beautiful summer loving parents.... @ JRF Fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Gisteren een hele gave zwangerschapsshoot gedaan. Eerst in de studio maar daarna lekker naar buiten heerlijk om zo te werken zeg. Geniet ook steeds meer mijn voorkeur lekker naar buiten toe.
Bij deze een kleine impressie van gisteren.

groetjes patricia

1.

3351

2.

3352

3.

3354

4.

3353

5.

3355

6.

3356

7.

3357

8.

3358

9.

3359

10.

3360

http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mooie serie maar er zitten veel "dezelfde" foto's in lijkt het en bij de eerste twee mis ik wat scherpte ?
foto 3 en 5 vind ik erg mooi door de sfeer in de foto

groet kees
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Voor het stel absoluut gaaf natuurlijk dat snap ik helemaal, toch spreekt mij de serie persoonlijk niet zo aan.
Ze heeft een prachtige smile en uitstraling echt waar hoor, maar ik weet het niet.
De eerste 4 foto's vind ik de achtergrond storend overkomen...een huis, of de lichtere plekken vind ik niet fijn kijken en juist dat trekt voor mij de aandacht. De ruimte erboven voegt voor mij niks toe, als je foto 2 vierkant cropt spreekt het beeld veel meer. Maar het is natuurlijk een bewuste keuze van jou om meer omgeving erbij te schieten.
Foto 5 mooi, leuk moment, maar als je een stukje van de bovenkant haalt, geeft het de foto meteen meer rust.
Foto 6 vind ik erg gewoontjes overkomen.
Foto 7 en 8 ook hier trekt de achtergrond en de felle bladeren meer de aandacht voor mij.
foto 9 mooi moment
Foto 10 snap ik niet zo goed..sorry..mischien dat het juist sterker geweest was haar helemaal in de hoek ofzo te zetten?...nu doet het mij niks.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi janay,


het idee is leuk maar de uitvoering vind ik minder.

ik vind foto's vrij druk over komen en mis ook een behoorlijke dof.

ik denk persoonlijk dat het mooier was geweest als je een telelens had gebruikt en een groot diafragma had gekozen.

de personen op de foto komen nu niet echt los van de achtergrond en mijn oog blijft toch steeds zoeken naar een bepaald punt in de foto.

Sorry :oops: Patricia maar ik vind dit toch een van de mindere serie's.

Maar toch blijf je voor mij een van de voorbeelden op eos digitaal<- zo toch nog wat positief's,hhahaa

nou ik kijk uit naar je volgende serie.

groetjes,
Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Vind de foto's over het algemeen ook erg druk, had ook liever wat mooie close-upjes gezien, zodat het geheel wat intiemer zou zijn.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Naar aanleiding van de tips van Marian ben ik nog eens gaan kijken en heb de dingen die je aanhaalt veranderd. Het kijkt idd een stuk rustiger dus thanks voor de goede tips.
nr 10. wilde de vader graag zo. Had er zelf ook een haat liefde verhouding mee en was dus eigenlijk benieuwd naar jullie reacties. Mijn gevoel is wel bevestigd nu. :wink:
@Bosshogg de DOF kan ik nu niet meer zoveel aan doen en de tele staat op het verlanglijstje :lol: :lol: :lol: dus dat ging nu nog niet maar misschien wel wat je zegt ja meer DOF zou beter werken. Voor mij was dit ook de eerste keer dus alle tips zijn natuurlijk welkom maar thanks voor je reactie hoor... tot de volgende serie :wink:

Ik heb er nog 2 even vlug aangepast en ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

Update
1.

3400

2.

3401

http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

Hallo Patricia,

de updates zijn inderdaad veel beter, in de oorspronkelijke gng het model verloren in de foto.

Goede tip van marian, goed uitgevoerd!

groet,

John
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Patricia,

Ik ben blij dat je de twee updates hebt gepost.
Deze vind ik zoveel sterker dan de hele serie.
Wel mooie belichting moet ik zeggen!

Groetjes,

Ralf
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

thanks, zal de serie nog eens nalopen en eea met croppen veranderen.
Belichting was ik ook heel blij mee, misschien te blij dat ik niet minder op de rest gelet heb :wink:

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar