Thije in hotelkamer [klein beetje 18+]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Beste mensen>

Afgelopen week was ik met mijn vriendin op vakantie in Duitsland.
Onze kamer was echt ideaal om foto's te maken met mijn 430EX flitser.
Alle muren waren mooi wit.

Ik heb ze bewerkt zoals ik ze persoonlijk graag zie. Dit is natuurlijk zeer verschillend per persoon. Persoonlijk gezien is dit een onderdeel van mijn stijl van fotograferen.

Ik heb ervoor gekozen om mijn flitser op + 2 1/3 of soms zelfs + 3 te zetten. Hierdoor kreeg ik een spierwitte achtergrond en een mooi licht effect.

Van 3 foto's heb ik een compilatie gemaakt, die ik momenteel ook mooi als achtergrond op mijn PC heb staan :wink:

Wat vinden jullie van de foto's? Op of aanmerkingen zijn welkom, zodat ik ook een keer vanuit een ander perspectief foto's ga of kan nemen.

Groetjes
Yvo


1.
Afbeelding



2.
Afbeelding


3. (compilatie van een Fohn serie)
Afbeelding


4. (compilatie met een muis :lol: )
Afbeelding
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Leuke foto's, maar ik vind ze allemaal net iets te licht. En de eerste foto's vind ik te dromerig overkomen door de bewerking. Maar je zei al dat dat persoonlijk is waar je van houdt ;) Verder complimenten voor je vriendin! Ziet er goed uit :)

Oh.. en neem jij een muis mee als je op vakantie gaat? :lol: :lol:
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLONLeuke foto's, maar ik vind ze allemaal net iets te licht. En de eerste foto's vind ik te dromerig overkomen door de bewerking. Maar je zei al dat dat persoonlijk is waar je van houdt ;) Verder complimenten voor je vriendin! Ziet er goed uit :)

Oh.. en neem jij een muis mee als je op vakantie gaat? :lol: :lol:
THNX! Dat lichte is inderdaad een persoonlijke stijl ook van mij :wink:


En die muis... tja... zelfs op vakantie moet ik het EOS forum in de gaten houden> En direct mijn foto's kunnen bewerken etc :lol: :roll: :roll:

Greetz
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Te licht kan een persoonlijke smaak zijn, maar TE licht niet. Dit is echt 'over the top' en een belediging voor je model/vriendin. Give her credit!

Verwar highkey/lowkey niet met over/onderbelichten!
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

leovee schreefCOLONTe licht kan een persoonlijke smaak zijn, maar TE licht niet. Dit is echt 'over the top' en een belediging voor je model/vriendin. Give her credit!

Verwar highkey/lowkey niet met over/onderbelichten!
Thnx :wink:

Met deze foto's heb ik haar zeker wel credits gegeven hoor :wink:

Volgende shoot zal ik eens wat meer 'normaal' licht gebruiken en niet zo fel/overbelicht etc :wink:
Maar voor deze shoot vond ik het gewoon nodig 8)
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

:) OK, het is jouw vriendin, jouw stijl en het zijn jouw foto's. Jij wint dus bij voorbaat. Just an humble opinion. Ik vind ze wat uitgebeten, vandaar. Maar ik ben benieuwd naar de volgende serie!
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

leovee schreefCOLON:) OK, het is jouw vriendin, jouw stijl en het zijn jouw foto's. Jij wint dus bij voorbaat. Just an humble opinion. Ik vind ze wat uitgebeten, vandaar. Maar ik ben benieuwd naar de volgende serie!
En zoiets?

Is zoiets al beter kwa overbelichting?

Een fotoshoot laatst gedaan van een vriendin van mijn vriendin.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op yvowillems, in totaal 28 keer gewijzigd.
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Da's wel heel hard, na de vorige serie ;-) Ergens tussen die twee uitersten ligt de waarheid.

Laat je niet gelijk helemaal de andere kant op schoppen! Als jullie er allebei tevreden over zijn, zou ik niet teveel concessies doen. Technisch en qua compositie is er niet veel mis mee, en de voor de rest (zie mijn onderschrift): It is all in the eye of the beholder! Naar de hel met alle regeltjes en meningen
:P
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

leovee schreefCOLONDa's wel heel hard, na de vorige serie ;-) Ergens tussen die twee uitersten ligt de waarheid.

Laat je niet gelijk helemaal de andere kant op schoppen! Als jullie er allebei tevreden over zijn, zou ik niet teveel concessies doen. Technisch en qua compositie is er niet veel mis mee, en de voor de rest (zie mijn onderschrift): It is all in the eye of the beholder! Naar de hel met alle regeltjes en meningen
:P
En zo is het maar juist :wink:

Het is wat de "klant" ook wilt vaak. Maar met tips etc kan ik altijd rekening houden de volgende shoot!
Maar bij mij persoonlijk komt zo'n 'normale' belichting altijd te simpel/standaard/statisch over :cry: . Voor mij moet het altijd afwijken van het "normale".
:roll: :D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Afwijken en onderscheiden zijn twee verschillende dingen. Je wilt je onderscheiden, en soms moet je daarom afwijken. Maar soms is onderscheiden mogelijk zonder echt af te wijken. Subtiel verschil, maar toch .... :wink: En de klant mag dan soms koning zijn, maar de fotograaf is dan toch de keizer :-)
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

leovee schreefCOLONAfwijken en onderscheiden zijn twee verschillende dingen. Je wilt je onderscheiden, en soms moet je daarom afwijken. Maar soms is onderscheiden mogelijk zonder echt af te wijken. Subtiel verschil, maar toch .... :wink: En de klant mag dan soms koning zijn, maar de fotograaf is dan toch de keizer :-)
Whaaaaaaaaaa Schitterend :D Onze filosoof 8)

Ik kan nog wat van je leren zeg :wink:


En ik als keizer??? mmmm klinkt goed 8) .... :D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

Zoals reeds gezegd smaken verschillen, het overbelichte effect vind ik bij 1 en 2 wel mee vallen. In deze setting spreekt het me wel wat aan. Misschien iets je minder.

Bij foto 2 mis ik scherpte bij haar rechter hand, komt dit door je bewerking? En die serie met die muis, hmmm nee niet mijn smaak om met een muis te poseren, ach ja wie ben ik...... :)
Arjan B
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Arjan B schreefCOLONZoals reeds gezegd smaken verschillen, het overbelichte effect vind ik bij 1 en 2 wel mee vallen. In deze setting spreekt het me wel wat aan. Misschien iets je minder.

Bij foto 2 mis ik scherpte bij haar rechter hand, komt dit door je bewerking? En die serie met die muis, hmmm nee niet mijn smaak om met een muis te poseren, ach ja wie ben ik...... :)
OEPS>> idd.. foto 2..... iets te snel opgeslagen :wink:

Ik moest nog wat blur weghalen bij de handen/nagels etc.. hahaha.
Scherp gezien zeg :wink:

En die muis... tja... het lag dus echt toevallig in de buurt... en het was meer zo van .. :"eej.. doe hier eens wat mee " :roll: :D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

jeetje wat zijn 1 en 2 mooi!
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

jaimiegrafie schreefCOLONjeetje wat zijn 1 en 2 mooi!
Thnx!! 8) Die vind ik persoonlijk ook de mooiste van deze serie, die ik hier geplaatst heb. :P
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

3 en 4 doen me niet zoveel
maar de eerste 2 vind ik heel mooi
zowel wat compo als wat belichting betreft
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Target schreefCOLON3 en 4 doen me niet zoveel
maar de eerste 2 vind ik heel mooi
zowel wat compo als wat belichting betreft
THnx!

3 en 4 waren meer een probeersel om tot een soort van 3luik te komen.
Zelf ben ik ook het positiefst over 1 en 2.

:D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Alleen 3 vind ik wel goed eruit zien voor de rest vind ik het niet zo qua bewerking en poses.

1 Op zich een mooie plaat maar vind haar rechterhand een beetje ongelukkig eruit zien. Een stompie met een knobbel erop.

2 Voor mij een vreemde en mislukte DOF bewerking maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.

3 Zoals ik al zei de beste uit deze serie.
Ze voelt zich betrapt, lijkt het wel, en de laatste had richting de camera gekund.

4 Ook leuk maar bij de eerste mis ik toch een stuk van haar hand.
De middelste vind ik die halve vingers er verloren op staan.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONAlleen 3 vind ik wel goed eruit zien voor de rest vind ik het niet zo qua bewerking en poses.

1 Op zich een mooie plaat maar vind haar rechterhand een beetje ongelukkig eruit zien. Een stompie met een knobbel erop.

2 Voor mij een vreemde en mislukte DOF bewerking maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.

3 Zoals ik al zei de beste uit deze serie.
Ze voelt zich betrapt, lijkt het wel, en de laatste had richting de camera gekund.

4 Ook leuk maar bij de eerste mis ik toch een stuk van haar hand.
De middelste vind ik die halve vingers er verloren op staan.
Volgende keer zal ik eens wat meer op de handen gaan letten.
Ook de composities zal ik eens beter bekijken, ivm het afsnijden van ledematen :lol: :D
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

Ik vindt 1 en 2 erg geslaagd, zouden eventueel iets minder bewerking mogen hebben en een heel klein beetje donkerder maar zoals ze nu zijn vindt ik ze ook al mooi.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar