Brenda op herhaling

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

In december 2006 deed ik mijn eerste shoot met Brenda. Een foto uit deze shoot (een portret met bontmuts dat ik nog voor mijn visitekaartjes gebruik zoals jullie kunnen zien in mijn profiel) was (samen met de filmsterrenfoto in de klassieke auto met Sharon) voor mij het begin van een hele leuke tijd. Na deze foto's kreeg ik dus meer aanvragen voor modellenshoots. Tja, en het blijft maar doorgaan gelukkig!

Tijd dus om Brenda nog eens uit te nodigen voor een vervolgshoot. Dat was dus gisteren. En ook uit deze shoot zijn alweer een paar mooie platen tevoorschijn gekomen (naar mijn mening), en die wil ik graag met jullie delen.

Model: Brenda
Visagie: Brenda zelf
Knopjes: Ikkuh

1.

Afbeelding

2. (ik twijfel tussen kleur en zwart wit)

Afbeelding

Afbeelding

3.

Afbeelding

4. (Met wat hulp van collega Marco Boots i.v.m. de achtergrond)

Afbeelding

5. Een geintje van Brenda. :wink:

Afbeelding

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Erg fijne platen om naar te kijken hoor! 8)

De bewerkingen zijn lekker soft. :D

Bij 2 ga ik voor de kleuren versie iig.

Greetzz
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

ik smelt van nummertje 1 !!!

wow
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Nummer 1: gaaaaaaf!!! Supermooi. Ondanks het grapje, #5 een hele mooie foto. Wat betreft #2 ga ik voor de kleurenversie.
3 & 4 zijn ook fraai, dat roze komt erg mooi uit op de witte achtergrond.
Foto's zijn weer mooi scherp met mooie poses.
Wederom zeer mooi gedaan, Marius.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Weer een briljante serie. Echt niets om op aan te merken. Ik kan zelf ook niet kiezen tussen zwart wit of kleur voor foto 2. Maar foto 1 is echt de topper. Foto 5 erg leuk bedacht.

Groeten,

Henno
Henno

www.immagini-reali.nl
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Wat een mooie platen weer.
Foto 1 is absoluut favoriet.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

noem je dit een geintje, zo een achterwerk vind ik bloedserieus :wink:

Mooie serie overigens, mijn favourite, je raad het al numemrtje 5
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Hee Marius,
Meestal kijk ik alleen maar naar jou series zonder commentaar te geven. Maar deze keer heb ik een kleine opmerking. Je zegt zelf te twijfelen tussen kleur en zwart/wit bij foto 2. Ik vind de z/w mooier zoals die nu is. Met een beetje bewerking vind ik de kleuren versie weer wat mooier. Dat komt omdat ik een beetje accent in deze foto mis. Ik heb het even getest in Photoshop; zou ik mogen laten zien wat ik verander als ik uitleg hoe?

Verder een prachtige serie zoals we van je gewend zijn.
Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

1 vind ik erg mooi..
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Nummer 1 is een toppertje. De twee daarna vind ik te flets. Weinig contrast, en dat is jammer.
3 en 4 zijn lekker kleurrijk :). Nummer 5 vind ik niet erg geslaagd...persoonlijk. Denk dat het komt door de rode schoenen, zou gewoon blote voeten hebben gedaan.
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Die ogen.... gewoon weg prachtig!!!

Mooie serie!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Wardie schreefCOLONHee Marius,
Meestal kijk ik alleen maar naar jou series zonder commentaar te geven. Maar deze keer heb ik een kleine opmerking. Je zegt zelf te twijfelen tussen kleur en zwart/wit bij foto 2. Ik vind de z/w mooier zoals die nu is. Met een beetje bewerking vind ik de kleuren versie weer wat mooier. Dat komt omdat ik een beetje accent in deze foto mis. Ik heb het even getest in Photoshop; zou ik mogen laten zien wat ik verander als ik uitleg hoe?

Verder een prachtige serie zoals we van je gewend zijn.
Gr. Wardie
Hoi Wardie,

De bedoeling bij deze foto is dat hij een beetje een "high key" effekt uitstraalt. Daarnaast is het wel belangrijk dat jouw monitor gecallibreerd is, want op mijn werk komt hij ook lichter over.

Eigenlijk zou je deze foto op een zwarte achtergrond moeten zien, dan komt hij beter over. Daarom maar even een versie met rand:

Afbeelding

Normaal ben ik niet blij als anderen mijn foto's bewerken, maar als jij denkt een betere versie te kunnen plaatsen nodig ik je hiervoor uit.
Vergeet echter niet dat ik een eigen visie heb over hoe een foto zou moeten zijn in mijn ogen. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Dit is wat ik bedoel. Ik heb in Ph met selectieve kleur de zwart tinten wat sterker gemaakt. Hierdoor springen de mascara en de ogen er beter uit. Toch blijft de foto verder zoals je bedoeld had. Ik hoop dat je het wat vindt, want daar was het om te doen.
Ik kan me voorstellen dat het verschil niet zo goed te zien is; daar heb ik een kleine oplossing voor: http://www.wardiehellendoorn.nl/mariuss ... igneel.gif

Tegen een zwarte achtergrond de foto er inderdaad veel beter uit vind ik. Er lijken door de zwarte lijst wat duidelijkere accenten in de foto te zijn.
Gr. Wardie
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101914[/img]
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

de portretten en zelfs het geintje vind ik geweldig.
mooi van belichting in ieder geval.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

wow, wat een prachtige koppie ( en ook billen en benen. ;) ) heeft deze meid.
Ik vind dat je haar prachtig hebt neergezet!
Metin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2007 15:28
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

De eerste is heerlijk klassiek. Geweldig, een foto waar je trots op mag zijn. Mooie model, goed belichte foto's, nette bewerkingen. Tja, wat valt er nog meer te zeggen? :)
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

1,2 en 3 willen maar niet laden hier maar blijkbaarmis ik heel wat!!

ik vind de laatste wel een knaller hoor, geweldig!!

nu zie ik ze wel, wauw prachtige platen zeg! :shock:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar