Felicia outside in Rotterdam

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi allemaal,

Deze plaatjes zijn geschoten toen ik een ochtendje mee mocht met Dimitri!!

Het gaat hier om hoog contrast fotografie!!

Zelf ben ik niet echt te spreken over de felle lucht die ochtend maar als amateur heb je niet altijd alles in de hand.


Wat mij opvalt aan de foto's:

De pose op foto 3 vind ik ook niet sterk maar ik had hier geen andere van helaas.

De ogen vallen wat diep i.c.m zwarte /zware make up komt dit niet ten goede.

de huid word niet echt mooi van deze bewerking maar het betreft hier geen "glamour fotografie" dus stoort het mij niet echt.

Misschien vinden jullie dat er teveel gebouw op de foto's staan maar dit vond ik meerwaarde aan de foto geven ."persoonlijke voorkeur"

Ik hoop dat de post Processing jullie aanspreekt laat dit even weten ?

alvast bedankt voor het kijken.



mvg,
Boss Hogg

6964

6962

6963

Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

De locatie komt me bekent voor :)

De post-processing vind ik erg fijn.. wat heb je precies gedaan?
5D + gLas
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Lekker gedaan !
Ik vind de pp geweldig maar is zeer smaak gebonden jammer genoeg :)
Nummer 2 is voor mij de beste maar ik had zelf deze wat krapper gekaderd.

Good busy !
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Er staat zeker niet te veel gebouw op deze foto's (vind ik). Daarom hou ik zelf juist van lokatie shoots; én iets te zien aan de lokatie én wat minder saai voor de neutrale kijker doordat er prettig met een model wordt gewerkt. Dat vind ik ook aan deze shoot van toepassing.

Foto 1: ik vind haar iets te "vies" kijken. Het lijkt alsof je hier net te vroeg of te laat op de knop hebt gedrukt, of dat je tegelijk met Dimitri aan het fotograferen was en zich niet concentreerde op jou
Foto 2: de beste imo. Model is echt aan het poseren en dat maakt het leuk om naar te kijken. De PP is ook geslaagd en ik snap jouw punt wbt de lucht al is dit met deze bewerking niet meer storend dus goed gedaan.
Foto 3: het lijkt alsof ze bezig is haar pose in te nemen. Mooi gebouw op de achtergrond.

Is het toevallig dat je de foto's ook veel scheef hebt genomen net zoals Dimitri vaak doet?
Als laatst: lijkt ook wel alsof je neigt naar te veel verscherpen.

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Als je zelf al zegt "ik vind de houding niet zo geweldig, maar ik had geen andere" dan zou ik de foto al niet eens plaatsen denk ik ;)
Je moet echt achter je foto staan, als je de foto plaats. Zo ook met de oogschaduw. Je geeft het zelf al aan, en het is ook zo (dat had je goed gezien!).

Dus als je foto's niet goed vindt, ook niet plaats :P.
I'm not going to change my identity, to be perfect
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik vind met name de tweede foto erg geslaagd. Mooie pose en een mooie bewerking. Ik zou toch wel willen weten hoe je de post-processing gedaan hebt. Kun je dat eens plaatsen hier?

Ik wil me wat meer gaan verdiepen en bezighouden met dergelijke nabewerkingen, dus andere tips of tutorials zijn zeker welkom!
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mijn dank is groot!!

Voor de mensen die hier een reactie hebben geplaast!
Hier trek ik ook weer lering uit en dit is waar ik zelf erg veel waarden aan hecht.


@ E7picture: dat sommige foto's iets scheef zijn is mijn persoonlijke voorkeur met de brug bv : vind ik dit gewoon meerwaarde geven.
De een vind het mooi de ander niet.
Wat betreft verscherpen ik vind het persoonlijk niet te ver doorslaan om dat ik geen punten zie die te scherp zijn als jij ze wel ziet laat het me dan graag zien zodat ik weet wat je bedoelt de afdrukken uit de printer kijken erg prettig vind ik zelf.
Wat betreft het kijken van het model dit is een van haar 1e shoots en ze poseerde hier apart voor mij.
Dit blijft gewoon moeilijk voor beginnende fotografen en modellen en zal atijd wel een zwak punt blijven op foto's de 1 kan het makkelijk en de ander niet.

@ DRwizz: Thank you, we have the same taste i think!!

@ Lina : Wat betreft de oog make-up voor mij de was het de 1e keer deze shoot.
Ogen hadden iets zichtbaarder gemogen maar ik weet dat dit veel word toegepast in de fotografie wereld en niet als fout word gezien en hier gaat het mij juist om .
Ik wil graag weten wat goed en fout is hier kan ik alleen maar beter van worden hoop ik.

Over het plaatsen van een foto : ik vind je er niet 100% achter hoeft te staan door een wat mindere foto te plaatsen. Ik ben ook nieuwsgierig naar wat andere hier van vinden.

Maar de ene foto blijft altijd mooier dan de ander foto ze zullen nooit allemaal even mooi zijn. "helaas".

@ Jwkempeneers @Freddy:

De pp is gewoon een kwestie van bv ,spelen met lightroom development of ps lagen en filters aanmaken.
Hoe en wat precies dat is erg lastig uit te leggen en een heel verhaal om te tikken.
Probeer het eens en kijk of het lukt oefening baart tenslotte kunst.
anders pm me maar.

Allemaal bedankt!!! :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Laat het wel even duidelijk zijn: mijn opmerking over jouw schuine stand was niet een afkeurend oordeel. Ik vind het inderdaad (soms/gergeld/vaak) een leuk effect. ik vond het alleen grappig om te zien dat jij de shoot samen met Dimitri hebt gedaan en dat hij dit ook een fijne techniek vindt. Puur een constatering en geen waarde oordel dus van mijn kant.

Op foto 1 zie ik bij haar (kijkers rechts) linker onderarm op mijn beeldscherm een zwart streepje lopen. Het zelfde bij haar linker been op foto 3. Ik heb geen super de luxe gecalibreerde monitor , wie weet maakt dat verschil. Maar het viel mij op.

Wbt coachen modellen......MOEILIJK. Ik bak daar voor mijn gevoel ook nog helemaal niks van. Daarom heb ik nu wat digitale boeken in mijn bezit (zie een ander topic dat ik gestart ben) om hier wat meer in thuis te worden. Oefening baart natuurlijk de meeste kunst, maar een beetje wat inspiratie opdoen kan geen kwaad denk ik.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Lina schreefCOLONAls je zelf al zegt "ik vind de houding niet zo geweldig, maar ik had geen andere" dan zou ik de foto al niet eens plaatsen denk ik ;)
Je moet echt achter je foto staan, als je de foto plaats. Zo ook met de oogschaduw. Je geeft het zelf al aan, en het is ook zo (dat had je goed gezien!).

Dus als je foto's niet goed vindt, ook niet plaats :P.
Ik ben het met Lina eens...en als je ze dan toch wilt posten had je deze ...mijn eerlijke mening...in testcase moeten posten.
Ik ben niet weg van de pose op 1 en 3, alsof het model niet met jou bezig was..ik denk dat ze voor Dimitri aan het poseren was, en jij tegelijk mee schoot?
Pose van 2 is wel fijn, maar het schuine kan mij niet bekoren.
De bewerking vind ik niet de foto's versterken, het maakt idd de huid niet mooi.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar