FASHION

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

model: katrien joossen
visagie: kelly vervoort


001
Afbeelding

002
Afbeelding
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Geweldig Tom, al scrollend naar beneden opeens het bloed op het tasje zien.......... maakt de foto helemaal speciaal, net ff anders, hou ik wel van. Prachtig uitgelicht en een mooi model!

complimenten!! meer meer meer..... :lol:

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dat konijntje maakt de serie af!!!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

is dit nu het befaamde konijntje waar iedereen het altijd over heeft.
Fotograferen is kijken niet klikken.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

goeie serie! zelf had ik misschien wat meer met kleurbewerking of contrast gedaan zodat de foto net ff wat meer 'flair' zou krijgen.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Nice!!!

Hoe heb je het zo mooi uitgelicht?
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

nijntje the vampire!!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Erg mooie platen.

Vooral #1 als je naar beneden scrolt zie je pas wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Ook het konijntje is een erg leuk detail.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Tom....iets totaal anders dan je normaal laat zien.
Het eerste wat mij hier opvalt is de mooie belichting hier.
Toen ik naar beneden scrolde zag ik het bloed uit haar mouw komen...neem aan dat je er iets mee wilt zeggen..alleen weet ik even niet wat :roll: Maar mischien zit is wel fout en wil je hier niets meer zeggen hoor....
Foto 2 het konijntje erbij super, maar ik snap het verband/verhaal er tussen niet. Het bloed is heel dun, en ook iets te oranje in mijn ogen. Ben dan ook ontzettend benieuwd wat je idee hier achter is...
Mijn eerste gevoel hierbij was..het bloed kleeft aan haar...het konijntje is de onschuld die ze kwijt is?.....vertel vertel vertel... :wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

leg ik jullie het concept uit?
het gaat hem eigenlijk om 1 foto. Ik twijfel daarbij tussen 1 en 2 . wat
ik zit momenteel in m'n 3e jaar fotografie aan de academie in Menen. Het is avondonderwijs, niet zo streng als een dagopleiding. Het is mijn uitlaatklep. Dit jaar is studiojaar, we kregen wat fotografiegeschiedenis, we krijgen uitleg over geënsceneeerde fotografie,...
eerste opdracht is het lezen van het boek van olieviero toscani, de man achter de bennetoncampagnes. (titel: reclame is een lonkend lijk). uit dit boek kregen we verschillende titels, waarbij we onze inspriratie mogen gebruiken, onze opgedane inspiratie uit het boek en we moeten een beeld, een geënsceneerd beeld maken. Ik volgende niet echt een zin, maar brouwde er m'n eigen id van. Ik ging op zoek naar poepchique beelden van modemakers als versace, gucci, paco rabanne, armani en basseerde me op hun fotografie.
als ik aan reclame in deze context denkt, dan denk ik aan de bakken geld die worden gegeven aan campagnes, de happy -look, de 'iedereen wil een tasje als... look", de kitcherigge afgietsels van .. , de fake wereld die massa geld moet opleveren, met 1 foto, 1 campagne. De modellen die er met visagie schitterend uitzien, maar die ergens binnenin zich ook maar gewoon mens voelen, die willen schitteren voor de camera en lijden aan anorexia, ...

DIt wilde ik in beeld brengen.
Een prachtige dame, poserend met een chique tasje van een veel te duur merk... kijkt zelfverzekerd richting camera. zich onbewust van het straaltje bloed dat vanonder haar mouw de veel te dure tas besmeurd.. bloed aan reclame, bloed aan het mooie kind,...op het eerste zicht verdwijn je in haar ogen... bekijk je haar, zie je een tasje, en dan merk je het bloed op.

Deze met het konijntje is dan de paspopperige robot die ik wil laten zien. je ziet toch heel vaak paspopperige modellen, levensloos, hangend, ... t konijntje contrasteert... lief, schattig, ...net zoals t model dat dat ook is, buiten de foto. ...en gewoon, omdat ik vond dat ie erbij moest. onbewust

ik zie hier ook heel vaak de wannabe babes, de foto's, fashion, paspop, hangerig... een beetje mijn visie op dit alles.


t is heel iets anders idd marian, een stapje in dit facet van de fotografie, de eerste keer dat ik ook zo'n mooie dame in beeld breng. op mijn manier.
dank!
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Thanks voor je uitleg Tom....mooi om te lezen het hoe & waarom van deze foto's. Vind het idd ook moeilijk om een keuze tussen deze 2 foto's te maken. Denk persoonlijk dat ik voor de eerste dan zou gaan.....
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Interessant werk!
Wat een mooie uitleg Tom en ik kan me er helemaal in vinden in jouw gedachtengang.

Je foto's zijn dik in orde, technisch goed met dat zwart en wit en je uitleg over waarom je dat straaltje bloed hebt gebruikt vind ik echt heel erg goed.

Je model heeft een goede uitstraling, ze kijkt intelligent in de camera (dat zal ze ook zeker zijn) en je foto's hebben allebei stijl, prettig om naar te kijken. (Anti)reclamefoto's met een boodschap.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Mooi werk en anders dan dat ik van je gewend ben, denk wel dat het bij dit concept beter kan beperken tot 1 foto maar dat is persoonlijk, denk dat de eerste iets subtieler is waardoor het in kracht wint.

Maar wel erg mooi neergezet mooie belichting en een mooi model trouwens!

Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Lute
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 14:35
WoonplaatsCOLON Assen / Roden
CONTACTCOLON

Sterke beeld, zeker met de uitleg! Top platen.
groet, Roelof
www.studiorl.nl
1Ds MKII, 20D, met HR ++ glas en nog wat
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

dankje iedereen. :wink:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar