jeanina 2e sessie deel 2

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Nu wilde ik hier ook 4 fotos neerzetten maar ik ben zelf helemaal verliefd op deze foto dus plaats ik alleen deze zodat ie volle aandacht krijgt.

[edit] kon het toch niet laten deze 2e erbij te zetten :)

Wederom met 2 Gamma 300 watt bouwlampen geschoten en mijn 1e shoot in een z.g.n. studio.


model: jeanina
visa: juliette den ouden
cam: 30D
lens: 17-40L
Iso: 800
Sluitertij: 1/160
Diafragma: 36719/7907


Afbeelding

model: jeanina
visa: juliette den ouden
cam: 30D
lens: 17-40L
Iso: 800
Sluitertijd: 1/200
Diafragma: 4/1


Afbeelding
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

eb ik het al gezegd : hup naar de Gamma.

Hele mooie serie, mooie vrouw ook by the way !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Mag ik eens heel eerlijk vragen hoe lang jij al met model- / portretfotografie bezig bent?

Ik vind namelijk dat jij absoluut een echte flitsset moet halen, en ben dan erg benieuwd naar de resultaten. Het geeft je zoveel meer vrijheid dan wat je nu hebt met bouwlampen.....

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik kan me voorstellen dat jij op deze foto verliefd bent.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik ben niet alleen verliefd op de 1e foto :lol:
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Arnoud schreefCOLONMag ik eens heel eerlijk vragen hoe lang jij al met model- / portretfotografie bezig bent?

Ik vind namelijk dat jij absoluut een echte flitsset moet halen, en ben dan erg benieuwd naar de resultaten. Het geeft je zoveel meer vrijheid dan wat je nu hebt met bouwlampen.....

Groet,
Arnoud
Ik heb met oud en nieuw 2006-2007 voor het eerst een 350D gekocht met een kitlens en een 70-300mm lens. De eerste foto's kun je zien in mijn zoom gallery haha. Sloegen echt nergens op. Kort daarna begonnen met modelfotografie. Ik denk dat ik nu zo'n 15 shoots heb gedaan met een paar modellen, mijn broertje, vrienden enzo. Ik denk dat ik nu een half jaar echt bezig ben met model fotografie. En tja, had ik het geld maar voor een stel studio flitsers. De ruimte heb ik al, het is een kwestie van opruimen, indelen en gaan met die banaan haha.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vind dat wij een actie moeten starten op Eos digitaal, doneer een Euro voor Jamie om hem aan een flitsset te helpen, tenslotte genieten wij mee :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ben ik het mee eens! Prachtige foto's hoor :o
Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

ik heb nog nooit van mijn leven zo'n goed idee gehoord!!!

hahahahaha

wel lief! ik pak het flitserskrantje er alvast bij ;)
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik echt heel mooi bij foto 2 vind ik de huid een beetje plastic aandoen

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

bacovuikie schreefCOLONFoto 1 vind ik echt heel mooi bij foto 2 vind ik de huid een beetje plastic aandoen

Gr Ruud
was ik zelf ook een beeeeeetje bang voor, terwijl ik bij die foto heel weinig huidverzachting heb gebruikt in het gezicht.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
HanO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Heel erg mooie portretten.
Kun je wat meer vertellen over de opstelling van de lampen (oa afstand tot het model).
Ik maak ook wel eens portretten met bouwlampen, maar krijg veel hardere schaduwen.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

HanO schreefCOLONHeel erg mooie portretten.
Kun je wat meer vertellen over de opstelling van de lampen (oa afstand tot het model).
Ik maak ook wel eens portretten met bouwlampen, maar krijg veel hardere schaduwen.
ja hoor, van welke foto wil je het weten?
ze zijn immers anders van opstelling
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
HanO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

jaimiegrafie schreefCOLON
HanO schreefCOLONHeel erg mooie portretten.
Kun je wat meer vertellen over de opstelling van de lampen (oa afstand tot het model).
Ik maak ook wel eens portretten met bouwlampen, maar krijg veel hardere schaduwen.
ja hoor, van welke foto wil je het weten?
ze zijn immers anders van opstelling
Durf het bijna niet te vragen... van beide?
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik vind namelijk dat jij absoluut een echte flitsset moet halen, en ben dan erg benieuwd naar de resultaten. Het geeft je zoveel meer vrijheid dan wat je nu hebt met bouwlampen.....
Ik ken een proffesionele fotograaf, die alleen met continue verlichting werkt (dan wel geen bouwlampen), ivm de exacte controle over de verlichting.
Dus bouwlampen is niet verkeerd, alleen een beetje warm af en toe.
Kleurtemp is tegenw redelijk te corrigeren
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

PP schreefCOLON
Ik vind namelijk dat jij absoluut een echte flitsset moet halen, en ben dan erg benieuwd naar de resultaten. Het geeft je zoveel meer vrijheid dan wat je nu hebt met bouwlampen.....
Ik ken een proffesionele fotograaf, die alleen met continue verlichting werkt (dan wel geen bouwlampen), ivm de exacte controle over de verlichting.
Dus bouwlampen is niet verkeerd, alleen een beetje warm af en toe.
Kleurtemp is tegenw redelijk te corrigeren
Super gave foto's wederom!
Echt heerlijk om te zien, om met simpele lampen zoiets neer te kunnen zetten.

Ik heb zelf ook een Hedler Continu Set.
3 lampen van 1250 watt
2 witte plu's en 1 barndoors.

Hiermee kan ik ook erg mooi objecten uitlichten vind ik persoonlijk.
Al zijn zo'n continu setjes van Hedler nogal Prijzig !!! :shock: :shock:

Van het geld van zo'n 3 delige 1250watt set.. kun je een HELE leuke 400watt flitsset kopen !!!

Ik zal ook ooit overstappen op flitsers.. maar momenteel gaat het nog heerlijk met mijn Hedler continu setje.

:D


Greetz
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

mooie fotos maar ik vind de bewerking van de gezichten gewoon te veel, krijg ik een te veel een 'nep gevoel' bij.
greetings stephan
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Ik ga mee in de reactie van Sup-man. De foto's zijn te geel maar dat is nog prima te corrigeren in ps.

Qua poses etc. vind ik met name de 1e erg mooi.

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

ik vond het wel mooi die warmte maar ik zal hem nog eens nakijken. Dit zijn de anderen uit de serie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op jaimiegrafie, in totaal 31 keer gewijzigd.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

omdat ik hier ben om te leren heb ik toch de 1e foto nog eens bekeken en bewerkt om te zien hoe hij is met minder geel /rood... dit is het resultaat. Beter zo?

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar