Selena as queen @ Arnoud

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Model: Selena
MUA en styling: Sandra van Uffelen

Beste eosdigitaal leden,

Soms vind je ineens wat tijd om wat oude foto's te bewerken. Zo ook onderstaande serie. De eerste foto is al eens langs gekomen, nu de rest. Benieuwd wat jullie ervan vinden.
De foto's zijn apart bewerkt, dus lichte kleurverschillen kunnen te zien zijn.
Over foto 4 twijfel ik. Croppen tot boven de hanger aan de ketting? Of uit een andere foto de hanger halen, en erin shoppen?
Overigens is het de bedoeling om de kleuren geel / oranje de boventoon te laten voeren, voordat hier opmerkingen over komen :D

Foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156017[/img]

Foto 2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156023[/img]

Foto 3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156014[/img]

Foto 4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156016[/img]

Foto 5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156013[/img]

Foto 6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156012[/img]

Opmerkingen zijn uiteraard welkom.

Mvg,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

Mooie foto's arnuod, had ze indderdaad al eens gezien.
Over foto 4 ben ikook nog niet uit...
Wat mij opvalt bij foto 5 is dat er op haar onderlip maar een heel klein beetje lippenstift zit. Liever geen of helemaal, snap je?

Verder top foto's!

Groet, Jos
"Photography is not just a click on the camera"
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

JosElve schreefCOLONWat mij opvalt bij foto 5 is dat er op haar onderlip maar een heel klein beetje lippenstift zit. Liever geen of helemaal, snap je?
Niet helemaal correct :D Lippenstift is zeker aangebracht, en als extra accent is er een klein beetje gouden lippenstift op aangebracht...

Overigens kan je enkel de eerste foto eerder hebben gezien. De rest is deze week pas bewerkt.

Thanks voor je reactie.
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Allereerst vind ik het idee super goed! Alles wat in beeld is past goed bij elkaar en het straalt ook professionaliteit uit. Ook qua techniek niks op aan te merken! Maar nu de poses. Alle foto's behalve de eerste vind ik niet bij het thema passen. Sommige zijn misschien leuke aanvullingen maar ik had veel liever meer foto's gezien als foto 1 maar dan het model in andere poses. Je hebt de omgeving er zo mooi voor aangepast en ze heeft een schitterende jurk aan dus daar had ik graag meer van gezien.
Foto6 komt al aardig in de buurt maar omdat ze naar beneden kijkt komen haar ogen heel raar over. Als je een klein beetje hoger was gaan zitten had je ook niet zo erg haar neusgaten in gekeken.

Kortom: Het idee/concept schitterend! Technische uitvoering helemaal goed! Compositie is nog iets om aandacht aan te besteden.

Misschien dat je wel meer foto's hebt zoals 1?

Ik hoop dat je wat met mijn mening kan.
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

Arnoud schreefCOLON
JosElve schreefCOLONWat mij opvalt bij foto 5 is dat er op haar onderlip maar een heel klein beetje lippenstift zit. Liever geen of helemaal, snap je?
Niet helemaal correct :D Lippenstift is zeker aangebracht, en als extra accent is er een klein beetje gouden lippenstift op aangebracht...
Ja dat gouden accent bedoel ik ;) dat had ik, denk ik, mooier gevonden als het "helemaal" was geweest.

En voorwat betreft de foto's, ik heb indd de eerste foto gezien, stond in een andere serie met hele andere foto's als ik het me goed kan herinneren.
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee Arnoud,

goed weer even wat van je te horen en te zien.
Kleursetting is helemaal goed. Past prima bij de kleding,omgeving en make-up. Leuke uitsnedes, scherpte goed, mooie Mua . Foto 4 eruit gooien. Past totaal niet in dit sfeertje. Verder prima

Spreek je !

groet Martijn
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONMisschien dat je wel meer foto's hebt zoals 1?
Uiteraard kan ik wat met jouw mening :D
Alleen wordt het een beetje lastig om meer foto's zoals nummer 1 te plaatsen. Dit komt doordat alles bewerkt is.

Even een uitleg hoe die foto tot stand is gekomen met behulp van een overzichtje:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=156024[/img]

De achtergrond kon ik niet direct meeschieten, doordat die ruimte er niet was. Dus los een behangwandje lopen schieten. Die later oranje goud kleurig gemaakt. De 'troon' die je ziet is in werkelijkheid een stoeltje van maximaal 20 cm breed, en als je erop gaat zitten, komt hij nog niet eens tot de hoogte van je schouderbladen. Kortom, een foto schieten van de bovenkant van de stoel, en verder gaan werken met clonen. Daarna het model op de foto zetten, en met heeeeeeel veel lagen gaan werken in photoshop. Kortom: heel veel werk voor 1 foto.

Hopelijk geeft dit een beetje een beeld van mijn werkwijze bij deze shoot. Soms moet je creatief zijn in het tot stand brengen van het beeld, als je geen andere opties hebt.

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Haha! Dan geeft ik ook nog een +1 voor het bij de neus nemen! hahaha! Ik ben erin getrapt hoor! :twisted:

En ik dacht trouwens dat die stoel een spiegel was die je expres zwart hebt gemaakt. Misschien is het ook wel leuk om daar een spiegel van te maken. Moet je het model nog even van de achterkant schieten. :wink: :twisted:
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONMoet je het model nog even van de achterkant schieten. :wink: :twisted:
Ha ha, en dat vinden de meeste modellen nu juist niet leuk :D
Grappig, dat je erin getrapt was.
Nu zullen al mijn foto's wel dubbe; bekeken worden of het echt is.....
Just have fun!
www.vanderwal-fotografie.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zou de uitsnede van #4 gewoon laten zoals-tie is. Je ziet overigens wel een beetje dat je het portret in de achtergrond geshopt hebt. Ook bijna niet te vermijden met haren hoor, het is zeker geen minne prestatie.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Fokke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2005 17:50
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik vind het knap wat je gedaan hebt. Zelf zit ik er ook wel eens aan te denken om zoiets te maken ware het niet dat ik geen geduld heb.
Friese Kanon EOS fretter ut Den Helder
Better let as net.
http://everyoneweb.com/fokke/
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Fokke schreefCOLONIk vind het knap wat je gedaan hebt. Zelf zit ik er ook wel eens aan te denken om zoiets te maken ware het niet dat ik geen geduld heb.
Zelf heb ik dat ook niet echt hoor, maar als ik dan eenmaal dat beeld in mijn hoofd heb, moet het ook zo worden. En ik ga voor die ene foto die het in zicht heeft in mijn beleving.

Er zullen vast ook handigere photoshop trucjes zijn die sneller werken dan die ik gebruik..... ik ken ze lang niet allemaal.

Tips zijn welkom.

Bedankt voor alle reacties.

Gr,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
MrARN
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007 17:42
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

her en der zou het shopwerk wel wat "netter" kunnen vooral bij 4 is het uitsnijden te duidelijk te zien, maar opzich niet slecht gedaan, en bij 1 levert het een mooi totaal plaatje op.

Vergeet niet bij het "gladshoppen" ook even de glim van in haar oorschelp weg te werken.. worden ze zo "vettig" van ;)
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Prachtige serie Arnoud!!
Mijn complimenten. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar