Alone

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zelfportretje... Zullen er nog wel meer in deze stijl komen, maar de flitser deed nogal vaag.

Afbeelding
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Het idee vind ik erg goed :)
Je kan denk ik nog wel iets verdrietiger kijken dat lijkt me beter passen :)
De viggnetering vind ik iets te overdreven en je ziet dat het is weggehaald bij je hoofd dat is wel jammer.

Verder stoort de zwarte lijn tussen de vloer en de muur een beetje en je voet ziet er een beetje raar uit met al die tenen en vinger zo bij elkaar haha.

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg :D
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

't Meer een vragende blik, zo van: is daar iemand?

Vignetting heb ik niet toegepast, heb het geburnd. Alleen dus niet zo netjes gedaan. Maar omdat eigenlijk de hele foto een beetje rommelig is, wat opzich er wel bij past, omdat ik het toch nooit helemaal 'clean' kan krijgen, vond ik het persoonlijk niet erg storen.

Over die handen en voeten...Tja :P, valt me niet zo op.

Bedankt voor je reactie ;).
I'm not going to change my identity, to be perfect
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik vind hem wel wat hebben! Er zitten wel schoonheids"foutjes" in, maar die zijn - zoals je zelf al aangeeft - helemaal niet storend, maar versterken juist de sfeer. Mooi gedaan!! Ik ben benieuwd naar de rest.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Heeft zeker wat en schoonheidsfoutjes, op die zwarte plint na, storen mij ook niet zo. Ik zou je qua compositie wel een stuk naar rechts gepositioneerd hebben.

Maar dan de expressie. Het komt op mij heel angstaanjagend over. Je blik komt bij mij niet over als vragend/onzeker maar als heel angstig. Dat wordt versterkt door je in elkaar gedrongen, verkrampte houding. Het komt op mij heel erg over alsof er iemand binnenkomt die hele enge dingen met je gaat doen.

Kortom: foto heeft beslist iets, geen probleem met de schoonheidsfoutjes, maar wel met de combinatie van expressie en titel. Mijn mening voor wat die waard is :D
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

Ik vindt het een geslaagde eerste, de compositie kijkt nog niet helemaal lekker maar ik kan ook niet echt zeggen waarom niet.
Als je je ogen volgt wordt je direct de foto uit geleid, dat levert een bepaalde nieuwsgierigheid op naar wat er dan is buiten de foto ( en dat is in dit geval erg goed ).

Vindt de foto eigenlijk ook wel een beetje sexy.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

goed gedaan, jammer dat je niet wat meer voorgrond genomen hebt.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Lina schreefCOLON Vignetting heb ik niet toegepast, heb het geburnd. Alleen dus niet zo netjes gedaan. Maar omdat eigenlijk de hele foto een beetje rommelig is, wat opzich er wel bij past, omdat ik het toch nooit helemaal 'clean' kan krijgen, vond ik het persoonlijk niet erg storen.
Bedankt voor je reactie ;).
Ik vind het ook bij het totaalplaatje passen, beeld spreekt mij aan.
De vloer op de voorgrond mooi gedaan zo...had van mij nog wel iets meer geburnd mogen worden.
Maar gaaf...ben weer benieuwd naar de rest..kom maar op :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

@ Activ: Ik had de foto eerst ook gecrop, dat ik meer in de linker bovenhoek zat, maar daar werd de foto te smal van. En het is nog best lastig om jezelf er helemaal goed op te krijgen ;).

@ Ton Canon: Ik ben blijkbaar niet echt goed in het bedenken van titels :P. Maar wat ik duidelijk wilde maken, is een vragende/angstige blik, of daar iemand aan komt lopen. Of daar iemand is. Bang voor wat er zal komen, en vragend óf er wel iemand komt. Zoiets zeg maar ;).

Bedankt voor de reacties, leuk :D!
I'm not going to change my identity, to be perfect
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik vind hem gaaf! Knap dat je dit zo met zelfportretten kunt, ik heb al moeite om een poserend model zo op de foto te krijgen. :roll:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
coldrose
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2007 15:41

Erg mooi, 2 jaar terug heb ik op dezelfde manier een foto van mezelf genomen ( alleen zonder hoofd) ik weet hoe moeilijk het is , en het is echt hard rennen en werken! Mooi gedaan ! trouwen: i love your hair:$:D Hele mooie foto! En ik weet niet of een verdrietige blik,de plaat beter had gemaakt. Misschien juist wel weer "normaler" , deze blik is unieker. (als je het nog begrijpt)
Canon 50 D - Canon 60D- Speedlite 580 EX II -Speedlite 430 EX - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
- Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF-S 17-85 mm F4-5.6 IS USM
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

@ MartinPhili: 't is ook best wel lastig om eem model te sturen. Ook omdat hij/zij het misschien onwennig vindt om in het begin voor de camera te staan. Met zelfportretten heb je daar nooit last van, omdat er niemand achter de camera staat ;).

@ Coldrose: Ben wel benieuwd naar jouw foto. Heb je daar een link van? ;). Bedankt voor je leuke reactie! :D
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

[quote="Lina]Ik ben blijkbaar niet echt goed in het bedenken van titels :P. Maar wat ik duidelijk wilde maken, is een vragende/angstige blik, of daar iemand aan komt lopen. Of daar iemand is. Bang voor wat er zal komen, en vragend óf er wel iemand komt. Zoiets zeg maar ;).
[/quote]

Lina, niets mis met je titel hoor. Een titel is associatief en roept bij iedereen wat anders op. Je dramatische expressie is gewoon erg sterk en die drukt precies uit wat je omschrijft. Knap vind ik dat, zeker als je ook nog zelf de fotograaf bent.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar