Schoorsteenbrand

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
MisschienOoit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 07:04
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Ja, zo in zwart/wit heeft het toch wel z'n charmes!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

en wat is de uiteindelijke schade?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
mnieuwhof
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 09:21
WoonplaatsCOLON Almere

Inderdaad apart in z/w...

Nummer 8 vindt ik het mooiste!
Kan dit een pyromaan zijn? hij geniet duidelijk van het moment :D

Groeten,
Marc
Wie ben ik?
Canon EOS 50D, 350D, Tamron AF18-250(IF) Macro-DI-II, Canon EF 100mm Macro f/2.8, Canon 70-200 kit lens en een 380 EX Flitser
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Leuke serie in zwart-wit, ik ben zelf brandweerman zelfs bevelvoerder. maar ik zou mijn manschappen niet zoals bij foto 7 met hun blanke snuffel boven een brandende schoorsteen laten hangen. hebben die gasten al eens iets van koolmonoxide gehoord? :lol:

groet,

Dirk
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
Skraph
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2008 15:30
CONTACTCOLON

Mooie serie! Volgens mij komt dit door de zwart-wit omzetting (sfeer) en de gekozen standpunten. Ik krijg namelijk niet het idee dat ik hier naar iets journalitsiteks zit te kijken, maar de spanning vliegt er wel van af.

Heel mooi gedaan.
'To the complaint, 'There are no people in these photographs,' I respond, 'There are always two people: the photographer and the viewer.' – Ansel Adams

Portfolio: http://www.LeslieGoedhart.nl
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Lekker divers, leuk onderwerp... Ik mis wat gezichten in het begin bij de brandweer, wat spanning van buurtbewoners, maar foto #8 is echt subliem. Schitterende plaat, mede door de omzetting!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wat een leuke documentaire serie en vooral die laatste plaat, heel erg sprekend!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Yep, geslaagde serie.
Je was er mooi op tijd bij getuige foto 1


Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
ronhui

zeer nette serie. ben er van onder de indruk!

Andere foto's dan dat je normaal ziet bij "hulpverleningsacties". juist door de meer detail opnamen, keuze van hoeken/composities en het omzetten in Zwart/Wit..
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

Ik ben niet zo onder de indruk, ik mis de echte actie, zie teveel ruggen en ik ben totaal niet gecharmeerd van de zwart-wit omzetting.

Ik denk dat de serie sterker is in kleur, en hier en daar een beetje de kleursaturatie verminderen zodat een wat vuilig effect onstaat. Knalkleuren passen natuurlijk totaal niet bij dit onderwerp ;-)

Foto # 1 - Netjes, technisch weinig mis, mis alleen het contact met de omgeving..

Foto # 2 - Een rug, en bewogen, natuurlijk kan bewogen mooi zijn, maar niet in deze context. Trouwens wat doet hij eigenlijk?

Foto # 3 - Weer een rug..

Foto # 4 - Mooi licht! Ook hier vind ik dat de zwart-witomzetting de setting afbreekt.

Foto 5 # - Kijkt niet echt lekker vind ik.. gebeurd vrij weinig, op een brandende schoorsteen na.

Foto 6 # - Standaard plaatje bij een uitruk, doet me vrij weinig..

Foto 7 # - Goeie foto! Mooi licht, actie en uitdrukking

Foto 8 # - Aardig, mooi belicht, maar ook hier vind ik hem afgebroken door de zwart wit omzetting.

Ik heb namelijk het idee dat er iets mis is met de omzetting, het lijkt alsof alleen maar de kleuren doormiddel van de desaturatie-tool eruit gehaald zijn en verder niks. Erg veel grijstinten en verkeerd contrast.

Zowiezo vind ik dat het probleem met digitale zwart-wit, het lijkt altijd zooo eeh digitaal.. Het haalt het toch niet bij echte zwart-wit film..

* mompelt iets over dynamisch bereik enzo.. *
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

ArieScanner schreefCOLONleuk onderwerp
weleens een schoorsteenbrand gehad?
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

christianos schreefCOLON Zowiezo vind ik dat het probleem met digitale zwart-wit, het lijkt altijd zooo eeh digitaal.. Het haalt het toch niet bij echte zwart-wit film..
Lol! Ga ik maar niet op in :)

Wat betreft de ruggen kan ik een heel klein beetje inkomen, maar privacy is natuurlijk ook belangrijk, dus wat dat betreft vind ik het niet storend.
Bovendien vind ik foto 2 de beste van de serie. Ik beeld me meteen in hoe zijn hoofd op dat moment er bij staat; 'pff wat een hitte!'

Oja, het is trouwens ook 'sowieso'.
Ff voor iedereen op dit forum :)
Dus niet:
zo ie zo, so wie so, zo wie zo, zo wie so, so wie zo , so ie zo, enz
Staat net zo lullig als fotograveren. :lol:
...design my thoughts like a sculpture.
Navigator

CitizenJay81 schreefCOLON
christianos schreefCOLON Zowiezo vind ik dat het probleem met digitale zwart-wit, het lijkt altijd zooo eeh digitaal.. Het haalt het toch niet bij echte zwart-wit film..
Lol! Ga ik maar niet op in :)

Wat betreft de ruggen kan ik een heel klein beetje inkomen, maar privacy is natuurlijk ook belangrijk, dus wat dat betreft vind ik het niet storend.
Bovendien vind ik foto 2 de beste van de serie. Ik beeld me meteen in hoe zijn hoofd op dat moment er bij staat; 'pff wat een hitte!'

Oja, het is trouwens ook 'sowieso'.
Ff voor iedereen op dit forum :)
Dus niet:
zo ie zo, so wie so, zo wie zo, zo wie so, so wie zo , so ie zo, enz
Staat net zo lullig als fotograveren. :lol:

Begreip ick
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Mooie serie heb je gemaakt. Vooral de zwart/wit omzetting doet het prachtig. Foto 7 en 8 zijn voor mij de toppers. Al heeft de foto van het opzetstuk ook wel iets aparts.

Mooi gedaan!!!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Navigator schreefCOLON
Begreip ick
Het is niet begreip ick, maar begr..
HIHIiHHIHIhi

Oke, nu weer ontopic :)
...design my thoughts like a sculpture.
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik vind eigenlijk alleen 8 gaaf :oops: .
Dat vind ik de meeste documentaire foto uit deze serie.
De rest van de foto's spreekt me niet echt aan, omdat net niet alles
goed te zien is :(.
Maar 8 is een topper!
I'm not going to change my identity, to be perfect
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sarpa schreefCOLON
ArieScanner schreefCOLONleuk onderwerp
weleens een schoorsteenbrand gehad?
Nee, maar dat hoeft toch niet om het een leuk onderwerp te vinden? Het gaat in deze serie ook meer om de actie van de brandweer, welke mij aanspreekt. En juist dat is weer eens wat anders dan de bloemetjes, studiefoto's en ander moois hier op het forum :wink:
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Leuk om te zien hoe verschillend de reacties zijn.

Zal proberen om een klein beetje verheldering te geven.

Zwat wit is inderdaad een keus. Ik bewerk de foto's eigenlijk niet (alleen maar wat in Picassa). Ik had de 70-200L 2.8 erop en heb hier de foto's mee gemaakt, met andere lens had ik moeten flitsen wat volgens mij niet wenselijk is voor de werkzaamheden van de brandweer. Dit resulteerde dan ook in meer zoomfotografie ipv overzichtsfotografie (die ik ook graag had willen maken, maar hier leende de omgeving zich nou niet echt voor). Ruggen is iets wat ook niet veel anders kon, maar wat mij betreft (privacy) inderdaad in deze niet storend.
canon 40D en toebehoren
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

CitizenJay81 schreefCOLON
christianos schreefCOLON Zowiezo vind ik dat het probleem met digitale zwart-wit, het lijkt altijd zooo eeh digitaal.. Het haalt het toch niet bij echte zwart-wit film..
Lol! Ga ik maar niet op in :)

Wat betreft de ruggen kan ik een heel klein beetje inkomen, maar privacy is natuurlijk ook belangrijk, dus wat dat betreft vind ik het niet storend.
Bovendien vind ik foto 2 de beste van de serie. Ik beeld me meteen in hoe zijn hoofd op dat moment er bij staat; 'pff wat een hitte!'

Oja, het is trouwens ook 'sowieso'.
Ff voor iedereen op dit forum :)
Dus niet:
zo ie zo, so wie so, zo wie zo, zo wie so, so wie zo , so ie zo, enz
Staat net zo lullig als fotograveren. :lol:
Waarom ga je daar niet op in? Ik voel me nu afgeschilderd als een klein kind die niet weet waar hij over praat..

Ik vind nog steeds (uitzonderingen daargelaten) dat omgezette zwart-wit foto's bij lange na niet de sfeer ademen van analoge zwart-wit foto's. Een groot deel is het te wijten door een gebrek aan dynamisch bereik van de camera, maar ook een voor een groot deel door een niet zorgvuldige omzetting in photoshop (crtl + shift + U, geloof ik ). Er kan zo veel meer uit een zwart-wit omzetting gehaald worden door nog even per kleur met de curves te schuiven.

Overigens jeroen, over flitsen hoef je je geen zorgen te maken is mijn ervaring, dit kan je voor de werkzaamheden makkelijk doen. De reflecterende strepen zijn weer een ander nadeel, maar ook goed te omzeilen.

En het stukje over privacy volg ik even niet, bedoelen jullie de privacy van de brandweermannen of van diegene waar de brand was?

@ sarpa, ja het is een 'leuk' onderwerp, dit komt (inderdaad Aram) dat het weer eens wat anders dan een bloemetje enzo is.. Een ongeluk/brand/aardbeving is voor de betrokkenen nooit leuk, maar het bied voor de fotograaf wel kansen om 'mooie' foto's te schieten ;)

ik vind trouwens zowiezo lang niet zo lullig staan als fotograveren hoor, zowiezo is veel meer gemaakte fout en bijna ingeburgerd. Maar strikt genomen heb je gelijk 8)
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar