. Het is altijd erg lastig op straat. Een tip voor de volgende keer om veel meer groothoek te gebruiken, alles juist te schieten met maximaal 40 mm, maar liefst nog minder. En als je oude kleuren mooi vind probeer is analoog te schieten, dat is ook altijd erg leuk ;)
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi Rick,

ik denk dat je in de nabewerking iets te veel bent doorgeschoten. Die kleurstelling is het eerste wat (niet alleen mij) meteen opvalt. Daardoor vergeet ik naar de inhoud van de foto's te kijken en dat lijkt me niet de bedoeling
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Rick,

Zelf heb ik pas straatfotografie in Antwerpen gedaan, maar het viel mij nog wel tegen... :wink:

De kleurtoning, vind ik persoonlijk niet mooi. Ik vind het iets te ver doorgeschoten.

Lygun, oppert voor meer een groothoeklens, maar ik ben daar niet helemaal mee eens. Met een telelens, zeg maar tot 200mm, kun je in mijn ogen een kijker net zo betrekken in het onderdeel van het straatleven. Mits je wel sterk gekadeerd fotografeert. Je kunt het onderwerp beter isoleren van de achtergrond... Uiteraard, zal het ook per situatie verschillen, maar ik weet wel, als ik volgende keer weer straatfotografie doe, dan gaat een lens van 200mm mee.

Een groothoek, is opzich ook wel wat voor te zeggen, maar dan vind ik dat je echt zeer dicht op je onderwerp moet kruipen. Anders wordt de kijker niet betrokken...

Oude kleuren vind ik in bepaalde gevallen ook mooi. Digitaal doe ik dat met de curvus en nog wat andere photoshop technieken, maar net wat Lygun oppert: je kunt ook gewoon analoog gaan fotograferen met een kleurennegatief of diapositief, of zwartwit op negatief. Misschien een tip: Schiet een diapositief vol, en ontwikkel deze als een (C-41) negatief; je crossprocest dan. Kan soms mooie oude kleuren opleveren... :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Best geslaagd deze serie !!

Maar ik vind de toning iets te ver doorslaan het begint nu meer op een kleurzweem te lijken.

maar het is zeker niet verkeerd hoor deze serie vind 13 wel een leuk effect hebben.
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Wil je portretten schieten op straat is een 70-200 mm prima. Wil je straatfotografie maken, zijn het plaatjes waarmee je een leuke, mooie, (on)opvallende, enz. situatie vastlegt. Hiervoor leent groothoek zich veel beter en krijg je een prettiger beeld. De meeste straatfotografen schieten met maximaal 50 mm, maar meestal minder en veelal met Leica (valt niet zo op).
Een consequentie van groothoek is dat je veel dichter op je onderwerp moet gaan staan en dat is precies de reden waarom straatfotografie zo eng/spannend is. Het is erg moelijke en gelukkig maar, anders hadden we wel een andere hobby gekozen ;)
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

4 en 12 de uitschieters qua compo , van de rest weet ik het niet. De nabewerking / kleur ligt me niet , evenals de compositie en scherpte.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik ben verrast door de vele reactie die ik heb mogen ontvangen deze foto's
Na een aantal keer kijken naar deze serie ben ik erachter gekomen dat sommige foto's niet thuis horen online.
De reden dat ik ze toch heb geplaatst is dat deze foto's bekende dingen in mij oproepen, neem bv foto 6 de dames zijn binnen aan het shoppen en wij de heren staan buiten op wacht.
foto5 de bewondering voor juwelen wie weet voor een bruiloft
foto8 in de voorgrond twee dames ouderwets gekleed en op de achtergrond mensen met moderne kleding en schoeisel.
Mijn persoonlijk toppers vind ik 12 en 13 waarbij voor mij gevoel gelukt is het juiste moment te kiezen.

Dan over de keus van deze zoom lens (24-105) ten eerste omdat ik graag wil variëren van zoom ten twee ik heb enkele foto met mijn sigma 10-20 genomen maar die waren rampzalig met name de vertekening van de personen en dat het is gezegd ik het vrij eng vind om pal voor een persoon een foto te nemen en merk dat het ook tegen mijn principe gaat, zou het zelf ook bedreigend vinden.

Tja over de bewerking over deze foto's dit was van te voren zo geplant omdat wij met 12 man en vrouw waren wou ik mij onderscheiden van de rest en dat is gelukt.

Ik wil nogmaals iedereen erg bedanken voor jullie aanwijzingen, tips en suggesties, hiermee ga ik zeker wat mee doen!.

Bedankt!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Leuke toning!
De kritiek die ik je mee wil geven is dat het teveel foto's zijn.
Ik zou er een stuk of vier plaatsen maar dan je allerbeste.
Er mist hier en daar scherpte en dat haalt het niveau omlaag en dat is jammer.
Is mijns inziens ook meer testcase..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar