Trouwerij (+ Update: Minder geel van de rook)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

@Allette, @Sugarman: Dankjewel dat jullie de wel/niet rookfotobalans met jullie reacties richting het midden brengen :D
@Allette: Ik ben het met je eens hoor, dat sommige reacties wat vriendelijker kunnen. Butfoto's maken is nog steeds geen misdaad 8) .
Maar langs de andere kant kan ik best tegen een stootje en vind ik dat nou eenmaal het risico van foto's plaatsen. Als je geen kritiek wil, niet plaatsen.
Bovendien zijn de negatieve reacties best een compliment want dit zijn de oudste foto's die ik hier ooit heb geplaatst, op alle andere foto's heb ik nooit zulk negatief commentaar gekregen dus volgens mij ga ik vooruit :D
@Jandb: Wat een wijze woorden, hoe kan ik anders als het met je eens zijn.
@Jwkempeneers: Bedankt voor je link waarmee rokende bruidegommen kennelijk helemaal DONE zijn, maar hee, dit soort kwaliteit in mijn topic plaatsen... nou lijken die van mij hélemaal nergens meer op.


Anyhow... ik heb de tips qua overbelichting en kleur ter harte genomen, en mijn geplande filmavond vervangen door een Photoshopavond.
Echt geweldig kreeg ik ze niet, want ze zijn gewoon niet zo goed genomen. Maar ze zijn volgens mij wel beter als de eersten.

01 Voor:
Afbeelding

01 Na:
Afbeelding

05 Voor:
Afbeelding

05 Na:
Afbeelding

10 Voor:
Afbeelding

10 Na:
Hahaaa, Hadden jullie niet gezien he, dat dit er eigenlijk twee waren.
Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers heb ik er nog een extra rookpluim bijgeshopt :wink:

En ik vond er nog één van de broer van de bruidegom:

Afbeelding

Okee mensen, ik heb mijn kritiekvrij vest weer aangetrokken... dus shoot!
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dat heb je knap gedaan en niemand die dit heeft gezien jou PS bewerking :D

De witbalans en overbelichting bewerkingen komen nu beter uit de verf.

5 nog vergeten de kunstmatige DOF erin te zetten?

De laatste van de broer is het jammer dat je je camera, of je zelf, niet iets naar links hebt gedraaid zodat dat lichte achter zijn oor (hoofd) komt te liggen. Nu komt dat een beetje storend over.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

sugarman schreefCOLONDat heb je knap gedaan en niemand die dit heeft gezien jou PS bewerking :D

De witbalans en overbelichting bewerkingen komen nu beter uit de verf.
Dankjewel!
sugarman schreefCOLON5 nog vergeten de kunstmatige DOF erin te zetten?
Niet vergeten, was me een beetje teveel werk. Het ging maar even om de kleur en contrast.
sugarman schreefCOLONDe laatste van de broer is het jammer dat je je camera, of je zelf, niet iets naar links hebt gedraaid zodat dat lichte achter zijn oor (hoofd) komt te liggen. Nu komt dat een beetje storend over.
Ongelofelijk wat jij allemaal ziet :shock:
Maar heb je ook gelijk?

Afbeelding

Ja, helemaal mee eens. :D
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Na het bewerken vind ik ze een stuk beter. Vooral foto 5. Nu kun je zien hoe haar jurk eruit ziet. Die gecombineerde foto is wel knap gedaan, maar ik blijf hem lelijk vinden. Die foto waar zij alleen op rookt is stukken prettiger om naar te kijken. Hier zie je ook de rook van de sigaret. Het kan ook zijn dat ik nu zo vaak gekeken heb dat ik er nu aan gewend ben, maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik mijn eigen foto's mooi vind :lol:
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

De tweede versies vind ik ook allemaal een stuk beter. Zeker de broer zonder enorm flapoor.

Ik blijf het vreselijk vinden, die rookfoto's (en die manische lach op 5, die met die nu wat minder overbelichte plek op haar wang - ren, jongen, ren nu het nog kan! ;))
labby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2004 08:44
WoonplaatsCOLON brabant

Op mijn scherm zijn je eerste 'gele' opnamen helemaal niet zo geel hoor.
Ik vind ze persoonlijk sfeervoller dan de tweede die je hebt geplaatst. Daar zijn de kleuren veel koeler en volgens mij ook niet conform die sfeer die er op dat moment in de kerk hing (die zowiezo in de kerk hangt altijd).

Ik vind je foto's leuk, vooral die geshopte met dat ze door het middenpad lopen en dan zij tweetjes er naast in het beeld geplakt.
Leuk.

Tja en rokende bruidsparen .. hmmm, niet voor de reportage zou ik zelf zeggen. Maar aangezien je naast de andere fotograaf hebt meegelopen bezie je alles vanuit een andere visie, ook omdat je dit paar kent. Dus voor hun zelf zal het een leuke foto zijn !

Knap hoor ..
Eos 350D; 18-55 kitlens; canon EF 50 F1.8 II; canon 38-76 F4.5; canon 80-200 F4.5; sigma 17-70 F2.8-4.5; canon speedlite 430EX;Batterygrip canon.
Gebruikers-avatar
c0okie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 10:07
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Hmm oke verkeerd gekeken dus, wel vreemd zo'n hap uit die sluier. maar goed geen fout van de fotograaf dus :p
Schilderen doe je niet met verf, maar met licht.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ziet er zeker beter uit na de update, kijk daar is een forum toch weer handig voor, zo helpen we lekaar toch weer verder. :-)

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar