Robin en Dennis

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Afgelopen weekend met mijn nieuwe lens in de weer geweest. Omdat ik zelf redelijk autodidact ben en graag spelenderwijs de (on)mogelijkheden wil ontdekken van de camera in combinatie met de gebruikte lens/lenzen, is het dus een kwestie van vallen en opstaan en veel uitproberen...

De gebruiksaanwijzing pak ik er eigenlijk pas bij zodra ik bemerk dat ik er niet uitkom, en dat was dit weekend het geval :roll:

Ik wilde graag wat actiefoto's in een zwembad maken tijdens een waterpolowedstrijd van mijn oudste zoon. Omdat ik dus de sluitertijd en het diafragma niet correct gebruikte was dus het gros van de foto's niet gelukt. Op de "groene" stand heb ik niets geschoten omdat dat sowieso niets bruikbaars opleverde, en ik ben er inmiddels ook achter dat de P stand niet de meest ideale is.

Uiteindelijk toch een foto gemaakt waar ik zelf redelijk tevreden mee was. Ik heb het moment getracht vast te leggen waarbij hij tijdens een wissel redelijk zenuwachtig was omdat ze op dat moment achter stonden.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90578[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=90592[/img]

Ook onze jongste zoon wilde graag even poseren in de tuin omdat hij ook graag zijn foto terug wilde zien op het internet... :wink:

Aanstaande donderdag begint een curus Digitale Fotografie en ik vermoed dat ik daar heel wat meer van opsteek en dus steeds meer de richting opga die ik zelf graag wil en in gedachten heb.

Opbouwende kritiek en reacties zijn altijd welkom!
dreedree
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2007 14:32

De eerste foto spreekt mij erg aan.
De slopende zenuwen zijn goed te zien. ;-))

Ga zo door......
Groetjes,
Andre Barnier ;-)
Canon 350d + Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM + X-drive Pro 30 Gb + Sunpak PZ40X Flash [url]http://www.pbase.com/abarnier[/url]

.........Dwarsliggers houden de sporen recht .........
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De tweede foto is gewoon een erg leuke foto, maar de eerste is echt prachtig! Mooie selectieve scherpte, en lekker scherp waar ie scherp moet zijn, goede compositie, lekker van kleur. Prima!!!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
inhetveld
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:34
WoonplaatsCOLON Westervoort

Goed bezig hoor!
Foto 1 vind ik super! Die spanning op dat koppie.

Foto 2 is iets teveel overbelicht door het zonnetje, fijn dat ie zo lekker scheen maar niet voor de foto, deze foto iets later op de dag geschoten en hij was mooier geweest. Maar euh die gezichtsuitdrukking..... :lol: , is wel typisch Dennis.
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

inhetveld schreefCOLONGoed bezig hoor!
Foto 1 vind ik super! Die spanning op dat koppie.

Foto 2 is iets teveel overbelicht door het zonnetje, fijn dat ie zo lekker scheen maar niet voor de foto, deze foto iets later op de dag geschoten en hij was mooier geweest. Maar euh die gezichtsuitdrukking..... :lol: , is wel typisch Dennis.
Dat overbelichte komt met name op zijn pet naar voren, maar ben nog niet zover met Photoshop CS3 dat ik weet hoe ik precies dat deel van de foto wat meer zou kunnen bewerken zodat er wat minder sprake is van overbelichting.

Leuke reacties in ieder geval tot zover... :D
jaimiegrafie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007 13:06
WoonplaatsCOLON rotterdam
CONTACTCOLON

Handleiding bij een lens?? :shock:
Maarre, die eerste foto vind ik bijzonder mooi! Heerlijk hoe je de spanning er vanaf kan lezen. Wat was hier je sluitertijd en F?
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

jaimiegrafie schreefCOLONHandleiding bij een lens?? :shock:
Maarre, die eerste foto vind ik bijzonder mooi! Heerlijk hoe je de spanning er vanaf kan lezen. Wat was hier je sluitertijd en F?
Hahaha, nee, niet de handleiding van de lens, want op zich zitten daar nou niet zoveel toeters en bellen aan...het gaat meer om de camera. Ik ben nog maar een leek wat fotografie betreft en moet dus nog echt de basisprincipes mezelf eigen maken (beetje voor beetje komt dat ook wel, alleen wil ik soms wat te snel).

De foto is overigens gemaakt op 200mm met een sluitertijd van 1/200 en F4.0 (ISO 800).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar