Met Sandra op lokatie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Afgelopen vrijdag weer mijn 3e shoot met Sandra gehad.
We zijn op lokatie gaan shooten, en doordat Sandra vertraging had met de trein bleven er nog geen 2 uurtjes over voor de hele shoot. Toch zijn we beiden erg blij met de resultaten en was het lastig kiezen.

Maargoed, hier een aantal foto's uit deze gezellige shoot.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Jullie mening is uiteraard weer van harte welkom. :wink:

Groetjes, Marius
Laatst gewijzigd door 1 op mariussuiker, in totaal 4 keer gewijzigd.
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hey Marius! Nette platen! Gaat je goed af dat buiten shooten :D Die met die gele bloempjes wilde ik ook als locatie pakken, maar hier in Tiel groeien ze alleen in de berm aan de snelweg :P
Foto 3 lijkt me een foutje, want die is erg onscherp. Valt dus een beetje buiten de boot in vergelijking met de rest. Foto 1 komt voor mij het beste over! Lekker fris met die wolken, en door de bruine jas steekt 't model lekker af tegen de achtergrond.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLON Foto 3 lijkt me een foutje, want die is erg onscherp. Valt dus een beetje buiten de boot in vergelijking met de rest.
Je hebt absoluut gelijk!!
Ik vond haar blik hier erg mooi, maar heb hem nu ff vervangen door een soortgelijke foto die wél scherp is.
Bedankt!

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
jorgje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2008 21:41
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

Schitterende serie met mooie locaties en goede kledingkeuze! Als ik dan toch een stukje kritiek mag geven: ik vind de gezichtsuitdrukking van Sandra een beetje flets, ze kijkt overal bijna hetzelfde.
Groeten,
Jorg
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Hmm.. normaal gesproken is me dit bij jouw foto's nog niet eerder opgevallen, maar er zijn er een paar waarbij ik het gevoel heb, dat ze wat te hard zijn geflitst. Welke apparatuur gebruik jij ?

Mooie dame overigens, en wél mooi in compositie gebracht weer !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONHmm.. normaal gesproken is me dit bij jouw foto's nog niet eerder opgevallen, maar er zijn er een paar waarbij ik het gevoel heb, dat ze wat te hard zijn geflitst. Welke apparatuur gebruik jij ?

Mooie dame overigens, en wél mooi in compositie gebracht weer !
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Erg veel heb ik nog niet op lokatie gewerkt, en al zéker niet met studioflitser, dus het is maar steeds uitproberen.
In dit geval heb ik gewerkt met een Linkstar 500Ws met beautydish.
Het probleem is gewoon dat aflezen van de cameradisplay vooral bij zonnig weer nogal lastig is, en als ik van het histogram uit zou moeten gaan zouden de foto's nog lichter moeten worden. Tja, en dat is zelfs voor mij een beetje overdreven.

Tips zijn welkom! :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Mooie serie weer Marius. De eerste met de gele bloemen knallen lekker van het scherm af.
Foto 4 blijft bij mij hangen in positieve zin. Ik ben zelf een ''portretten man'', dus dat zal de reden wel zijn. Ik twijfelde eerst of ik de hand mis in deze foto. Na een paar keer bekeken te hebben mis ik hem dus niet. Prima zo. Mooie blik, en goed vastgelegd. Ik hou er wel van.

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

heel mooie reeks.
Fijn dat de exif erbij staat, kon ik ook zien welk diafragma je gebruikt hebt.

ik vind ze in ieder geval niet te licht.
de achtergrond komt er ook altijd mooi mee op te staan.
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

mooie reeks foto's, als favorieten 4 en 7
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik wil niet bedoelen "te licht" .... maar naar mijn smaak is het inflitsen iets te duidelijk zichtbaar. Let op: kwestie van smaak he... ik moet dit nog maar 's máken..... :oops: Want verder vind ik het FIJNE Platen.
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Dutch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2005 17:38
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONIk wil niet bedoelen "te licht" .... maar naar mijn smaak is het inflitsen iets te duidelijk zichtbaar. Let op: kwestie van smaak he... ik moet dit nog maar 's máken..... :oops: Want verder vind ik het FIJNE Platen.
Wat opvalt is dat het model en de achtergrond qua belichting niet in balans zijn. Daardoor is duidelijk zichtbaar dat er met flitslicht gewerkt is. De belichting van het model is overigens top, de achtergrond had iets lichter gemogen...

Verder zijn het absoluut hele mooie platen!

Gr. Richard
[color=Navy][b][size=67]Canon 20D, Speedlite 550 Ex, EF 50/1.4 USM, EF 70-200/2.8L IS USM, EF 28-135/f3.5 - 5.6 IS USM, 15-30/f3.5 - 4.5 DG Asph EX, 50-500/f4-6.3 EX APO HSM

Nikon Coolpix 5700, B+W Circ. pol (HMC)., Hoyo UV (HMC super)[/size][/b][/color]

[color=DarkRed][b][size=9][url]http://www.pbase.com/rdraer[/url][/size][/b][/color]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Dutch schreefCOLON
Wheely schreefCOLONIk wil niet bedoelen "te licht" .... maar naar mijn smaak is het inflitsen iets te duidelijk zichtbaar. Let op: kwestie van smaak he... ik moet dit nog maar 's máken..... :oops: Want verder vind ik het FIJNE Platen.
Wat opvalt is dat het model en de achtergrond qua belichting niet in balans zijn. ..
DAT was het, wat ik bedoelde te zeggen !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie foto's! Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken.
Behalve dat de blikken van het model wel wat meer gevarieerd mogen zijn :).
I'm not going to change my identity, to be perfect
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Wat noem je "niet in balans"?
Is een kwestie van smaak.

Bij strand/zee foto's durven ze de achtergrond nog flink onderbelichten wat de foto op een avond portret doet lijken maar dan met het model mooi uitgelicht.

Er is hier in mijn ogen geen sprake van inflitsen maar ik denk dat er werd gebruik gemaakt van een softbox???
Dit is dan het hoofdlicht als ik het goed heb.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Omdat ik mijn akkoord aan deze woorden had gegeven, wil ik hier ook wel iets op zeggen.

Als ik mag vertalen wat voor mij "niet in balans" inhoudt, is het 't verschil van belichting op model en omgeving. Maar dáár heb JIJ nu al weer wijze woorden over geschreven... ;) ... :D

Naast een aantal "wetenschappelijke" benaderingen, blijft dit, vrees ik, dus ook altijd nog een kwestie van smaak.
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

uiteraard wheely,

iemand kan technisch gezien, de perfecte foto maken.
Maar als hij een ander niet aanspreekt, dan is hij niet goed voor die persoon.
Smaken zullen altijd blijven verschillen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar