Kindjes uit de buurt

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

Wat spontane portretjes van buurtkindjes.
Wat ik me afvraag, wat maakt het verschil, tussen een kind ( al dan niet poserend) zo naturel mogelijk op de foto zetten en een snapshot?
Ik ben daarom ook benieuwd hoe deze serie overkomt .
Vetellen de foto's iets, of gewoon leuk voor in het familie album?


#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86404[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86403[/img]

#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86406[/img]

#4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86405[/img]

#5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86419[/img]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Deze serie vind ik heel sterk! Allereerst zijn ze goed scherp! En dat is voor mij een teken dat je goed thuis raakt in je 400D 8) En ten tweede vind ik het heerlijke naturel plaatjes waarin je de kinderen laat zien zoals ze zijn. Er zit echt karakter in de plaatjes en ze roeren me :D

Om specifiek op je vraag terug te komen: dit vind ik duidelijk geen snappies. En wel omdat er goed nagedacht is over de compositie. De foto's stralen niet uit dat het "simpel" klikwerk is. En ze vertellen een verhaal. Dat maakt het voor mij dat het boven een snapgehalte uitstijgt. :)

O ja: foto 4 vind ik werkelijk prachtig vastgelegd en foto 5 is ook werkelijk heel mooi vind ik! Leuk die ondeugende blik in z'n ogen!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

dank je wel voor je reaktie.
ben blij te lezen dat de foto's je aanspreken ook al ken je de kindjes niet
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Met zulke foto's hoeft dat ook niet! ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Snappies zijn meestal toevallige foto's, snel genomen omdat er zich plotseling een leuk tafereel afspeelde. Belangrijkste bij een snappie is het tonen van de gebeurtenis, de fotografische zaken zijn maar bijkomstig.
Jouw foto's vind ik ook zeker geen snappies, er lijkt heel goed nagedacht te zijn over compositie, technisch zitten ze ook goed in elkaar. De momenten zijn ook goed gekozen
Niks mis mee, het zijn gewoon goeie foto's!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

Martin ook jij bedankt voor je reaktie.

mijn conclusie voor mezelf is dat ik gewoon niet al te veel moet nadenken over de technische zaken tijdens het foto's maken, maar gewoon ontspannen op gevoel moet schieten.
het blijkt dat m'n foto's daar beter van worden :lol:
en ook niet onbelangrijk, het is voor mij veel plezieriger om op die manier met fotografie bezig te zijn, het is tenslotte een hobby he
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Ik vind dit hele mooie foto's!

Je hebt de kinderen heel ontspannen en in hun eigen omgeving op de foto gezet. Absoluut geen snapshots maar meer een reportage, dit is echt.

1 Die eerste dat jochie met dat gezwollen oog, schitterend. Je had hem iets anders tegen die achtergrond moeten zetten omdat dat randje in zijn nek een beetje stoort maar ja ik kan me voorstellen dat je zoiets over het hoofd ziet.

2 Meisje op de schommel, hele mooie zachte blik.

3 schitterende natuurlijke pose met die handjes voor haar mond, niks gemaakts aan en daarom zo mooi! En ze kijkt er zo guitig achter vandaan.

4 kleine showgirl, heel mooi beeld met die tekst op de achtergrond!

5 qua compositie de mindere vanwege dat grote voorhoofd maar wel een lekker bekkie en heerlijk die zandkorreltjes op zijn gezicht!
Laatst gewijzigd door 1 op MarliesdeWit, in totaal 8 keer gewijzigd.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

OOk hier niet anders dan lof hoor,
Géén snappies, zeker niet... één der beste reeksen in het straatbeeld in jaren gezien op de gekende fora plekken.
Chapeau!
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

super, 4 is zo leuk!!! :D
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

leuke serie, inderdaad met zorg gemaakt dus geen snappies.

Foto 4 met dat meisje vind ik het best.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

@Marlies, ik zie het nu ook naast dat nekkie, jammer! maar wel een leerpuntje voor een volgende keer :)

allemaal enorm bedankt voor de positieve reakties!!
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Prachtige kinderfoto's!!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
Daylights
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 14:33

Prachtige serie!

1: Deze foto had ik 1 of 2 graden CCW gedraaid, mooi effect met dat oog!
2: Mooie compositie, perfect gecropt
3: Lekker scherp, lekkere spontane pose
4: Duidelijk mijn favoriet, meisje wat zich amuseert met de grafity op de achtergrond
5: Hier ligt het focuspunt iets dieper dan de ogen/neus heb ik het idee. Maar dat kan ook aan mij liggen en is te verwaarlozen.

Soms zie ik ook wel eens zulke situaties om me heen, ben er alleen nog wat huiverig voor om dergelijke foto's te nemen. Mogelijk dat ouders andere gedachten hierbij hebben als ze zien dat hun kinderen op de foto gezet worden door een vreemde?

Ben ook wel even benieuwd naar de lens waarmee je deze foto gemaakt hebt?
Canon EOS 350D + Grip | Sigma 70-300mm F4-5.6 APO | Tamron 17-50mm F2.8 | Canon 50mm F1.8 MII | Canon 18-55mm F3.5-5.6 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce/Ultrabounce | Sony 2GB Micro HD | Velbon Sherpa 450R | Kalahari K-31
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

de foto's zijn gemaakt met de 50mm, die zat op de camera.

in dit geval is het denk ik een wat lagere drempel voor mij om de foto's te maken, omdat dit kindjes zijn waar m'n zoontje dagelijks mee buiten speelt.
zij kennen mij ook, dus dan kun je makkelijker wat dichterbij zonder dat ze zich anders gaan gedragen.
rvdwetering1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 11:28

Prachtige serie foto's! Een mooie registratie.
De achtergrond op foto 1, tja. Tegenwoordig let ik er meer op. Zelf heb ik mij daarmee flink in de vingers gesneden. Een mooie foto dat is zeker. Volgende keer laat je dat jochie een stap naar voren doen!
Foto 3: Prachtig!
I thought the internet was something fishermen used
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

rvdwetering1974 schreefCOLON Volgende keer laat je dat jochie een stap naar voren doen!
Foto 3: Prachtig!
ga er absoluut op letten, thanks
Nathalie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2006 11:35

Goed joh! sluit me helemaal aan wat er al over gezegd is. De kracht van deze foto's liggen, dat je echt contact hebt gemaakt en dat zie ik als kijker.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar