jeanina 2e sessie deel 1

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONDit ziet er wel puik uit, mooi werk hoor! Ik vind vooral nummertjes 3 en 4 er uit springen (al zou ik nummer 3 nog wel iets symmetrischer willen zien).
jaimiegrafie schreefCOLONoverigens snapt ik zelf ook niet hoe ik met 300 watt lampen vrij dichtbij aan het werk was en TOCH mijn iso op 400 moest zetten om een sluitertijd van minstens 40 a 50 te krijgen. Ik dacht dat je met flitsers makkelijk op iso 100 met sluitertijd 250 ofzo kon schieten???? iemand ???
De lichtopbrengst van flitskoppen wordt over het algemeen uitgedrukt als Ws ("Wattseconde", oftewel Watt * seconde; vermogen maal tijd dus. Ook wel "Joule" genoemd). Dat betekent dat er met iedere flits (met een duur van bijvoorbeeld 1/700 seconde) globaal net zo veel licht geproduceerd wordt als een normale "huishoudlamp" dat doet in 1 seconde.

Ergo, waar je met een niet al te grote flitser van 300 Ws rustig met 1/125 of daaromtrend kunt werken (wordt voornamelijk bepaald door de synchronisatiesnelheid van de sluitergordijnen) heb je met een bouwlamp een sluitertijd van maar liefst een hele seconde nodig.

//Reminder to myself: maak die flits-tutorial nou eens af!
kijk DAT is duidelijke uitleg! :)
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

jaimiegrafie schreefCOLON
Jazzman schreefCOLONDoe maar voor de makkelijkheid nummertje 1 :)

Heb je een statief gebruikt of uit de hand? Haha... ik weet 't.. veel vragen, maar ik ben hier om te leren :oops:
ik heb de foto hier, maar weet ff niet waar ik hem op moet laden want ik heb geen server.
Gewoon op dezelfde manier als je de geplaatste foto's plaatst... :roll:
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

A3-D schreefCOLON
jaimiegrafie schreefCOLON
Jazzman schreefCOLONDoe maar voor de makkelijkheid nummertje 1 :)

Heb je een statief gebruikt of uit de hand? Haha... ik weet 't.. veel vragen, maar ik ben hier om te leren :oops:
ik heb de foto hier, maar weet ff niet waar ik hem op moet laden want ik heb geen server.
Gewoon op dezelfde manier als je de geplaatste foto's plaatst... :roll:
nee ik ga geen raw versie upladen op zoom gallery
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Je kunt deze site gebruiken om files (o.a. RAW) te hosten: http://www.mediafire.com/

net getest, werkt prima :) Na afloop krijg je een linkje wat je kunt posten
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

thanks jazzman!

voor
Afbeelding

na
Afbeelding
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar