Lilian: Long trip to Venlo

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Vorige week donderdag had ik mijn 2e shoot met Lilian uit Groningen.
Ze had het er voor over om al om 05.20 uur in de trein te stappen richting venlo!! Je moet er wat vooor over hebben. :wink:

Zelf denk ik dat we een paar mooie foto's hebben kunnen maken.

Wat vinden jullie ervan?

Model: Lilian
Visa: Daniella
Fotograaf: Ikke

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3,
Afbeelding

4.
Afbeelding


En nog eentje samen met de visa:

Afbeelding


Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Al 235 keer bekeken en nog geen reaktie?
Hmmm..., eosdigitaal zakt in.

Zo heeft het weinig zin nog foto's te plaaten......

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
SuzanneDB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

ze heeft er zeker veel voor over om bij je te komen :D

Over de foto's: ik vind ze erg mooi!
Ik ben net zelf begonnen met studiofotografie en dat van mij lijkt er nog 0,00000 op!
Leuke composities en ik vind eigenlijk de laatste 't leukst..
Gewoon lekker spontaan :D

Zoals ik al zei, ben net zelf begonnen met de studio, dus heb niet veel meer toe te voegen..
Sorry!
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

SuzanneDB schreefCOLONze heeft er zeker veel voor over om bij je te komen :D

Over de foto's: ik vind ze erg mooi!
Ik ben net zelf begonnen met studiofotografie en dat van mij lijkt er nog 0,00000 op!
Leuke composities en ik vind eigenlijk de laatste 't leukst..
Gewoon lekker spontaan :D

Zoals ik al zei, ben net zelf begonnen met de studio, dus heb niet veel meer toe te voegen..
Sorry!
Dat je net begonnen bent maakt helemaal niet uit. Toen ik net begon heb ik ook veel op dergelijke sites gekeken, en daar leer je veel van. Ik leer nog dagelijks bij en ben nog lang niet tevreden.

Bedankt voor je reaktie. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
BartM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2007 13:27

Ik vind haar huid nogal plastic-achtig overkomen. Ik vind nummer 2 de mooiste, omdat het daar wat minder is en de kracht in haar blik niet verloren gaat. Foto 5 is leuk, alleen iets te koud en Daniella ook met een erg plastieke huid.
En ik heb nog stemrecht ook!
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

wow, ik vind nummer 2 wel heel erg mooi! Vette belichting en kleuren. WEet niet of ik nou haar houding helemaal mooi vindt, haar schouder komt een beetje gedwongen over , maar blijf het een top plaat vinden. De anderen zijn mij te standaard qua kleur en compo.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Equo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2006 16:39
WoonplaatsCOLON Oosterhout (NB)

Hoi Marius,

235 keer bekeken en geen reacties!
Misschien is iedereen sprakeloos :)

Niet te zwaar aan tillen en gewoon blijven plaatsen.
Ik ben een grote fan van Frank en jou ondanks jullie afwijkende stijlen.

Over de foto's
Nummer 2 vind ik qua pose, belichting en compositie absoluut de beste.
Erg mooi gewoon.
Nummer 1 en 3 spreken mij op een of andere manier minder aan.
Bij 1 mis ik iets in haar gezicht of het lijkt mij te licht, geen idee maar spreekt gewoon minder.
3 is gewoon mooi (ik krijg het niet voor elkaar :cry: ) maar steekt vlak af t.o.v. 2.
Bij nummer 4 lijkt het erg soft rond haar ogen, of ligt dit aan mij?

Al met al zou ik graag op jouw niveau willen zitten.
Maar de tijd.... en inzet... Pffff.

Gr. Ron
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Equo schreefCOLONHoi Marius,

235 keer bekeken en geen reacties!
Misschien is iedereen sprakeloos :)

Niet te zwaar aan tillen en gewoon blijven plaatsen.
Ik ben een grote fan van Frank en jou ondanks jullie afwijkende stijlen.

Over de foto's
Nummer 2 vind ik qua pose, belichting en compositie absoluut de beste.
Erg mooi gewoon.
Nummer 1 en 3 spreken mij op een of andere manier minder aan.
Bij 1 mis ik iets in haar gezicht of het lijkt mij te licht, geen idee maar spreekt gewoon minder.
3 is gewoon mooi (ik krijg het niet voor elkaar :cry: ) maar steekt vlak af t.o.v. 2.
Bij nummer 4 lijkt het erg soft rond haar ogen, of ligt dit aan mij?

Al met al zou ik graag op jouw niveau willen zitten.
Maar de tijd.... en inzet... Pffff.

Gr. Ron
Hoi Ron,

Dat je mij met Frank vergelijkt vat ik op als een groot compliment. Vind zelf dat ik nog lang niet zover ben.

En bij een paar van deze foto's krijg ik (ook op andere forums) te horen dat ze nogal vlak zijn. Dat komt waarschijnlijk door de tangverlichting.
Ik moet iets meer durven spelen met het licht. Ga ik vanavond mee oefenen. :p

En dan nog even voor Bart:
Jij vind ze wat plastic overkomen.
Frank kreeg ook vaak deze opmerking en dan zei hij dat dat komt door het verkleinen. Af en toe geloofde ik hem niet, en nu gebeurt mij hetzelfde. Op de grote versies zit echt genoeg detail en struktuur in de huid, dus het verkleinen veroorzaakt dit probleem.
Mijn excuses aan Frank! ;-)

Bedankt voor jullie reakties!

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONAl 235 keer bekeken en nog geen reaktie?
Hmmm..., eosdigitaal zakt in.

Zo heeft het weinig zin nog foto's te plaaten......

Groetjes, Marius
Nou zeg, ben jij nou een vent! :shock:
Pas 235 keer bekeken en nog niemand die er over wilde zeggen dat het genre etalagepop niet aanspreekt.

Het is niet alleen het verkleinen dat deze foto's plastic doet lijken maar ook het uitdrukkingsloze gezicht. Maar ze zijn vast bruikbaar!

Bij foto een en twee denk ik "leuk hoedje", hebben ze dat bij de Bijenkorf?
Dus als het een reclamefoto zou moeten zijn istie goed gelukt.

Bij foto drie zou die oorbel er meer moeten uitspringen. Loopt als een trein met de kerst als ze niet te duur zijn.

Foto vier zou zo in het blaadje van de Etos drogist kunnen. Lippenstift en oogschaduw samen voor € 9,99, dat is niet duur zeg!

Foto vijf, leuke foto voor oma met Sinterklaas!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Mooie serie mooi model het word saai maar ook voor mij foto 2 echt heel mooi gedaan
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Ha Marius,

Ik vind ze schitterend. Vooral nummer 2 en 4.
Waarom zul je je afvragen?
Bij beide foto's heeft het model hier een fantastisch blik, wat goed is vastgelegd. Op foto 2 vind ik de kleding lekker fel. Hou ik wel van.
En bij 4 is alles in stijl. Ik ben fan!

Groet,
Arnouda
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Hallo Marius

Gewoon mooie foto's , met 1 en 4 als uitschieters. Waarom , omdat deze mij het meest aanspreken. Samen met de visa vind ik minder geslaagd.
Ook ik, ben een fan van Frank.

vr.gr.Albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Zo vroeg op, toch geen kringen onder de ogen te zien.
Compliment, weet alleen niet aan jou, het model of de visagist.

Reflectie in ogen van foto 1... hierdoor bijna de pupil niet zichtbaar, ik vind dat niet mooi.

Heb je overal dezelfde werkafstand gebruikt en alleen gevarieerd met brandpuntsafstand of beide gevarieerd? verhouding neus/gezicht vind ik op foto 4 het mooiste.

Overall een knappe serie.
Als mijn foto's mislukken licht het meestal aan het ligt.
Bing
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2007 21:49
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Ik vind ze fototechnisch echt heel strak, alleen ik heb bij het model toch een beetje het net-niet gevoel. Ze kijkt niet echt sterk in de camera, in foto 4 vind ik het zelfs een beetje een bange blik. En (ik quote ff uit HNTM :P ) je moet doen alsof je je handen ergens oplegt, of jezelf vasthoud en bij 2 en 3 heb ik het idee dat ze ze toch wat stevig plaatst.

Wat de technische kant betreft heb ik er niets op aan te merken eigenlijk, heeft een beetje een klassiek gevoel voor mij. De bewerking vind ik ook sterk, het blauw spat echt t scherm uit bij foto 2.
"Geen herinnering zo scherp als een foto"
EOS 30D + BG-E2 - Tamron 17-50 f2.8SP - Sigma 55-200 f4-5,6 - Canon EF 50mm f1.8 - Speedlite 430EX
Gebruikers-avatar
Ninatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2006 11:07

heerlijke serie,
al vind ik haar mond soms wel wat moeilijk!
het wordt eens tijd voor onze shoot ;)
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ninatje schreefCOLONhet wordt eens tijd voor onze shoot ;)
Wat heb ik gemist? Ik kan uit je profiel niet opmaken wie je bent.
So help me!
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONAl 235 keer bekeken en nog geen reaktie?
Hmmm..., eosdigitaal zakt in.

Zo heeft het weinig zin nog foto's te plaaten......

Groetjes, Marius
Hoi Marius,
Ook ik ben een van je 'bewonderaars', en dat meen ik 100%. Als ik foto's zie van jou, of bijv JAS, Frank etc. (want er zijn er genoeg in die categorie) dan denk ik ook altijd pff... ik wou dat ik zo ver was. Want jullie platen zijn (bijna) altijd gewoon mooi, af. Althans in mijn (en in zovelen) ogen.
Dat mag me er natuurlijk niet van weerhouden om er iets over te zeggen, maar je hebt wel het gevoel dat alleen maar zeggen dat je ze mooi vind, jou (en dus die anderen) ook niet helpt omdat ik dan het gevoel heb me te begeven op een niveau waar ik nog lang niet ben. Of misschien KAN ik niet op dat niveau reageren (ga nou niet naast je schoenen lopen :D ). Zo reageert iedereen denk ik voornamelijk op collega's die min of meer op hetzelfde niveau zitten. (ik kan mij ook niet herinneren dat je ooit een reaktie op een van mijn foto´s gegeven hebt, waarschijnlijk om dezelfde redenen?)
Ik heb wel het gevoel, en EOSKOP had er ook een topicje over, dat er minder gereageerd wordt (door de 'oudgedienden'). Waar zit iedereen? Komt het ook omdat er naar mijn gevoel veel nieuwe mensen hier gekomen zijn (vooal na de vakantie)?
Ik weet het niet. Ik kan alleen maar tegen je zeggen, en daarmee dus tegen iedereen die hetzelfde gevoel als jij hebben, blijf alstjeblieft je foto's hier plaatsen, want het blijft altijd weer een genot om naar te kijken. En ik leer er zeker van!!
En ik hoop ooit op dat niveau te komen, zodat ik ook op dat niveau de juiste kritische noten kan plaatsen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Almanbrother schreefCOLON Hoi Marius,
Ook ik ben een van je 'bewonderaars', en dat meen ik 100%. Als ik foto's zie van jou, of bijv JAS, Frank etc. (want er zijn er genoeg in die categorie) dan denk ik ook altijd pff... ik wou dat ik zo ver was. Want jullie platen zijn (bijna) altijd gewoon mooi, af. Althans in mijn (en in zovelen) ogen.
Dat mag me er natuurlijk niet van weerhouden om er iets over te zeggen, maar je hebt wel het gevoel dat alleen maar zeggen dat je ze mooi vind, jou (en dus die anderen) ook niet helpt omdat ik dan het gevoel heb me te begeven op een niveau waar ik nog lang niet ben. Of misschien KAN ik niet op dat niveau reageren (ga nou niet naast je schoenen lopen :D ). Zo reageert iedereen denk ik voornamelijk op collega's die min of meer op hetzelfde niveau zitten. (ik kan mij ook niet herinneren dat je ooit een reaktie op een van mijn foto´s gegeven hebt, waarschijnlijk om dezelfde redenen?)
Ik heb wel het gevoel, en EOSKOP had er ook een topicje over, dat er minder gereageerd wordt (door de 'oudgedienden'). Waar zit iedereen? Komt het ook omdat er naar mijn gevoel veel nieuwe mensen hier gekomen zijn (vooal na de vakantie)?
Ik weet het niet. Ik kan alleen maar tegen je zeggen, en daarmee dus tegen iedereen die hetzelfde gevoel als jij hebben, blijf alstjeblieft je foto's hier plaatsen, want het blijft altijd weer een genot om naar te kijken. En ik leer er zeker van!!
En ik hoop ooit op dat niveau te komen, zodat ik ook op dat niveau de juiste kritische noten kan plaatsen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groet,
Aldert
Hoi Aldert,

Ik weet niet wat nu het overwicht heeft, verlegen worden van jouw reaktie, of me schuldig voelen over de weinige reakties die ik geef. :oops:

Weet je, en ik geef het hier nogmaals aan, ik ben een eenvoudige hobbyist die de mazzel heeft af en toe mooie plaatjes te mogen schieten. Daardoor ben ik niet meer dan alle anderen hier op eosdigitaal.

Waardering is altijd schitterend en streelt m'n ego, maar tips zijn altijd welkom. Ook van mensen die zelf denken een minder niveau te hebben. In mijn ogen is dat n.l. niet zo. Tuurlijk vind ik ook niet alle foto's mooi, maar dat heeft iedereen denk ik.

Dat ik niet zoveel reakties geef is omdat ik op diverse sites lid ben, en dan kom je op de ene vaker dan op de andere. Toch blijf ik het prettig vinden mijn foto's hier te laten beoordelen. Tja, en eigenlijk voel ik me daarmee ook een beetje egoistisch, omdat ik minder op anderen reageer.
Maar dit is absoluut niet met verkeerde bedoelingen hoor, en ik zal proberen er wat meer op te letten. Maar tijd is het grote probleem.

Ik wil je nogmaals bedanken voor je reaktie, dat zet me toch wel aan 't denken. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
~Cheyenne~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 12:53
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's, vind de bewerking juist wel mooi, ik hou wel van die etalagepop-gezichtjes :wink:
Foto 4 vind ik het mooist.

Al vind ik het wel een beetje jammer dat ze haar haren (de uitgroei) voor de shoot niet even bij heeft laten kleuren, op de foto 3 en laatste zie je dat. Vooral op de foto samen met de visa lijkt het bovenop haar hoofd wel wat grijzig vind ik.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ja Suikertje, wel wat meer reacties geven hier hoor :D

Hier wat mierenn..k dingetjes.
Een mooie serie en de paar dingen die ik heb op te merken is dat dat bontje weg had gemogen, dat haar nagels net zo lang hadden mogen zijn als haar pinknagel.

Verder hou ik niet zo van studio opnames maar van buiten opnames op locatie (een decor) maar dat is meer een kwestie van smaak.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar