jeanina 2e sessie deel 1

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Dit is de eerste keer dat ik een soort studio werk shoot heb gedaan. Heb 2 bouwlampen van 300 watt gekocht met statief. Zitten experimenteren met de opstellingen en zo'n 300 fotos geschoten. Jeanina en ik hebben o.a. deze uitgekozen.

model: jeanina
visagie: juliette den ouden
fotograaf: jaimie peeters
cam: 30D Canon
lens: 17-40L Canon
lampen: GAMMA ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Als dit jouw allereerste studio ervaring is (wat ik me slecht kan voorstellen want ik heb nog NOOIT zo'n start gezien, van niemand) ... dan ben jij toch wel een gigantje.

'nuf said i guess
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

hoihoi

foto 4 vind ik van bijzonder grote klasse...
compositie is buitengewoon creatief en geeft een heerlijke stijl en balans..
kleuren doen het heel goed en straalt rust en tederheid uit..

wat kan fotograferen van vrouwen toch mooi zijn....!

sjapoo...
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONAls dit jouw allereerste studio ervaring is (wat ik me slecht kan voorstellen want ik heb nog NOOIT zo'n start gezien, van niemand) ... dan ben jij toch wel een gigantje.

'nuf said i guess

:oops:
dank je ...
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Wow! Dit ziet er zeer goed uit zeg!

Lekkere kleuren ook !!!

Zo zie je maar.... zelfs met simpele bouwlampen kun je mooie foto's produceren !!! En dat met maar 2x 300watt :shock:

Ikzelf heb 3x 1250watt halogeenlampen van Hedler (met plu's)

Super zeg!! :D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Heeeeeeel erg mooie serie en wat een mooie vrouw.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
petervancampen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2006 10:58
WoonplaatsCOLON Scheveningen

Onwijs mooie serie, en bij een mooie serie ga je naar de hele kleine detais kijken ( altans ik)

Foto 3 is niet helemaal symetrisch bij de elebogen, denk dat hij nog beter zou zijn als je dat voor elkaar had weten te krijgen.

Foto 4 mis ik de ogen een beetje

Foto 1 en 2 vind ik een beetje het zelfde, net onder haar sieraad zie ik wat vreemde kleuren tussen de haren en de huid.

Maar het commentaar dit ik net heb gegeven is wel echt een beetje miereneukerij. Echt een klasse serie voor de eerste keer en ook zeker met bouwlampen KLASSE!!!!!
Canon + 2 lenzen
Gebruikers-avatar
Dré Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Holtum (L)
CONTACTCOLON

jaimiegrafie schreefCOLONDit is de eerste keer dat ik een soort studio werk shoot heb gedaan. Heb 2 bouwlampen van 300 watt gekocht met statief. Zitten experimenteren met de opstellingen en zo'n 300 fotos geschoten. Jeanina en ik hebben o.a. deze uitgekozen.

model: jeanina
visagie: juliette den ouden
fotograaf: jaimie peeters
cam: 30D Canon
lens: 17-40L Canon
lampen: GAMMA ;)

1.
Foto 1

2.
Foto 2

3.
Foto 3

4.
Foto 4
Prachtige serie, iets om trots op te zijn.
Om iets te leren de volgende vragen:
Wat zijn jouw camera instellingen geweest?
De huidskleur ziet er keurig uit, heb je dit gedaan via grijskaart ?
Hoe was de lamp opstelling?
Alvast bedankt, Dré

[Modbreak Ytos]
Foto's even omgezet in tekst. Begrijp toch al niet waarom er gequote wordt, want er wordt gereageerd op de hele startpost van TS, maar de foto's dubbel in dit topic zetten wordt helemaal overdreven...
[/Modbreak]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Helemaal te gek :shock: respect :shock:
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Dré Meuffels schreefCOLON Prachtige serie, iets om trots op te zijn.
Om iets te leren de volgende vragen:
Wat zijn jouw camera instellingen geweest?
De huidskleur ziet er keurig uit, heb je dit gedaan via grijskaart ?
Hoe was de lamp opstelling?
Alvast bedankt, Dré
goh dat ik nou ooit uitleg zou mogen geven over wat ik gedaan heb :shock:
maar hier goes:


camera instellingen: de laatste tijd schiet ik op vast diafragma en dan automatische sluitertijd. Volgens mij is dit AV? kan me vergissen. Diafragma had ik tijdens de shoot of op F4 of op F7.1 -F8 ergens. Welke van de 2 weet ik niet meer precies bij deze specifieke foto. Kleurinstellingen op camera staat op neutraal omdat ik alles in Photoshop doe,

Dat is dan ook gelijk antwoord op je volgende vraag, want ook al had ik de
camera op 'binnen lampen' gezet, toch was de foto gelig. In photoshop eerst gekeken wat 'auto color' doet en dat vond ik deze keer wel mooi. Vandaar uit ben ik gaan shoppen; vaak doe ik dan saturation minder, huid verzachten middels 2 lagen met blur etc etc. daarna contrast vergroten, beetje kleur minder of meer in color balance en klaar.

Lamp opstellingen: De bank bijna tegen de muur en aan beide voorkanten; links en rechts voor, dus op de hoek, 2 bouwlampen met de kop naar het midden en naar beneden gericht.

Hoop dat dit helpt, anders kan ik meer vragen beantwoorden.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Hup met zijn allen naar de Gamma.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Maar heb je die bouwlampen rechtstreeks op 't model gericht? Is dat niet veelste fel licht? Kun je misschien een onbewerkte foto plaatsen, ben wel benieuwd wat er origineel uitkwam.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Mooi hoor, mooi model ook volgens mij kan je daarvan ook geen mislukte foto's maken ;-)....mooie kleuren...En de foto's zijn ook mooi af/bewerkt...

Dat doe je zeker niet verkeerd!!..
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLONMaar heb je die bouwlampen rechtstreeks op 't model gericht? Is dat niet veelste fel licht? Kun je misschien een onbewerkte foto plaatsen, ben wel benieuwd wat er origineel uitkwam.
ik zal er 1 oploaden, welke wil je zien?

overigens snapt ik zelf ook niet hoe ik met 300 watt lampen vrij dichtbij aan het werk was en TOCH mijn iso op 400 moest zetten om een sluitertijd van minstens 40 a 50 te krijgen. Ik dacht dat je met flitsers makkelijk op iso 100 met sluitertijd 250 ofzo kon schieten???? iemand ???
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Doe maar voor de makkelijkheid nummertje 1 :)

Heb je een statief gebruikt of uit de hand? Haha... ik weet 't.. veel vragen, maar ik ben hier om te leren :oops:
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ontzettend knap dat je dit met bouwlampen voor elkaar hebt gekregen!
1 en 3 zijn mijn favoriet.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLONDoe maar voor de makkelijkheid nummertje 1 :)

Heb je een statief gebruikt of uit de hand? Haha... ik weet 't.. veel vragen, maar ik ben hier om te leren :oops:
ik heb de foto hier, maar weet ff niet waar ik hem op moet laden want ik heb geen server.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

jaimiegrafie schreefCOLONoverigens snapt ik zelf ook niet hoe ik met 300 watt lampen vrij dichtbij aan het werk was en TOCH mijn iso op 400 moest zetten om een sluitertijd van minstens 40 a 50 te krijgen. Ik dacht dat je met flitsers makkelijk op iso 100 met sluitertijd 250 ofzo kon schieten???? iemand ???
Da's nou precies de reden waarom men aan de flitsers gaat. Met voldoende continu licht ('bouwlampen') wordt je model gebakken na verloop van tijd. Een flits gooit het licht er in zo'n korte tijd uit dat de sluitertijd er weinig toe doet, omdat die altijd veel langer is dan de flitsduur. Alleen voor de synchronisatie is het eigenlijk van belang. En dan is een 125e of 250e geen probleem.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

fistkikker schreefCOLON
jaimiegrafie schreefCOLONoverigens snapt ik zelf ook niet hoe ik met 300 watt lampen vrij dichtbij aan het werk was en TOCH mijn iso op 400 moest zetten om een sluitertijd van minstens 40 a 50 te krijgen. Ik dacht dat je met flitsers makkelijk op iso 100 met sluitertijd 250 ofzo kon schieten???? iemand ???
Da's nou precies de reden waarom men aan de flitsers gaat. Met voldoende continu licht ('bouwlampen') wordt je model gebakken na verloop van tijd. Een flits gooit het licht er in zo'n korte tijd uit dat de sluitertijd er weinig toe doet, omdat die altijd veel langer is dan de flitsduur. Alleen voor de synchronisatie is het eigenlijk van belang. En dan is een 125e of 250e geen probleem.
zodra ik het kan bekostigen gaat ik ook aan de flitsers :)
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Dit ziet er wel puik uit, mooi werk hoor! Ik vind vooral nummertjes 3 en 4 er uit springen (al zou ik nummer 3 nog wel iets symmetrischer willen zien).
jaimiegrafie schreefCOLONoverigens snapt ik zelf ook niet hoe ik met 300 watt lampen vrij dichtbij aan het werk was en TOCH mijn iso op 400 moest zetten om een sluitertijd van minstens 40 a 50 te krijgen. Ik dacht dat je met flitsers makkelijk op iso 100 met sluitertijd 250 ofzo kon schieten???? iemand ???
De lichtopbrengst van flitskoppen wordt over het algemeen uitgedrukt als Ws ("Wattseconde", oftewel Watt * seconde; vermogen maal tijd dus. Ook wel "Joule" genoemd). Dat betekent dat er met iedere flits (met een duur van bijvoorbeeld 1/700 seconde) globaal net zo veel licht geproduceerd wordt als een normale "huishoudlamp" dat doet in 1 seconde. (*)

Ergo, waar je met een niet al te grote flitser van 300 Ws rustig met 1/125 of daaromtrend kunt werken (wordt voornamelijk bepaald door de synchronisatiesnelheid van de sluitergordijnen) heb je met een bouwlamp een sluitertijd van maar liefst een hele seconde nodig.

(*): Eigenlijk is dat niet helemaal juist; dat is namelijk afhankelijk van de efficientie van de lamp; gemakshalve ga ik er maar even vanuit dat een flitslamp net zo effecient is als een huishoudlamp.

//Reminder to myself: maak die flits-tutorial nou eens af!
Laatst gewijzigd door 1 op jeveos, in totaal 29 keer gewijzigd.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar