Huwelijk P&P by patricia

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Een serie van een huwelijk van een tijdje geleden.
Was een leuke dag met een leuk paar. 2 (b)engeltjes van kindjes had dit stel al die natuurlijk ook van de partij waren.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
groetjes patricia

1.

3307

2.

3306

3.

3314

4.

3315

5.

3319

6.

3311

7.

3320

8.

3321

9.

3312

10.

3322

11.

3318

12.

3323

13.

3324

14.

3309

http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoi patricia,

wat een klasse serie zet je hier neer zeg:

foto:2 doet me denken aan de deur van de mini playback show ,hahaa dat felle licht maar de jurk is toch wel mooi uitgelicht.

gewoon heel erg mooi!!

ik zou je graag van commentaar willen zien maar ik kan gewoon niks maar dan ook helemaal niks vinden zelfs na 5x kijken.

en dan zeggen ze de perfecte foto bestaat niet "dus wel" ha,haa


complimenten van hier!!!


mvg,
Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Patricia,

Goede serie zet je hier neer maar ik heb toch wat dingetjes die je kunt verbeteren:

#1: Goed niks mis mee
#2: Erg wit (een beetje te maar kan nog net)
#3: Vind ik totaal niet spannend en ben niet zoweg van de ZW omzetting.
#4: Mooi maar het lijkt net of het wit een beetje dichtloopt.
#5: De beste uit de serie... Mooie DOF
#6: Goed gezien!
#7: Ik weet het niet zo goed met deze :)
#8: Heerlijk met dat raam en die belichting!
#9: Te veel informatie op de foto, ik wordt afgeleid
#10: Weer een dichtgelopen jurk
#11: Mooie PP !
#12: Lekker helder en mooi scherp!
#13: Mindere foto maar wel leuk gevonden
#14: Ook niet zo sterk wat mij betreft. Had ik zelf naar ZW gezet met een vignetje erin :)

Verder zou ik toch wat spannendere PP gebruiken.
Ik vind het erg clean als ik eerlijk ben.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ja ziet er goed uit hoor en het bruidspaar zal dit zeker heel mooi vinden.
Hier een paar kleine dingetjes die mij opvielen.

1 niet mijn smaak met zo weinig scherptediepte maar wordt wel vaker zo toegepast. Niet mijn ding.

2 een heel mooi plaatje vind ik dit en als of ze het licht tegemoet gaat.
Verder weet ik niet zo goed wat ik nog zie maar zal voor de bruid wel herkenbaar zijn.
Wat zie ik bv. wat voor de bruid staat? Een stuk elleboog? Bruidsmeisje?
En hier zou ik die zwarte jas rechts zeker weg poetsen en de lamp wit maken.

3 leuk maar een auto rijdt en deze staat stil. Er is zit geen beweging in.

4 een mooi moment

5 een mooie handsetting maar niet zoals hij daar zit en doet mij aan heel iets anders denken.

6 een heel mooi plaatje!!

7 zou een detail opname moeten zijn maar dat is het niet.

8 een mooie klassieker.

9 hier verdwijnt het gezicht van de bruid in het raam met zijn vele reflecties.

10 waar gaat dit over? De schoen? De princess? De jurk? Wat is het verhaal? Hij de prins en zij de prinses?

11 een heel mooi moment en wat een goede blik heb je hier te pakken van de bruid.

12 ok. Vierkant ook mooi zonder die lamp? Doet er toch niet toe dat rare ding.

13 ok

14 volgens mij zit hij op zijn gameboy? Zegt mij verder niks en zal wel.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Bij de eerste foto's dacht ik eigenlijk, willen ze niet herkenbaar op internet?
Later kwamen dan toch de foto's waarbij je wel het gezicht ziet.

1. Vind hem niet zo, beetje overbelicht, scherptediepte vind ik iets te.
2. zie ik niet echt als een proffesionele foto, zie veel storende dingen zoals de donkere jas, kindje staat er half voor, weet niet echt wat je bedoeling is met deze foto.
3. vind hem te weinig contrast hebben.
4. leuk, ben gek op zwart/wit maar deze zou in kleur denk ik mooier zijn, wel jammer van de wat overbelichte kleding.
5 en 6, gewoon leuk
7, nee, niet mijn ding, te rommelig, het haakje valt veer meer op dan de ringen, die toch het belangrijkste zijn.
8. leuk, zou van mij wat minder donker mogen in de hoeken.
9. Erg rommelig weer en ook weer erg fel, de achtergrond is te veel aanwezig.
10, de jurk is gewoon een overbelichte vlek, zonde, idee is leuk.
11 lief , had alleen liever meer van het bruidspaar gezien inplaats van het plaffond.
12, De bruid en vader lijken erg gedrongen op deze foto, wel lekker scherp en mooie kleuren.
13 grappig bedacht maar doet het niet echt voor me.
14. Slaapt hij of zit hij een spelletje te spelen?

Vind het niet zo'n geweldige serie, zie veel overbelichte/dichtgelopen plekken, hoewel dat vaak ook wel iets kan hebben vind ik het in deze serie vooral storend en dat is jammer.
Je detail foto's doe je over het algemeen goed.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Sommige dingen kan ik me in vinden, sommige dingen zijn smaak kwesties en sommige dingen ben ik het niet over eens en leg ik dus naast me neer.

@Bosshogg thanks voor je mooie woorden :oops: :oops: :oops:
@Drwizz 3 vond ik wel spannend waren beide aan het rijden :wink: dus vandaar dat ik mijn sluitertijd vrij snel had staan omdat ik hem denk ik anders te veel bewogen zou hebben vandaar maar hoe zou ik dit beter kunnen doen een volgende keer?
4 heb ik nog nagekeken in PS en hij is niet overbelicht, loopt nergens dicht, zit er soms net tegen aan maar er zit nog voldoende doortekening in althans naar mijn mening
9 was eigenlijk voor het paar op dat moment wel heel belangrijk, was hun trouwlokatie op de achtergrond en die moest erbij vond het zelf toch wel iets hebben maar idd misschien wel druk
10 heb ik ook nog nagekeken en ook die loopt net niet dicht er zit nog wat doortekening in ook op de afdruk was voldoende doortekening te zien, sommige delen er tegenaan maar toch nog voldoende om niet dichtgelopen te zijn. Na je tips bij de vorige serie heel goed op gelet deze keer vandaar net niet :wink:
14 zal eens kijken als ik hem zw maak wat hij dan doet, zal idd ook wel heel mooi zijn. Hij was hier eigenlijk niks aan het doen maar zat helemaal in gedachten verzonken op de bank, vond het zelf wel heel mooi en het paar gelukkig ook.

Over de pp ben ik eigenlijk blij dat je dit zegt. Dit is wat ik verder ook wil niet teveel opsmuck, heb het wel gehad met die extremere bewerkingen. Nu zit het vaak in het subtiel met kleuren ed werken en de rest te laten zoals het een heel eind was met natuurlijk wel altijd wat toevoegingen maar niet meer teveel. Laatst zag een een uitspraak van een collega fotograaf en daar kon ik me wel in vinden, tijden veranderen en smaken daardoor ook maar ik wil dat mijn foto's tijdloos blijven en daar kan ik me wel in vinden vandaar dat mijn pp niet meer over de top zal gaan. Je ziet qua stijlen veel verschillende pp die ik even leuk vind en daarna wel weer gezien heb vandaar nu wat meer clean...

@Sugarman, scherptediepte is idd smaak ik en mijn klanten zijn er dol op maar gelukkig dat smaken verschillen want anders hadden we allemaal hetzelfde
2 is idd een bruidsmeisje die de jurk aan het goedleggen is voordat haar aanstaande eraan komt. Houd zelf niet van het standaard dus vandaar dat ik deze zelf wel goed vind. Lamp heb ik over zitten twijfelen maar vond toch dat ik dit zo moest laten... de situatie was toen zo ook met de jas en dat leg je dan vast maar ik denk dat je dit zelf wel herkent want volgens mij laat je de dingen ook zo gebeuren zoals ze zijn toch?
3 klopt maar krijg dat niet goed voor elkaar dat hij niet teveel bewogen is dus tips zijn van harte welkom
7
zou een detail opname moeten zijn maar dat is het niet
?
9 het gezicht verdwijnt net niet in het groot is dit wel beter te zien dat wel maar je ziet het gezicht nog wel
10 er zit geen verhaal achter hoor gewoon een leuk detail van de auto waar ze iets mee wilde doen dus vandaar een stukje bruid en bruidegom zichtbaar niks meer, niks minder. Hoeft ook niet altijd een verhaal achter te zitten lijkt me.
12 zou idd ook een optie zijn maar het rare ding was voor wel belangrijk, gaf nl voor hun een toegevoegde waarde van de lokatie maar vierkant zal denk ik ook mooi zijn
14 zie boven

@Kelly zie reacties boven. Wij hebben al vaker gezien dat we samen zeker qua fotografie niet op 1 lijn zitten dus vandaar dat ik er ook niet verder op in ga.

Iedereen bedankt voor de reacties en neem de tips weer mee voor de volgende keer, groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Dat er zoveel zijn die over foto 2 vallen, vind het persoonlijk juist een hele leuke.
Juist omdat je niet direct kan zien wat er gebeurt is het een leuke foto.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Nog even over 2.
Waar ik benieuwd naar ben is wat je heeft doen besluiten om die lamp zo te laten? Was dat licht van die lamp dan ook zo geel?
En als het voor de foto beter over komt dan shop ik soms wel dingen weg of verplaats ik ter plekke dingen en hier had ik zelf die storende zwarte jas weg geshopt of als het kon zelf ter plekke verplaatst.
Maar als jij dat allemaal best vind dan is dat toch prima. Voor de rest ziet het er goed uit en het bruidspaar is blij.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Hoi Peter,

Ik had hem weggehaald maar dat zag er eigenlijk best raar uit omdat een hal nu eenmaal een lamp heeft, Deze kleur had hij wel dat gele toen had ik hem wat witter gemaakt maar kwam voor mij ook niet echt goed over. Misschien toch nog eens wat de verzadiging uithalen zal straks eens kijken.

Ik meende me te herinneren dat je in een ander topic sprak dat je de dingen zo liet zoals ze waren maar misschien dat ik er dan naast zit.

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Als je inderdaad met de verzadiging tool het gele kanaal op nul zet dan word de lamp wit.
Vind ik zelf wat natuurlijker er uit zien.

Je geheugen werkt perfect en in grote lijnen laat ik ook de dingen zoals ze zijn en gaan.
Maar er zijn toch soms situaties die ik ter plekke of achteraf makkelijk kan veranderen maar die zijn dan ook op een hand te tellen.
En zeker een geel verdwaald lampje, een storend zwart iets, een lelijk verkeersbord, dingen die verkeerd liggen of staan kan je allemaal makkelijk ter plekke of achteraf veranderen ter verbetering van de foto.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar