Jeanina by Jaimie Peeters

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Gisteren een shoot gedaan met Jeanina. Ze is door een buro in NY uitgenodigd en wilde een ander soort fotos dan wat ze nu heeft. Julliette den Ouden heeft de geweldige visagie gedaan en de styling ikzelf, evenals de nabewerking natuurlijk.

De zo genaamde 'studio' fotos zijn gemaakt met 4 TL balken op elkaar gestapeld in de vorm van een vierkant. 1 op de grond, 2 'palen' omhoog en 1 als lat dwars erop. Bij gebrek aan beter zeg maar ....

Het Zoom album vergroot de fotos iets meer dan ze echt zijn opgeladen, daarom zie je ook kwaliteit verlies in de jpgs. De originelen zijn wat scherper, wel jammer dat je dat hier niet goed ziet.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op jaimiegrafie, in totaal 10 keer gewijzigd.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
c0okie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 10:07
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Ten eerste even een opmerking, zou je nummers bij je foto's willen zetten dat praat wat makkelijker.

Verder vind ik de eerste foto echt heel mooi, een beetje harde schaduw op haar schouder maar dat vind ik hier eigenlijk niet storend.

Verder zou ik bij de foto's met zwarte achtergrond de achtergrond wat zwarter maken, hij is nu niet helemaal zwart.
Of in iedergeval de onefenheden er uit halen.
Schilderen doe je niet met verf, maar met licht.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Op 3 en 4 na vind ik ze allemaal geweldig!
Een persoonlijk vraagje:
Voor iemand die zo kort fotografeert, ga je om met zeer gevarieerde belichtingen en belichters. Volg je een bepaalde opleiding of is alles autodidactisch. Je hebt zeker talent.
(en een en ander wegstempelen voor de finesses)

gr,

pp
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

ik vond het juist wel mooier dat het allemaal niet zo egaal zwart is, gewoon echt een muur, geeft in mijn ogen veel meer gevoel, spanning, sfeer aan de foto. Bij foto nummer 8 heb ik de achtergrond VEEL zwarter gemaakt dan hij was, maar hem niet helemaal zwart gemaakt omdat het anders veel te standaard en zelfs kunstmatig overkwam. Daarom kies ik ook voor lokatie shoot. Maar dit is niets meer dan mijn persoonlijke voorkeur/visie.

Ik volg geen opleiding ofzo. Het is puur experimenteren enzo. Nu ben ik nogal een perfectionist en het moet dan ook altijd precies zoals ik het wil. Blijf dan net zo lang proberen tot het lukt.. Ik denk dat ik het weer moeilijk zal gaan krijgen als ik voor het eerst een studio shoot doe omdat ik daar nog helemaal geen kaas van gegeten heb.

Wel merk ik dat veel modelletjes het heel fijn vinden hoe ik werk, een andere manier van fotograferen. Ook laat ik bijna elke foto die ik schiet aan het model zien, na een serie geschoten te hebben. Zodat ze erbij betrokken is en ze haar mening kan geven, haar visie, ik bedoel we maken de fotos toch samen.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

allereerst, mooie serie en als je nog maar kort bezig bent... een erg goede serie. Alhoewel ik de visagie leuk en mooi/apart vind, spreken de naturele me het meeste aan. 11 en 12 vind ik dan weer wel mooi van de visagie serie. Alleen wat gebruik je een vreemde lichtvormers bij de naturelle foto's Een soort striplight of zo. Je krijgt allemaal streepjes in de ogen. Doet erg katachtig aan, maar gaat na een tijdje wat storen...
ps.. die zonsondergang zou ik weglaten, voegt niets toe aan deze serie, gezicht is totaal niet te zien... geen onderwerp.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

piar-fotografie schreefCOLONallereerst, mooie serie en als je nog maar kort bezig bent... een erg goede serie. Alhoewel ik de visagie leuk en mooi/apart vind, spreken de naturele me het meeste aan. 11 en 12 vind ik dan weer wel mooi van de visagie serie. Alleen wat gebruik je een vreemde lichtvormers bij de naturelle foto's Een soort striplight of zo. Je krijgt allemaal streepjes in de ogen. Doet erg katachtig aan, maar gaat na een tijdje wat storen...
ps.. die zonsondergang zou ik weglaten, voegt niets toe aan deze serie, gezicht is totaal niet te zien... geen onderwerp.
Bedankt voor je opbouwende kritiek! De vreemde lichtvormers zijn de 4 TL balken die ik had neer gezet om een zogenaamde 'studio' te bouwen. Zelf vond ik het wel grappig, maar kan me voorstellen dat het gaat storen. Zal er eens naar kijken, misschien kan ik het wegshoppen.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

1 en 10 vind ik erg goed!!
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

foto 1 is het voor mij, rest vind ik minder. Ik bewonder je stijl, vooral omdat je nog maar zo kort bezig bent. Volgens mij kijk je VEEL bladen, compositie van de eerste foto vind ik echt geweldig!!!

Keep on going!


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

md-foto schreefCOLONfoto 1 is het voor mij, rest vind ik minder. Ik bewonder je stijl, vooral omdat je nog maar zo kort bezig bent. Volgens mij kijk je VEEL bladen, compositie van de eerste foto vind ik echt geweldig!!!

Keep on going!


Marcel
ik ben het met je eens, ik vind ook de 1e het mooiste en de rest wat minder. Ben dan zelf ook ERG kritisch en bijna nooit tevreden. Ik kijk NOOIT bladen, maar ik kijk veel FILMS! ik denk dat ik het liefste films zou maken, maar ja, das nog een tikkeltje duurder haha.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

wat een heerlijke kleuren, prachtig vind ik ze

die extreme make up is erg apart, bijzonder mooi gedaan!
ik vind de serie helemaal mooi; compo, kleuren, scherpte, visagie, pose's, model .......heerlijk om naar te kijken!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Ontspanner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2007 14:30
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Geweldige serie zeg!

Foto 7: beetje onscherpte of komt dat door de kleuren?
Canon EOS 30D, EF 24-70 F/2.8 L USM
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Ontspanner schreefCOLONGeweldige serie zeg!

Foto 7: beetje onscherpte of komt dat door de kleuren?

ja kijk daar kan ik me dus als perfectionist druk om maken.. de foto hier bij mij is heel scherp maar op een of andere manier door uploaden naar zoom is ie zo geworden. :(
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

te veel opnamen op op alle apart te reageren hoor, maar de stiel vind ik goed en geslaagd.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Mooi hoor vooral de eerste twee, moet wel zeggen dat hoe verder ik naar beneden scroll dat de foto's minder worden, deels omdat voor mij teveel beelden zijn waar je het zelfde op wilt laten zien en anderzijds omdat ik de eerste echt heel goed vind en de andere dat nivo niet halen. :wink:

Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

JohnnyT schreefCOLONMooi hoor vooral de eerste twee, moet wel zeggen dat hoe verder ik naar beneden scroll dat de foto's minder worden, deels omdat voor mij teveel beelden zijn waar je het zelfde op wilt laten zien en anderzijds omdat ik de eerste echt heel goed vind en de andere dat nivo niet halen. :wink:

Johnny
mee eens!
ik wil dan te graag laten zien wat ik gedaan heb, terwijl ik zelf bijna bij elke shoot maar 1 of 2 fotos ECHT echt echt mooi vind.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar