Aan de wandel door Arnhem (Sonsbeek)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Vandaag was ik met een aantal mensen van een ander forum op stap door Sonsbeek. Erg gezellig, maar het ging natuurlijk ook om de foto's! Geen flitser meegenomen, wilde alles met bestaand licht doen. Nou, dat viel niet mee vandaag, het was nogal donker! Voor degenen die een beetje bekend zijn in Arnhem, we zijn oa bij de beroemde waterval geweest, en die ligt nogal onder de bomen... Moest hoge ISO's gebruiken (800 - 1600) en diafragma wijd open... Maar ik en nog wel tevreden met de resultaten eigenlijk:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
jorgje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 21:41
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Schitterende foto's! Alleen doet nummer 2 me heel weinig (komt wellicht doordat ik de mond wat vreemd vind) en lijkt de laatste onscherp te zijn. Verder geweldig!
Groeten,
Jorg
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ben niet zo gebezigd met modelfotografie. Weet er dus ook niet zo veel van, maar deze serie intrigeert me. Naast een verzorgd model is er ook heel veel aandacht aan de ruimtelijke omgeving besteed. Keurig!
Foto 1 lijkt wel een sprookjesprent. Eeen beetje diffuus met een mooie lichtval!

Foto 2 mooie kleuren en een mooie harmonie met de achtergrond.
Alleen trekt een snijtand wat veel aandacht omdat hij witter lijkt.

Foto 3 en 4 vind ik persoonlijk niet zo interessant, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij

Foto 5 daarentegen zeer mooi met een voortreffelijke uitgekozen omgeving.

MOOI!

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

oke, per foto:

1. Vind de ruis niet storend maar hij lijkt op de ongecalibreerde monitor op mijn werk grijs en deels overbelicht.
2. Ik mis interactie met het model, lijkt gewoon iemand die daar toevallig stond nu.
3. Mooi.
4.Heel erg gaaf en wat een prachtig model. Als ze in de camera had gekeken dan kon deze zo je portfolio in.
5.Netjes.
6. jammer, er is geen zes...

Als ik het was geweest zou ik de dag het al waard gevonden hebben als ik thuis was gekomen met alleen foto 4, maar jij hebt nog meer mooie platen weten te maken. Top gedaan.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie commentaar!

Dat op de eerste foto het links overbelicht is, klopt wel. Echt een ENORM contrastverschil ter plekke: we stonden onder de waterval, zeg maar een donkere grot, en het enige licht kwam door de waterval heen. En ik had geen flitser bij me, dus dan krijg je zoiets...
activ schreefCOLON 4.Heel erg gaaf en wat een prachtig model. Als ze in de camera had gekeken dan kon deze zo je portfolio in.
Heb ik ook!
Afbeelding

De rest staat op mijn site ;)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
EOS20D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2005 07:29

Nr. 4 wat mij betreft ook de mooiste van de serie, goede belichting, door groot diafragma mooi scherp onderwerp met onscherpe 8ergrond, goede dromerige blik van 't model (en ik vind 't persoonlijk mooier dat ze dus niet in de cam kijkt). Leuke locatie!

Greetz, EOS20D
www.edwinschimmel.mysites.nl
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

He Fokke, waarom de beste foto pas als toegift?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hey Fokke! Je moet vaker wandelen ;) Ik weet dat je een heeeeele mooie studio hebt... maar dit soort plaatjes ben je ook erg goed in ;) En zeker voor de afwisseling is dit fijn om naar te kijken!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

1 heb je heel mooi opgelost met het donkere en lichte contrast en heeft een bepaald "sfeertje". Vind toch dat witte links boven te veel afleiden.

4 en 5 zijn het wel voor mij!!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar