Zussen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Als teken van leven even twee portretjes ;)

Vooral de eerste was ik zelf wel tevreden over, ben benieuwd naar jullie mening!

1
Afbeelding

2
Afbeelding
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

hoi pieter, ja de eerste is naar mijn mening ook de mooiste, maar nr 2 is ook niet verkeerd hoor


Hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De eerste ben je terecht tevreden over! Die is gewoon erg mooi, mooie kleuromzetting ook. De tweede is denk ik in het gezicht net ietsje te rood.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Dacht eerst te twijfelen aan de eerste...de achtergrond zat me niet helemaal lekker...maar bij iets kantelen van m'n (laptop-)beeldscherm....ja, toch wel...Top!

Bij de tweede...ook inderdaad echt niet verkeerd...maar qua huid ga ik met fokke mee..

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Mooie foto's.........vind de sepia-style er toch beter bij passen (foto 2) dan de kleurenversie maar dat is persoonlijk.

Gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik vind 2 de meest geslaagde!

1 heeft te veel (over)belichte plekke op het gezicht en aan de bovenkant te veel ruimte.

Verder vind ik de grote reflectie in de ogen niet zo mooi overkomen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie foto's. Ik sluit me aan bij Sugarman wat betreft de reflectie. Is die bij foto 1 te voorkomen door de flitser anders te richten?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Lute
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2005 14:35
WoonplaatsCOLON Assen / Roden
CONTACTCOLON

hoi,

De 1e vind ik erg mooi, zou iets minder sterk in de gekozen kleur mogen maar dat is persoonlijk.

2e vind ik de tweede lamp achter/boven haar te sterk afgesteld, hierdoor komt het witte shirt erg naar boven en daardoor m.i. te opvallend.
groet, Roelof
www.studiorl.nl
1Ds MKII, 20D, met HR ++ glas en nog wat
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

Voor mij is foto 2 de mooiste foto van deze 2.
Foto 2 zou misschien nog sterker worden als ie ook wordt omgezet richting zw/w.
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONDe eerste ben je terecht tevreden over! Die is gewoon erg mooi, mooie kleuromzetting ook. De tweede is denk ik in het gezicht net ietsje te rood.


Ik probeer te leren van de opmerkingen van mede Canon gebruikers .
zodoende is mijn vraag Fokke jij vind het gezicht te rood is dat fototechnisch niet in orde of is het een kwestie van smaak persoonlijk vind ik het namelijk een geslaagde foto en de rode blosjes op de wangen heeft wel wat vind ik
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

1 vind ik t meest sprekend. allebei erg standaard wel. technisch perfect, maar misschien wat saai.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Blij dat je nog leeft Pieter :wink: En ook blij dat je nog af en toe tekenen van leven geeft.
Zonder dat jouw naam er bij staat herken je toch een beetje dat dit jouw foto's zijn, heel grappig.
Leuke portretten, hier en daar idd wat overbelicht. Erg helder, en ook ik vind de jongedame op foto 2 een iets te rode gelaatskleur hebben. Ik snap wel dat je er tevreden over bent :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

grotelijks dank voor de reacties.

Het meisje op foto 2 had zelf een heel rode kleur, heb het zo gelaten, vond het wel wat hebben ;)

De eerste heeft inderdaad wel veel ruimte bovenaan, zal daar in het vervolg wat meer rekening mee houden.

De reflectie in het oog is niet te voorkomen. Je kunt inderdaad de flitser wel anders plaatsen, maar dan krijg je weer een totaal andere verlichting. Door de flitser verder weg te plaatsen krijg je een kleinere reflectie maar veel harder licht.

Ze zijn misschien inderdaad wat standaard, zal in de toekomst weer eens gaan kijken naar wat andere poses en omgeving...
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Pieter je bent er gelukkig weer!!!!
Pieter schreefCOLON.

Het meisje op foto 2 had zelf een heel rode kleur, heb het zo gelaten, vond het wel wat hebben ;).
Ik ook, komt bij mij niet als "te" rood over. Maar als een natuurlijke wat rode huid.
Pieter schreefCOLON.
Ze zijn misschien inderdaad wat standaard, zal in de toekomst weer eens gaan kijken naar wat andere poses en omgeving...
Dat wil niet zeggen dat de foto's niet goed zijn, maar wat minder spannend voor ons zeg maar. Maar ik weet zeker dat de mensen voor wie je de foto's gemaakt hebt er superblij mee zijn. Merk dat mensen juist vaak "standaard" portetten willen hebben, terwijl wij juist denken nee meer schaduw aan een kant, of is een keer wat anders :wink:

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's weer Pieter. Ik vind zelf de eerste de mooiste. Prachtige pose en goede sepiaomzetting.

Alleen één puntje, vooral bij de eerste foto zie ik in beide ogen twee lichte rondjes. Ik weet niet echt wat dit nu is. Of het door de belichting komt of misschien door een rode ogen nabewerking?!?

Als ik het fout heb, sorry. :wink:
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Die twee rondjes zijn de reflectie van de softbox (die op de flitser zit). Is niet te vermijden, en eigenlijk ook wel wenselijk. Als dat weg zou zijn, lijken de ogen veel doodser namelijk! De exacte plaats van de reflectie is wel een punt om op te letten trouwens.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONDie twee rondjes zijn de reflectie van de softbox (die op de flitser zit). Is niet te vermijden, en eigenlijk ook wel wenselijk. Als dat weg zou zijn, lijken de ogen veel doodser namelijk! De exacte plaats van de reflectie is wel een punt om op te letten trouwens.
Oké bedankt Fokke. Dat wist ik namelijk niet. Maar ik denk wel dat inderdaad de exacte plaats erg belangrijk is.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar