Dennis & Kitty @ Eppel Fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi beste mensen,

Gisteren weer een gaaf stel voor de camera gehad.
Heerlijke bruiloft met zeer leuke mensen en een prachtige dag :)

Hier onder wat foto's van de reportage:

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Met alle respekt maar ik vind de "getonemapte" foto's vreselijk. Als het paar er zelf maar blij mee is.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

opnieuw zou ik zelf willen dat ik technisch zulke goede foto's kon maken.
was het de keuze van het bruidspaar om de treinen te gebruiken in een shoot? ik vind dat namelijk wel enorm dor en sip overkomen!

Knap werk verder!

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee Ralf,

grappige setting en omgeving. Hoewel iets te druk in mijn beleving. Helemaal in combinatie met de vrij harde nabewerking die je hebt toegepast. De vrolijkheid en het enthousiasme spatten er wel van af, maar of ik het als bruidsreportage echt mooi vind ? .......ik weet het nog niet......

groet Martijn
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

Ik vind dit een serie met goede en twijfelachtige kwaliteit. De locatie met de treinen vind ik origineel.

Foto 1. Leuke foto voor het bruidspaar . Boven iets te krap gekaderd.

Foto 2. Prachtfoto met veel dynamiek door het schuinhouden van de camera.

Foto 3. Had een goede foto kunnen zijn. Ik stoor mij aan bruidegom zijn gekreukelde kleding en zijn neutrale blik.
Ik had hem anders gepositioneerd, meer frontaal (minder kreukels dus) en hem even laten lachen.

Foto 4. De pose is oke en de foto ook.

Foto 5. Niet bijzonder, het linkeroog van de bruid loopt op mijn monitor dicht.

Foto 6. Wat mij als eerste opvalt, zijn de vele pijpleidingen en niet het bruidspaar. Een TE drukke achtergrond.

Foto 7. Nee zonder verder commentaar.

Foto 8. Een naturelle topfoto.

Foto 9. Dit keer vind ik de schuine compositie niet geslaagd. Er komt hierdoor onnodig veel grijs beton in
beeld. Ik zou hem rechttrekken, zodat alleen de straatstenen onderaan overblijven.

Foto 10. De bruid kijkt niet zo flatteus.

Jij levert meestal zeer goed werk af. Deze serie (4 goed i.m.o) vind ik dus echt minder.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@ Gripen: Ik heb geen tonemapping gebruikt.

@ Sven2912: Bedankt voor je compliment over de techniek :)
Het bruidspaar heeft deze locatie gekozen en ik moet zeggen dat het gaaf is.

@martinus: Bedankt voor je reactie, ik moet zeggen dat het erg anders is dan anders.
Dat trekt mij eigenlijk wel moet ik zeggen.
De nabewerking is niet definitief maar zal wel in deze richting blijven.
Het bruidspaar wilde "industrial" en "moderne" bewerkingen.
Ik ga er nog eens over nadenken :)

@fotorich: Bedankt voor je reactie :)
Ik ben niet helemaal met je eens natuurlijk.
Hoe iemand kijkt en zich gedraagt bij een huwelijk is bijna niet te sturen.
Je kunt wel aanwijzingen geven maar dan nog is het moeilijk.
Het zijn geen modellen en dat is maar goed ook.
Ook hier had de bruidegom iets meer moeite om "goed" in de camera te kijken :)
Ik kader zelden dus de meeste foto's zijn zo uit de camera.
Je kritiek neem ik zeker ter harte maar dat het een mindere serie is ben ik niet met je eens.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Weet nog niet wat ik van deze serie moet vinden, de toning opzich vind ik wel wat hebben maar lijkt nu iets te.
Bij foto 3 is de overgang van trein naar lucht heel vreemd.
Ik mis ook wat detailfoto's van bv de handen met ringen, bruidsboeket, jurk enz, en ook wat portretjes van dichtbij.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@KD: bedankt voor je reactie.
De ringen en close-ups van deze bruiloft wilde ik niet gebruiken in dit topic.

Ik zie idd dat de overgang niet lekker is. Bedankt!
Dit ga ik aanpassen in de definitieve bewerkingen. :)
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi Ralf,

Technisch zitten de foto's wel goed in elkaar en ze kijken ook wel prettig maar de lokatie is inderdaad totaal anders en erg gewaagd.

wat ik een erg storend element vind is bij foto 6 de paal achter het hoofd van het bruidspaar de valt precies achter het hoofd ze hadden iets meer naar rechts gemoeten.

bij foto 7 vind ik de schoenen /benen ook niet mooi uit komen.

Persoonlijk vind ik de omgeving veel te veel afleiding geven en erg druk over komen.

ik weet zelf ook niet wat ik er van moet denken maar mijn 1e indruk is dat het foto's zijn die erg gauw zullen gaan vervelen misschien niet voor het bruidspaar omdat ze het zelf hebben uitgekozen.

wat mij ook op valt is dat bijna elke foto met vignettering is gedaan en het effect hiervan vind ik persoonlijk teveel nadruk op alle foto's geven. Het is gewoon teveel aanwezig als het mijn boek zou zijn zou ik het erg storend vinden.

ik vind ook dat er erg veel statie portretten geplaast zijn het is leuk als er ook wat emotionele foto's bij zitten dit geeft een beter totaal beeld. Mischien is het leuker om 50/50 te plaatsen je zult ze vast wel hebben?


mvg,
Boss Hogg
Laatst gewijzigd door 1 op BossHogg, in totaal 1 keer gewijzigd.
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Geen tonemapping? Hoe heb je dat dan gedaan want het lijkt er wel veel op.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Bosshogg: thanks voor je comments.
Je ziet hier een duidelijk verschil van smaak :)
Ik ben erg happy met de locatie. :)

@Gripen: ik gebruik LR3 en een hele simpele techniek met een paar slidertjes :)
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik vind de lokatie wel mooi maar de bewerkingen wat minder. Ik snap waar je heen wilt maar het werkt niet overal zo goed in mijn ogen.
1. Zou ik het zwart in de witte tinten wat terug schroeven want de jurk lijkt hier wel grijs. Ook als je naar haar hand kijkt lijkt het of ze in de kolenmijn gezeten heeft. Deze lijkt helemaal vies te zijn.
Ook is deze te krap gekaderd had meer ruimte zowel boven als onder mogen zijn.
2. Jammer dat de houding van de bruid hier bijna hetzelfde is als bij 1. Ook oogt de lucht hier te donker en de jurk ook weer te grijs. Ook vind ik de andere treinen hier rechts boven in wel wat storen
3. Hier ook weer de hand in de zij en ook weer de jurk. Vind deze ook wat somber overkomen
4. Deze ook weer te zwart... zie zijn hand lijkt ook weer vies. Wel mooie scherptediepte zo. Het is hem aan te zien dat het poseren en lachen niet zo makkelijk verloopt. Misschien meer interactie met elkaar geven wil ook wel eens helpen
5. Mooie plaat en mooie omzetting ook. Wel wat krap aan de bovenkant. Vignet had ook iets minder gemogen
6. Mooie plaat maar bovenin te donker. Had wat frisser gemogen
7. Jammer van het voetje van de bruid zo. Ook vind ik de kleuren hier niet echt lekker kijken. Misschien dat het mooier zou zijn dat het paar niet op dezelfde manier bewerkt zou zijn als de rest van de plaat. Het is teveel nu
8. Ook weer te krap aan de bovenkant wel een leuke plaat, lekker spontaan, dit gaat de gom wel goed af. Vind de overbelichting hier ook zeker wat sfeer toevoegen aan deze plaat
9. Hier ook weer je zwarte ik zou het verminderen in de witte tinten ik denk dat het dan al een heel stuk mooier en frisser overkomt
10. Mooie zo maar ook hier weer dezelfde pose, hand in de zij.

Overal geen slechte serie maar ik heb beter van je gezien. De platen zijn niet verkeerd maar je nabewerking schiet net iets te ver door in mijn ogen. Ben er al met al niet echt kapot van want je hebt meer in huis.... dat heb je laten zien.

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar