strong father, loving mother

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

GEWELDIG!!!

Beide foto's zijn echt top.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey Patricia,

Super mooie platen!
Zelf zou ik de tweede iets meer naar links hebben gezet.
Verder kwaliteit zoals we van je gewend zijn :)
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Foto 1 zag ik overigens net in de nieuwe Zoom!

Respect dat je daar in staat. Prachtig stuk over je :)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mag van mij naar expositie.

Ik kan een heel verhaal houden over mijn kinderen, mijn foto-passie en bla die bla...

Maar hier foto 1: Nec plus ultra
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee Patricia, prachtige foto's en gefeliciteerd met je Zoom overwinning !!!

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Ik had al eerder gereageerd, na de Zoom gelezen te hebben wil ik je nog even feliciteren met het behalen van het portfolio review op de experience, mooi stuk mooie commentaren!
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Iedereen heel erg bedankt voor jullie mooie woorden en felicitaties.

@Aflits het is een kleine dame :wink: enne de 40d blijft hoor heb de 60d verkocht om er een mooi stukje glas voor te kopen in de toekomst...wil heel graag de 85 1.2 dus even doorsparen.
@Ash ben er stiekum ook wel trots op hoor...hard werken wordt toch beloond.
@Ralph thanks 2e ben ik wel met je eens maar deze stond zo voor het geboortekaartje klaar dus vandaar hier zo ook gelaten... klein beetje lui geweest.
@Hari thanks voor je mooie compliment

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Heel mooi ! jammer dat papa op nr 1 een broek aan heeft !


grt Frank
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Ik zal even de broek toelichten. Deze foto is ook gebruikt voor het geboortekaartje en daarom de keuze van de ouders om een broek aan te doen omdat ook oma het kaartje onder haar neus krijgt vandaar. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat de vader in kwestie een broek aan wil als het kaartje de hele familie rondgestuurd wordt.
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

janay schreefCOLONAls je goed leest dan vind je het antwoord al... enne thanks voor de complimenten.
zit er nog iemand achter de man die de andere kant van de baby vasthoud? Dan heb je die netjes weg in ieder geval...
Prachtige foto die nr1! Het is wel al gezegd, over de broek. Een boxer of slip (of helemaal niets en door met de schaduw te werken alles laten verdwijnen) zou sterker geweest zijn... 't wel een heel persoonlijke smaak...

nr 2 ook heel erg mooi, maar persoonlijk had ik liever gezien dat er geen topje was... door de positie van de armen etc zie je toch niets, maar nu vind ik persoonlijk het topje (of welk kledingstuk het ook is of genoemd wordt) net dat tikkeltje storend. Is natuurlijk een kwestie van persoonlijk smaak.

EDIT (had pagina 2 nog niet gelezen)
De broek is inderdaad een begrijpelijke keuze... Heb je nog zonder ook gedaan of gewoonweg niet aan begonnen?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Er staat idd iemand bij die het kindje in de gaten hield. Ik heb dit niet meer zonder gedaan omdat dit soort foto's altijd een paar dagen na de geboorte gemaakt worden en je daar dus ook rekening mee moeten houden dat je met kersverse ouders te maken hebt. Daarom ook een topje bij de moeder want niet iedereen voelt zich 2-3 dagen na een geboorte helemaal top om dat zonder te doen. Je lichaam krijgt toch behoorlijk wat te verwerken dus daarom bewust deze keuze en begrijpelijk.
Ik heb het in de Zoom ook verteld en ga het hier ook nogmaals herhalen. Newbornfotografie draait in beginsel niet om de fotografie. Op de eerste plaats komt het babytje, op de tweede de ouders en daarna pas de fotografie en je zult je altijd moeten schikken naar het kindje en de ouders en daar ook heel goed rekening mee moeten houden dat de ervaring en het gevoel goed is. Want als de foto mooi is maar het gevoel slecht heb je nog niks.
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

janay schreefCOLON Newbornfotografie draait in beginsel niet om de fotografie. Op de eerste plaats komt het babytje, op de tweede de ouders en daarna pas de fotografie en je zult je altijd moeten schikken naar het kindje en de ouders en daar ook heel goed rekening mee moeten houden dat de ervaring en het gevoel goed is. Want als de foto mooi is maar het gevoel slecht heb je nog niks.
groetjes patricia
Helemaal mee eens!
En als iemand hier goed in is ben jij het wel, wederom complimenten voor je werk. (mooi artikel in Zoom trouwens!)
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hoi Marian,

Heel erg bedankt voor je mooie complimenten. Blij dat iemand ziet dat dit iets anders is dan zomaar een willekeurig model op de foto zetten. Hier komt echt heel veel meer bij kijken.
Groetjes Patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Helemaal begrijpelijk Patricia... En bedankt voor je uitleg... Ik bekijk het wel fotografisch, maar moet je misschien bij dit soort foto's misschien niet doen. Alhoewel, de puntjes die ik al aangaf zijn wel heel erg mieren**kerij hoor... ze zijn gewoonweg top...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

@Jerenes je kunt dit zeker wel fotografisch bekijken maar in tegenstelling tot bv. modellenfotografie waarbij je wel degelijk heel veel in de pap te brokkelen hebt in de styling geldt dat bij dit soort fotografie zeker een heel stuk minder. Hier telt het gevoel zwaarder dan de perfect gestyleerde plaat maken that's all enne thanks voor je complimenten.
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik denk ook zeker dat een heleboel mensen dat vergeten.... pasgeboren kindjes, probeer die maar eens in de relaxstand te laten komen/zijn, net zoals de mama's en de papa's.... je hele leven staat op zijn kop bij de geboorte van een baby, adrenaline giert door je lijf, als moeder zijnde, en probeer dan maar eens om alles rustig te laten verlopen.

Ik denk inderdaad dat het onderschat word hoeveel tijd en zorgzaamheid er in zit, juist door de 'simpele' of 'eenvoud' uitstraling van de foto's. Het is zo vertederend, zo'n klein mensje te zien slapen, dat 't vanzelfsprekend of snel als gemakzuchtig wordt gezien....

Dikke chapeau voor al je energie die je erin stopt, Patricia!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik vind ze gewoon mega-super. niks op aan te merken gewoon mooi mooi mooi :wink:
Deze week de laatste zwangesrschapsshoot met model Ilona gehad (zal zometeen wat fotos plaatsen) Bij haar mag ik ook de foto's van haar pasgeboren kindje gaan fotograferen Als ik 1/4e van dit niveau haar zal ik heeeel blij zijn.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar