Mandy & Jazzman :: streetstyle fashion @ Den Haag

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Gisteren een ontzettend leuke middag gehad met Mandy! Ik was dit weekend in Den Haag bij familie, en 's middags had ik tijd voor een shoot dus hebben we afgesproken in 't centrum! Dit was mijn allereerste outdoor shoot en heb weer een hoop geleerd! Toch lastig om scherpe platen te produceren met lage f-waardes en hoge ISO's. 't Is allemaal heel anders dan in de studio :P En dan heb ik nog niet eens over 't steeds wachten op voorbijgangers die door 't beeld liepen :P

Anyway... de opdracht was om deze stoere snowboard/skate dame neer te zetten in een beetje streetstyle omgeving. Dus vooral stoere beelden! Mandy is net zo stoer als haar hobbies, want in 't mega drukke centrum van Den Haag posseerde ze zonder enige schaamte tussen het winkelend publiek! Erg leuk!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ben benieuwd naar 't commentaar! Ik heb nog een hoop te leren over buiten shoots! Maar het is een ontzettend leuke afwisseling van studio werk :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
MExx
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 08:59

Hoewel ik normaal altijd "stiekem" van jou foto's geniet wil ik nu eens reageren.

Foto 1: heel mooi maar het gezicht is niet echt scherp, of was dit dromerige juist de bedoeling.

Foto's 2&5: doen mij niet zoveel, ik weet niet precies waarom maar ik mis volgens mij spanning in deze platen.

Foto 3: super maar op een of andere manier blijft haar kruis de aandacht trekken. Ziet er wat raar uit.

Foto's 4&6: allebei super waarbij foto 6 mijn favoriet is, WOW.

Hopelijk heb je hier iets aan, uit de mond van een beginner.
Stiekem hoop ik ooit ook nog eens zulke mooie foto's te kunnen maken.

Mark
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Mexx, bedankt voor je commentaar! En juist beginners zien soms dingen die andere over 't hoofd zien! De onscherpte heb je gelijk in! In de studio heb ik altijd sluitertijden van 1/125 en kan ik diafragma op 8 of zo zetten. Buiten ben je afhankelijk van véél meer factoren. Ik had ook geen computer/laptop bij de hand waar ik de scherpte kon checken. 't Is echt een stuk lastiger om die scherpte te halen :P

Wat betreft 't kruis bij foto 3 heb je gelijk! Deze is genomen in een kleedhokje van een skate winkel (waar ik netjes heb gevraagd of ik wat foto's mocht nemen ;)) en er hing een lelijke poster. Die heb ik iets te lelijk weg proberen te shoppen :(

Foto 6 is ook mijn favo. Niet alleen qua scherpte, maar ook de compo beviel me goed! Al moest ik de lucht er wel bij shoppen, want ik zat met een lelijk uitgebeten stuk. Zie hier:

Afbeelding
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Leuke serie, Jazzman! Toch een paar opmerkingen ;)
#1. Ik vind haar linkerhand een beetje raar zo, lijkt te groot (want te dichtbij?)
#2. Gewoon leuke plaat, maar mist wat kleur (in het gezicht bijv)
#3. Leuk kleurcontrast, maar volgende keer iets netter shoppen :D
#4. Super-plaat!! Maar waar is haar skateboard???
#5. Hmm, doet me niet zo veel. Kleurtoning is wel lekker, past bij het sfeertje.
#6. Gaaf!! Mooi luchtje erin geshopt, maar ook hier mis ik het skateboard.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Qua serie vind ik hem leuk, alleen als je doel was om een stoer skate/snowboard model in streetstyle te tonen dan mis ik een beetje het stoere en idd zoals eerder aangegeven, de skates, skateboard en/of snowboard.

Ik denk dat je meer had kunnen bereiken door gebruik te maken van deze materialen, alhoewel de foto's niet slecht zijn...integendeel!

Toch nog een wereld van verschil tussen studiowerk en outdoor :wink:
Wender
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 15:07

Nette fotos, alleen vind ik de poses van 4, 5 en 6 wat onnatuurlijk. Die van drie vind ik wel heel vet!
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Erg gaaf voor een eerste echte buitenshoot! 8)

Met de puntjes van Fokke kan ik meegaan. Maar zelf ben ik ook nog echt niet zover, dat ik daar echt op aan het letten ben soms.


Greetzz
Yvo :D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke serie ik heb ook een buiten shoot gedaan erg veel geleerd van peter(sugarman) mijn voorkeur van je foto`s is 1 en 6

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Erg gave serie.

1 minpuntje: op foto 6 komt er een stuk stuur van een fiets uit haar hoofd.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Jazzman, weer een leuke serie. Wel mis ik dat skateboard maar dat is al gezegd.

Waarom was jij eigenlijk niet in asten? Het was zo leerzaam. ( en eigenlijk had ik ook wel foto's van je zus willen maken 8) :wink: )

mvg,
Marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hey Marco! Ik had dus die shoot staan :P En zaterdag had ik er ook al één... druk weekend dus :) (De resultaten ben ik nu aan 't bewerken, dus de volgende foto's staan al weer bijna klaar)

Maar ik heb gehoord van Yvo dat 't super was daar! :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

3, 5 en 6 zijn er gaaf! Al lijkt het erop dat er bij 3 en 5 wat scherpte mist.

Blik in foto 6 is helemaal top!
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ze doet me wat aan de zanges Dido denken :D

Nummer 1 vind ik het mooiste, nu ik gelezen heb van de hand valt me dit ook op, maar het licht is gewoon super Afbeelding
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar