What's with this box?

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Foto 1.
Afbeelding


Foto 2.
Afbeelding


Foto 3.
Afbeelding


Foto 4.
Afbeelding
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Gaaaaaf!
Heel apart gedaan, sowieso een mooie omzetting naar zwart wit maar vooral de kracht in de foto's, je blijft er naar kijken en er over denken.

Netjes!
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Foto 4 even 180 graden draaien1! :wink:

Leuke reeks... mooi gebruik gemaakt van een alledaags dom voorwerp. Deze keer minder gekscherend... foto 4 er even bij zetten normaal. Ik vind het wat gek bij de serie passen nu... Vooral omdat al de andere normaal zijn. Als je die ook zou omdraaien dan is het wat anders...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik vind 3 & 4(in omgekeerde versie) heel erg sterk samen.
Ik vind dat 1 & 2 hier afbreuk aan doen.
(niet dat de foto's niet mooi/bijzonder zijn) maar seriematig gezien :-)
Ik zou het bij 3&4 houden en hier misschien nog iets bijschieten?

Erg creatief!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ben het in dit geval met Marieke eens, 3 en 4 zijn echt creatief. Kost je wel een vermogen aan postzegels overigens ;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Metin..

Hier hou ik wel van.
Leuk creaftief en je kan er zelf een verhaal achter zetten.

In mijn geest kon ik er wel een soort verhaal bij maken.
Ook vooral omdat de volgorde zo is.

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Whitesnake
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 16:53
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Kijk, dat is nou een echte doos... :?

Gaaf gedaan hoor. Mooie omzetting naar zwart-wit. Ik kan mijn eigen sprookje erbij verzinnen.
Hoe reageren omstanders in het bos als je met zoiets bezig bent :wink: ?
EOS 450D / EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS / EF 50 mm f/1.8 II / Speedlite 430 EX II
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik vind de omzetting nogal vlak. Met uitzondering van foto 2. Die vind ik ook het beste gelukt ;).
3 doet me weinig, 4 vind ik wel weer erg grappig. Ik vind 3 en 4 een beetje op hetzelfde neerkomen, dus zou 1 van de twee kiezen.
2 vind ik mooi doordat de jurk over de boomstronk hangt en je haar
voeten dus niet ziet. Houding op 1 vind ik ook mooi maar standpunt
wat minder :(.

Super gaaf idee :D
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Nummer 3 favoriet. Ijzersterk!

Samen met 4 kan je daar idd een goeie antipode-serie van maken
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Antipode? Dat woord ken ik niet. Ik heb even in van Dale gekeken en werd er niet veel wijzer op. :(

Zou je even willen uitleggen wat je daarmee bedoeld? Bij voorbaat dank. :)

@Whitesnake: Er waren gelukkig geen omstanders.. We konden dus rustig onze gang gaan.

Over foto 4. Ik heb er bewust voor gekozen, daarom laat ik hem zo. ;)
Dat foto 1 en 2 misschien afbreuk doen, daar kan wel wat in zitten.

Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. :)
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Metin schreefCOLONAntipode? Dat woord ken ik niet. Ik heb even in van Dale gekeken en werd er niet veel wijzer op. :(

Zou je even willen uitleggen wat je daarmee bedoeld? Bij voorbaat dank. :)
Antipode = tegenvoeter (letterlijk)

Toen men vroeger de aarde wat meer ontdekte, gingen de wildste verhalen rond over de dieren en mensachtige wezens die daar rond zouden zwerven aan het andere eind van de wereld. Zijn hier en daar wel schilderijtjes van, dan zie je af en toe ook zo'n wandelende doos.. of beentjes met een hoofd en verder niets.. hahaha!

Nu worden er soms nog grappen met GPS-technieken uitgehaald. Dat iemand met zo'n tracker exact weet waar hij zijn boterham neerlegt op straat... en iemand die dus loodrechts daaronder staat hetzelfde doet: dan heb je een broodje aarde.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

De foto's zijn goed gelukt, mooie omgeving, de zwart wit omzetting vind ik gewoon omgezet naar zwart wit. Daar is verder denk ik niks mis mee, alleen snap ik echt geen snars van wat je hier mee wilt vertellen :?
Dit ontgaat mij volkomen.
Nou ben ik nooit zo'n fan van experimentele muziek, dito toneelstukken en kunst, dus ook dit soort experimentele foto's doen mij weinig.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Moet je een foto altijd "snappen" om te kunnen genieten van het beeld vraag ik mij af :D Ik zie ook niet wat de foto's moeten verbeelden maar ik kan er wel vragen bij bedenken waardoor ik lang naar de foto's blijf kijken. Ze boeien me dus. Top!
Foto 1 vind ik de minst gelukte van het stel. Het tafereel is me te ruim waardoor ik te weinig samenhang zie tussen het model en de doos. Ook vind ik de belichting te weinig spannend.
Foto 2 is een beauty. Prachtig lichtspel, vooral het model maar ook de doos komen volledig uit de verf. Hier zie je ook interactie tussen model en doos waardoor je een verhaaltje of betekenis kunt gaan verzinnen voor jezelf.
Foto 3 is hilarisch :D Ook zonder enig verhaal of bedoeling vind ik dit al een prachtig beeld. Je had hem wat mij betreft iets krapper kunnen kaderen.
Door het omdraaien van foto 4 maak je er een bijzondere foto van, heel leuk gevonden.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONMoet je een foto altijd "snappen" om te kunnen genieten van het beeld vraag ik mij af :D Ik zie ook niet wat de foto's moeten verbeelden.....
Martin
Nee, een foto hoef je absoluut niet altijd te snappen, maar hij moet je wel pakken. En dat kan heel erg goed met abstract werk. Maar wanneer je zoals hier een serietje neerzet met daarmee de intentie (denk ik, gezien de volgorde van de foto's) een verhaaltje te vertellen, mag het voor mij wel wat duidelijker zijn. Ik zie hier geen enkele samenhang tussen de foto's, de titel, de uitbeelding en het omgedraaide beeld.
Maar dat geeft niet. Ik vind het leuk om te zien dat mensen hier helemaal lyrisch van kunnen worden :wink:
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor de reacties. :)

We wilden gewoon foto's maken waar men WTF (What the F*ck) van dacht.
Het begon met foto 3, die was/is steengoed (vind ik zelf). Toen dachten we, laten we gewoon nog een paar foto's erbij bedenken. Er is geen verhaal, maar men blijft langer naar de foto's kijken dan naar een gemiddelde foto. En dat is goed, lijkt me. :D

Ik hou ook van aparte dingen en dit is naar mijn idee goed gelukt.
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
Gebruikers-avatar
Isolina
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 09:02
WoonplaatsCOLON Limburg

Haha, foto 4 vind ik geweldig! Zo voel ik me al heel de dag!
Werkelijk precies zo!

De serie :

Mooie uitbeelding van :
Foto 2 : onzekerheid, nieuwsgierigheid, een zekere angst
Foto 3 : geborgenheid of net niet, verloren of net niet, vooral wel blind en onhandig
Foto 4 : alsof je beter even niet beweegt, niet kunt bewegen, onzichtbaar maar ook niet, blind voor de werkelijkheid

Foto 1 : (daar voel ik niets zo zeker bij)

In de uitwerking van de foto's zie ik enige "tekortkomingen", maar weet niet of dit er hier toe doet.
Zoals bij Foto 4 de te wit uit gelichte voeten, zoals ook het hoofdje bij Foto 2, dat dan net iets te scherp uitgesneden lijkt tegen de toch wel geheel zwarte vlek van het bos die zelfs overgaat in haar hoofdhaar op haar kruintje.
Maar misschien was het je hier enkel te doen om de uitbeelding, en dan is dit bijzaak.

Knap gedaan!

Groetjes,
Isolina
dagen zijn als nachten, alleen iets lichter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar