Curves (16+) + update

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Lina, in totaal 5 keer gewijzigd.
I'm not going to change my identity, to be perfect
JoyceW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2008 19:12
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik vind het idee mooi, alleen de schaduw vind ik niet mooi en onderin loopt de schaduw ook al over het lichaam heen. Haar billen lijken ook een beetje overbelicht.
Canon EOS 350D met de Canon EFS 18-55, de Canon EF 55-200 1:4.5-5.6 II USM en de Canon EF 50 1.8 II.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik vind het zeker ook een mooi idee, maar heb je niet meer ruimte? Zodat je verder van de muur af kunt staan?? (ik ga er maar van uit dat dit weer zelfportretten zijn)
Verder vind ik de omzetting wat erg grijs, wordt ie ook niet sterker van. Ook vind ik dat je de huid best wat mag verzachten, past wel bij de sfeer. En ik zou proberen het kleurverschil bij je bikinibroekje weg te werken.

Ben zo brutaal geweest er even mee te spelen in Photoshop. Voor de frisheid van de foto zou je bijv levels kunnen gebruiken met instellingen 16 - 1,06 - 235 of zo.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties ;).

@JoyceW: Je hebt gelijk dat de billen wat overbelicht zijn, maar dat vind ik niet erg, omdat de contrasten van mij wel wat harder mochten zijn.
Op mijn beeldscherm, zie ik nog net een scheidingslijn tussen de schaduw en het lichaam. De schaduw zit dan ook echt alleen op de muur.

@Fokkedeboer: Je hebt gelijk dat ie aan de grijze kant is. Ik zie het nu ook. Misschien kwam het door het tijdstip van de dag, dat er meer licht op mijn beeldscherm kwam, ik weet niet... Ik ga daar even naar kijken. Ook de door jouw gegeven waardes even uittesten ;).
Wat betreft het zachtmaken; nee, dat doe ik hierbij niet. Ik hou van het pure bij deze foto...
I'm not going to change my identity, to be perfect
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Lina,

Ik vind de pose mooi uitgedacht, het overbelichte gedeelte aan de rechterkant stoort mij niet zo ook al zou de foto mooier zijn als dit minder was geweest. Heb je eigenlijk een reflectiescherm aan de linkerzijde gebruikt?

Heb zelf ook eens zo een poging gedaan met bestaand licht, het resultaat is bijna hetzelfde.

Ik zou alleen, om de schaduw op de muur minder te laten worden, het model verder van de achtergrond zetten.

Groet van Marco
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

@ MGP: Ik heb geen reflectiescherm gebruikt.
Bedankt voor de tip, over de afstand van de muur. Helaas heb ik een hele kleine ruimte, waar ik deze foto kon maken.
Dus dan zouden er delen niet op de foto zijn gekomen.
I'm not going to change my identity, to be perfect
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar