Romy

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Zo, mijn eerste showcase op dit forum :)
Zeg vooral wat er beter kan, complimentjes houd ik van, maar van kritiek leer ik wat.
Ik leer graag :)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Mooie foto´s met een mooi model, maar ik vind de achtergrond nog net wat te druk.......
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze mooi, helaas kan ik je geen opbouwende kritiek geven omdat ik zelf nog niet zo ver ben.
Nummer 3 is mijn favoriet!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Al met al niet onverdienstelijk gedaan hoor. Prima gewerkt met scherptediepte.

Maar ondanks voorgaande commentaren is plaatsen in de showcase toch echt wat te voorbarig vrees ik.
De achtergronden zijn idd erg druk.

Op 1 is een pluk haar van achter naar voren gewaaid. Wel een leuke pose op zich. Maar kleur zit erg aan de rode kant.

Op 2 is het koord van de tas "not done". En ik zie een knoopsgat zonder knoop. Dergelijke details moet jij als fotograaf op letten.
Ook oogt de combinatie van lussen en geknoopte riem erg druk. Ik zou de foto eventueel iets krapper uitsnijden.

3 is op zich geslaagd. Ook wat aan de rode kant.
Maar het onderbreken en stoppen van de haag links bederft het een beetje. Daar is veel teveel ruimte.
Zou deze eventueel vierkant kaderen, net boven het storende blaadje rechtsonderin.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik vind ze eerg mooi.
Foto 3 is mijn favoriet maar een klein beetje jammer van dat blaadje voor haar hoofd.
foto 2 vind ik haar gezicht wat te donker en bij foto 1 gaat mijn aandacht naar het riet.
Ik vind ze wel showcase waardig maar vind die discussie het niet waard.
Het gaat om de betere foto`s van de fotograaf en dat kan alleen de fotograaf beslissen.
Als ze volgens iedereen goed zijn dan heb je de expositie nog....nou is het klaar met dat gezeik.
Kei mooie foto`s en ik hoop dat ik ook zo goed ga worden...in de toekomst.
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Foto 1 en 3 dragen mijn voorkeur. Twee vind ik wat fout belicht.

Maar, zoals de meeste voorgangers, de achtergrond is te druk, onnatuurlijke blur, of de blur verscherpt, ik weet het niet.
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Ik ga voor 3.

Ook jammer van het blad voor het hoofd.
Bij de anderen vindt ik de achtergrond te druk en erg afleiden van het model.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

1 en 2 idd een onrustige achtergrond, had ze een paar metertjes verder ervoor moeten staan bij deze instellingen.

Bij 3 is dat niet storend omdat je een keurig verdwijnpunt hebt. Het allervoorste blaadje had weggeknipt mogen worden, die andere die er voor hangen vind ik niet zo storend.. juist wel aardig - geeft diepten in 3.

Wat voor een weer had je? Heb je nu hulplichtend / reflectors gebruikt, of achteraf nog zitten shoppen zodat het wat rood is?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

mooi foto's waar al het een en ander over gezegd is en hier ga ik in mee.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Op foto 1 staat ze het meest ontspannen / natuurlijk op, deze heeft dan ook veruit mijn voorkeur. Daar vind ik de achtergrond ook het meeste toevoegen, geeft het iets warms en kleurrijks.
Haar pose op foto 2 vind ik erg afwachtend, hierdoor de minste van het stel.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey,

Mooie platen met iets te veel kritiek vind ik.
Ze zijn iets te rood maar dat mag de pret niet drukken.

Goede compo's en leuke spontane expressie van het model.
Knoopjes en blaadjes storen mij niet en ik vind het echt lekker in de kleur zitten :)
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Bedankt voor het uitgebreide commentaar :)

Nog even inhoudelijk reageren:
Foto 1: Achtergrond is inderdaad wat druk, ik had dr graag midden tussen het riet laten staan, maar dat was helaas niet mogelijk. Daarnaast kon ik zelf geen verdere afstand nemen, het is namelijk een paadje van een meter breed. Toch vind ik de achtergrond hier wel de foto maken, zonder de achtergrond zou de kracht van de foto afnemen. Aan de naar achter gewaaide lok haar stoor ik me niet.

Foto 2: Gewoon eens over de tas. Dr zit geen knoop op dr jas (die gaat er telkens af), dus daar kon ik weinig aan doen. Krapper uitsnijden werkt niet, dan snijd je de achtergrond weg, terwijl die kleuren in het model terugkomen, is wat mij betreft not done.

Foto 3: Niet eens over de vierkante crop, dan mis je het complete perspectief. Had wellicht beter geweest als de heg door had gelopen, maar daar had ik helaas geen invloed op. Het blaadje, dat het misschien wat kleiner moeten zijn. Ik vind het wel leuk, zorgt voor een extra diepte, maar is misschien net teveel van het goede.

Ze zijn afgelopen maandag geschoten, gewoon egaal bewolkt, en voor de rest geen reflectors of andere hulpmiddelen gebruikt, puur natuurlijk licht. Ik heb iets gesatureerd, dat zal het rood wel verklaren, maar ik erger me er niet genoeg aan om het terug te zetten.

Nogmaals dank, dit is waarom ik lid ben van fora :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar